Tradiciniai vienatūriai yra sparčiai nykstantis automobilių segmentas. Gamintojai vienas po kito nutraukia tokių modelių gamybą keisdami juos į didelius septynviečius SUV. Ne išimtis ir „Citroen“, kurie 2022-iais paskelbė, kad nutraukia „Grand C4 Picasso“ gamybą, o naujo tokio modelio – nebus. Todėl naudotų automobilių rinka tampa praktiškai vienintele galimybe įsigyti tokį vienatūrį.
„Citroen“ vienatūrių istorija prasidėjo dar 1994-iais, kai buvo pristatytas „Evasion“, po jo buvo C8, o galiausiai dvi kartos „C4 Grand Picasso“. Dar visai neseniai gamintojai stengėsi pritraukti vienatūrių pirkėjus į savo pusę siūlydami įvairius kraštutinumus. Pavyzdžiui, „Ford S-Max“ buvo sportiškas vienatūris, „Volkswagen Sharan“ paprastas ir praktiškas, kai kurios „Renault Espace“ versijos suteikė prabangą, o „Citroen Grand C4 Picasso“ – stilingas ir komfortiškas.
Tai akiai patrauklus vienatūris, kurio dėžės formos kėbulas inkrustuotas keliais dailiais elementais, kurie pakeičia bendrą automobilio vaizdą į teigiamą ir akiai patrauklų. Nors debiutavo prieš dešimtmetį, tikriausiai sutiksite, dar ir šiandien toks „Grand C4 Picasso“ atrodo gerai.
Gerai, įdomiai ir patraukliai šis automobilis atrodo ir viduje. Prancūzai nuoširdžiai padirbėjo, kad interjeras nebūtų perkrautas, bet tuo pačiu nebūtų ir nuobodus. Dėl didelio panoraminio priekinio stiklo ir apskritai didelės erdvės viduje, tai jaukus automobilis, kuris suteiks komfortą tiek trumpų kelionių mieste, tiek tolimų užmiesčio kelionių metu. Tačiau nereikia pamiršti, kad tai prancūziškas automobilis, ir dar „Citroen“. Kai kurie ergonomikos sprendimai reikalauja pripratimo, o kas tiesiog nepatogu. Centre montuojamas lietimui jautrus ekranas kartais mėgsta patinginiauti ir veikti lėtai.
Be įdomaus ir modernaus interjero, šis vienatūris gali pasigirti tikrai didele erdve tiek galvai, kojoms, rankoms, viskam. Visgi, tokio „Grand C4 Picasso“ kokybė, nors ir gera, tačiau turi išimčių. Pavyzdžiui, porankio medžiaga dažniausiai būna apšerpetojusi, kai kurie elementai surinkti nelabai atsakingai, kai kur galima rasti ir pigaus plastiko.
Kaip toks „Citroen“ vienatūris važiuoja? Atsakymas paprastas – komfortiškai. Važiuoklė labai gerai sugeria kelio nelygumus, net ir važiuojant prasta kelio danga, dantys nebarška. Retas dideliais ratais ir žemo profilio padangomis papuoštas SUV gali pasigirti panašiomis savybėmis. Taip pat, nepaisant savo dydžio, ganėtinai manevringas, o laviravimą palengvina puikus matomumas per didelius langus.
Nenustebkite radę tokį „Grand C4 Picasso“ su dyzelinu 1.6 l varikliu, turinčiu 120 arklio galių, kurie per šešių pavarų mechaninę greičių dėžę keliauja į priekinius ratus. Iš pirmo žvilgsnio, atrodo mažokai, bet važiuojant – pakanka. Iš vietos vienatūris pajuda be jokių problemų ir smagiai bėgėjasi toliau. Prancūzai gerai padirbėjo kurdami šį variklį, kad jis būtų pakankamai dinamiškas. Visgi jei tokio būtų per mažai, galima ieškoti ir galingesnio, 2.0 l dyzelio su 150 arklio galių. Jei labiau patinka benzininiai varikliai, tai tokie „Grand C4 Picasso“ gali turėti 1.2 arba 1.6 l turbininius variklius su 130 ir 160 arklio galių.
Labai neblogai šis vienatūris atrodo ir patikimumo atžvilgiu, bent jau kol kas. Šių vienatūrių savininkai dažniausiai skundžiasi tik nedideliais elektronikos sistemų gedimais, o didžiausia problema susijusi su oro kondicionieriaus sistemos problemomis. Varikliai, pavarų dėžės, važiuoklė, stabdžių sistema – jokių nusiskundimų dėl dažno remonto, brangių ar chroniškų gedimų.
Antros kartos „Citroen Grand C4 Picasso“ yra didelis vienatūris – todėl jis praktiškas, patogus ir komfortiškas, o be to, dar ir vizualiai patrauklus. Taip, jis nebeatitinka šiuolaikinių tendencijų, tačiau jei reikia galimybės patogiai sutalpinti septynis žmones, toks vienatūris yra ne geras, bet tiesiog teisingas pasirinkimas.