Simboliškai pirmąjį prasidėjusios kalendorinės žiemos vakarą buvo išdalyti 2024-ųjų „Metų automobilio“ titulai. Kitaip nei įprasta kone tris dešimtmečius vykstančiame konkurse, šiemet dešimties automobilių žurnalistų komisija įvardino ne vieną, o tris nugalėtojus skirtingose automobilių kainų kategorijose.

Toks pokytis – ne vieno įvardintas kaip radikalus. Tačiau jo reikėjo ir automobilių žurnalistams, kaskart turintiems aiškinti, kaip į vieną sąrašą gali patekti ir itin pigūs bei paprasti, bet neprasti, automobiliai, ir labai prabangūs, savo kaina galintys prilygti būstui didmiestyje, o technologijomis – kosminiam laivui. Tad šiemet „Lietuvos metų automobilio 2024“ komisija priėmė sprendimą skelbti net tris „Metų automobilis 2024“: kainų kategorijoje iki 39 999 eurų, nuo 40 000 iki 59 000 eurų, ir nuo 60 0000 eurų.

Nepaisant naujovių, tradicijos išsaugotos. Tad penktadienio vakarą iškilmingai paskelbtas ir „Tautos automobilio 2024“ nominacijos nugalėtojas, įvardytas ir „SoliTek Metų elektromobilis 2024“, išrinktas sportiškiausias automobilis, pajėgiausias 4x4 kategorijos modelis bei kiti nugalėtojai.

 

Gausybė apdovanojimų

„Metų siurprizu 2024“ tapo daugybę patiktukų ir emocijų iššaukęs prabangus „Lexus LM“ vienatūris. Tokia nominacija – nėra įprastų konkurse skiriamų apdovanojimų sąraše, tačiau, tikino konkurso komisijos nariai, jos įsteigimui buvo pritarta vienbalsiai.

Kone kasmet įteikiamas ir apdovanojimas labiausiai Lietuvos vardą užsienio šalyse garsinusiam sportininkui. Šiemet „Metų vairo 2024“ titulas teko Rokui Baciuškai už pergales įvairiose varžybose, tarp jų – ir pirmąjį Dakaro ralio beduiną, parvežtą į Lietuvą.

„Metų sportiškiausiu automobiliu 2024“ galėjo tapti net keli skirtingi modeliai. Į šį titulą pretendavo „Audi SQ8 Sportback e-tron“, „Ford Ranger Raptor“ ir „Porsche Cayenne“ modeliai. Tačiau gausybė bandymų ir šimtai nuvažiuotų kilometrų komisiją įtikino – pergalė teko „Porsche Cayenne“.

Dar viena nominacija skirta automobiliams, pasižymintiems išskirtinėmis saugumo kelyje technologijomis. Kaip jos veikia, bando Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ drauge su universiteto VILNIUS TECH mokslininkais. Gausybė bandymų, tarp kurių ir autonominio stabdymo, ir paprasto stabdymo testai, lėmė, kad nugalėti čia galėjo trys modeliai: „Audi SQ8 Sportback e-tron“, „Hyundai Ioniq 6“ ir „Mercedes-Benz EQE SUV“. Nugalėtoju tapo „Mercedes-Benz EQE SUV“.

Išskirtinio dėmesio konkurse kasmet sulaukia visais ratais varomi automobiliai, pretenduojantys į „Metų 4x4“ titulą. Jei prieš daugelį metų visi automobiliai buvo murkdomi į purvą, leidžiami į bekelę, po ko dažniausiai nepavykdavo išvengti kovos randų ant kėbulų, jau kelerius metus geriausiųjų paieškoms pasitelkiama keliautojo, žurnalisto, laidos „1000 pasaulio stebuklų“ kūrėjo Audriaus Sutkaus sugalvota bandymų platforma. Po išsamių skaičiavimų ir bandymų joje paaiškėjo trys galimi nugalėtojai: „Ford Ranger Raptor“, „Nissan X-trail“ ir „Volkswagen Touareg“. Galiausiai, sudėjus balus, gautus įvairiuose bandymų etapuose, nugalėtoju tapo „Ford Ranger Raptor“.

 

Vienu dideliu galvosūkiu kasmet būna „Metų inovacijos“ paieškos. Drauge su transporto skelbimų portalo „Autoplius.lt“ atstovais, konkurso komisija į potencialius nugalėtojus išrinko šiuos modelius: „Mercedes-Benz“ E klasę, „Lexus LM“ ir visus „Hyundai“ modelius. Įvertinus visus balus, nominacijos nugalėtoju tapo „Mercedes-Benz“ E klasės modelis.

Ilgametė konkurso tradicija – renkamas „Tautos automobilis“. Už nugalėtoją čia balsuoja ne komisija, o visi Lietuvos žmonės – portalo 15min skaitytojai. Šiemet į tokį titulą kėsinosi net trys modeliai: „Mercedes-Benz“ E klasė, „Ford Ranger Raptor“ ir „Toyota Prius“. Įvertinus keliolikos tūkstančių balsuotojų nuomonę, „Tautos automobiliu 2024“ paskelbtas „Ford Ranger Raptor“.

Vis gausėjant elektromobilių, kaskart vis reikšmingesniu tampa ir „SoliTek Metų elektromobilio“ titulas. Į 2024-ųjų elektrinių automobilių karaliaus karūną buvo nusitaikę net 10 konkursui deleguotų elektra varomų modelių (abėcėlės tvarka):

  • „Audi SQ8 Sportback e-tron“
  • „Citroën e-C4 X“
  • „Hyundai IONIQ 6 EV“
  • „Hyundai KONA Electric Premium“
  • „Jeep Avenger Summit BEV“
  • „Mercedes-Benz EQE 500 4MATIC“
  • „Nissan Townstar EV“
  • „Subaru Solterra“
  • „Toyota bZ4X“
  • „Volkswagen ID.3 Pro Performance“

Lemiamos įtakos čia turėjo ne tik konkurso komisijos balsai, bet ir bendrovės „SoliTek“ darbuotojų, išbandžiusių visus elektromobilius, balsavimas. Taip pat ir rezultatai antrus metus iš eilės surengtame bandyme, kiek elektromobiliai gali nuvažiuoti realiomis sąlygomis vyraujant lietuviškai darganai.

Galiausiai susumavus visus balus paaiškėjo, kad „SoliTek Metų elektromobiliu 2024“ tapo „Hyundai Ioniq 6“.

 

Didžiausia intriga

Daugiausiai intrigos įnešė balsavimas už tris skirtingus „Lietuvos metų automobilius 2024“. Čia skirtingose kainų grupėse buvo paskelbta po tris komisijai labiausiai įstrigusius ir didžiausią įspūdį palikusius modelius. O gyvo balsavimo metu visi dešimt automobilių žurnalistų ir apžvalgininkų išdalino turimus balus – iš viso 10, kuriuos reikėjo paskirstyti į nugalėtojus pretenduojantiems modeliams.

Kategorijoje iki 39 000 eurų „Lietuvos metų automobiliu 2024“ pretendavo tapti „Nissan X-trail“, „Renault Austral“, „Hyundai Kona“. Susumavus komisijos balus, paaiškėjo, kad nugalėtoju tapo „Nissan X-trail“.

Kategorijoje nuo 40 000 eurų iki 59 999 eurų „Lietuvos metų automobiliu 2024“ galėjo tapti „Peugeot 408“, „Honda ZR-V“, „Toyota Prius Plug-In Hybrid“. Po komisijos balsavimo paaiškėjo, kad nugalėtoju šioje kategorijoje „Toyota Prius Plug-In Hybrid“.

Galiausiai, paskutinėje kainų kategorijoje – automobilių nuo 60 000 eurų – „Lietuvos metų automobiliu 2024“ galėjo tapti „Hyundai Ioniq 6“, „Lexus RX“, „Mercedes-Benz“ E klasės modelis. Komisijai išdalinus balus, tapo aišku, kad nugalėtojas šioje kategorijoje „Mercedes-Benz“ E klasė.