Vadinamieji „parketiniai“ visureigiai, arba krosoveriai, yra ganėtinai naujas išradimas automobilių rinkoje: praėjusio tūkstantmečio pabaigoje atsiradę pirmieji modeliai ledus laužė sunkiai. Situacija apvirto aukštyn kojomis pasirodžius „Nissan Qashqai“, o šiandien kiekvienas automobilių gamintojas savo gamoje turi bent po vieną krosoveriu vadinamą modelį.

 

Daliai žmonių sunku suvokti tokių automobilių privalumus, kita dalis jau nesupranta, kaip galima pirkti tradicinį hečbeką ar universalą. Jeigu laikote save neapsisprendusiu, ar verta investuoti į tokią transporto priemonę, šis tekstas gali padėti priimti sprendimą.

 

 

Nissan Qashqai

 

Pirma – kodėl jie atsirado? Vairuotojai mėgsta hečbekus (dėl manevringumo), aukštą sėdėjimo poziciją (dėl didesnio matomumo), erdvų saloną ir nedidelę kainą. Prieš dvidešimt metų tris iš keturių savybių suderinti nebuvo neįmanoma, tačiau visiems jiems kažko trūkdavo. Todėl būtent „Nissan Qashqai“ nebūtų nuodėmė vadinti pirmuoju, suderinusiu visas keturias savybes. Jo kaina yra kaip „Volkswagen Golf“, tačiau sėdėjimo pozicija – gerokai aukštesnė. Salonas – taip pat erdvesnis, nors išoriniai mašinos matmenys nėra didesni.

 

Reikėtų įsiminti, kad krosoveris yra labiau hečbekas nei visureigis. Jo pravažumas kur kas artimesnis tam pačiam „Volkswagen Golf“ bei „Toyota Land Cruiser“. Esminis dalykas vertinant pravažumą yra prošvaisos dydis ir varomų ratų kiekis, o daugelio krosoverio prošvaisa siekia 16-18 cm, kai paprastų sedanų – 13-16. Varomų ratų skaičius taip pat nenustebins – didžioji dalis krosoverių turi du varančius ratus.

 

 

Honda CRV

 

Dėl to joks „Qashqai“, „Honda CRV“ ar „Toyota RAV4“ nebus geras automobilis bekelėje. Tai yra miesto gatvėms pritaikyti automobiliai, kuriais galima važinėti ir prastesniais miško keliukais bei laisviau jaustis itin prastame kelyje. 

 

Žinoma, vadinamojo „tikro“ visureigio sąvoka šiuo metu taip pat pakitusi. „Tikras“ visureigis turi ne tik aukštą prošvaisą, keturis varančiuosius ratus, bet ir rėminės konstrukcijos kėbulą, tačiau šiandien tokių – mažuma. Tokie likę iš esmės tik pikapai kaip „Nissan Navara“, „Ford Ranger“ ir pan.: „Audi“, BMW ar „Land Rover“ visureigiai pamažu tolsta nuo bekelės ir tampa vis labiau civilizuoti. To priežastis paprasta kaip du kart du – rėminę konstrukciją turinčių visureigių mažai kam reikia.

 

Atsakant į pavadinimo klausimą, galima atsakyti, jog taip: vadinamasis „parketinis visureigis“, „parketnikas“, krosoveris ir t.t., turi tikrojo visureigio genų, tačiau itin nedaug. Tai yra naujausias automobilių pramonės kūrinys, kurių pardavimai pastaraisiais metais auga dešimtimis procentų, o tokius modelius savo gamoje jau siūlo visi didieji gamintojai. 

 

 

Toyota RAV4

 

Ar būtumėte prieš 10 metų pagalvoję, kad vienas populiariausių naujų automobilių Lietuvoje bus paaukštinta „Nissan Micra“, gavusi „Juke“ pavadinimą? Vargu. Lygiai taip pat vargu ar kas prognozavo tokių modelių kaip „Mazda CX-3“, „Škoda Yeti“, „MINI Countryman“ ar „KIA Soul“ atsiradimą ir išpopuliarėjimą. 

 

Automobiliai keičiasi. 2014-aisiais vidutinio dydžio krosoverių (RAV4, CRV, „Qashqai“, „Forester“ ir kt.) populiarumas Europoje augo 21 proc., pernai – 13 proc. 2016-aisiais prognozuojamas augimas taip pat viršija 10 proc. Kartu su pardavimų augimu, stiprėja ir išliekamoji tokio tipo automobilių vertė, tad prieš mąstydami apie naują universalą ar hečbeką, išbandykite bent vieną krosoverį. Gali būti, kad daugeliui vis dar neįprastas automobilis paliks didelį įspūdį.

Parduodami populiariausi krosoveriai:
 

Toyota RAV4 >>
Honda CRV >>
Nissan Qashqai >>