Po neitin derlingų praėjusių metų, kai Lietuvą pasiekė vos kelios dešimtys visiškai naujų modelių, išaušo permainų laikai. Šiemet į mūsų gana nedidelę rinką gamintojai žadą atvežti beveik penkiasdešimt visiškai naujų  automobilių.

 

Planavimas – gana subtilus ir sudėtingas dalykas. Pernai į Lietuvą turėjo atkeliauti beveik trys dešimtys visiškai naujų mašinų, tačiau nemažai jų mūsų taip ir nepasiekė. Pavyzdžiui, dar praėjusių metų pabaigoje mūsų mažą ir  merdinčią  automobilių rinką turėjo pradžiuginti nauji Ford C-Max ir Focus bei VW Jetta modeliai. Geri ketinimai žlugo ir šių modelių debiutas persikėlė į šių metų pradžią. Vis dėlto krizės nuniokotame krašte sužibo kelios  itin ryškios naujienos.

 

Tai Audi A1, A7 ir A8, 5 serijos BMW, Citroen C3, Opel Meriva, Škoda Superb Combi, VW Passat, Sharan ir Touareg bei Volvo S60 modeliai. Naujovių ištroškusiems lietuviams nederėtų nuliūsti, nes šie metai bus kur kas  derlingesni. Jei nenumatytos aplinkybės nepakiš kojos, mūsų šalį per šiuos metus pasieks net 49 visiškai nauji modeliai. Kokios mašinos ir kada atkeliaus į prekybininkų salonus, matyti žemiau.

 

 

 

Taip pat norime atkreipti jūsų dėmesį, kad šįkart kalbame tik apie visiškai naujas mašinas. Automobilių, kurie apsilankys dizainerių dirbtuvėse ir šiek tiek pagražės ar turės naują variklį, greičių dėžę ar kitą smulkią naujovę,  neminime. Tarkime, jau sausį į Lietuvą atkeliaus atnaujintas Mazda 2, gegužę pasirodys padailinti Honda Accord ir Civic, o spalį – rūbą šiek tiek pakeitęs Subaru Impreza. Būtent tokių modelių į šią lietuviškų debiutų lentelę  mes neįtraukėme.

 

Audi A6 į prekybos salonus atkeliaus kovą

 

Kol kas aišku tai, kad klientų nežada stebinti ir jokių ryškesnių naujovių šiems metams neparuošė išties nemažas būrys automobilių gamintojų. Pavyzdžiui, nieko naujo mūsų šalyje nepristatys Alfa Romeo, Dacia, Mitsubishi,  Škoda, Suzuki ar Volvo markės. Tarp gausybės įvairių naujovių šiemet į Lietuvą atkeliaus ir penki hibridiniai modeliai. Tai Peugeot iOn, Lexus CT 200h, Honda Jazz, Peugeot 3008 Hybrid4 ir Audi Q5. Tiesa, dėl pastarojo  automobilio negalėjo pasakyti, nes dar nežino, kada tiksliai hibridinis Audi Q5 pasirodys mūsų šalyje. Migla gaubia ir pernai Europos metų automobiliu tapusį elektromobilį Nissan Leaf. “Aišku tik tiek, kad Nissan Leaf 2011  metais lietuviams nepasiūlysime. Gal reikalai pasikeis 2012 metais. Žinoma, žmonės teiraujasi, bet kol kas nieko konkretaus jiems negalime pasakyti”, – apgailestavo “Fakto autocentro” rinkodaros vadovas Mindaugas  Plukys.

 

Tikėtis didelių nuolaidų būtų naivu

 

Tikriausiai dažnas jūsų jau pagalvojo, kad  dėl didelės naujovių gausos ir vis dar stabiliau ant kojų neatsistojančios Lietuvos naujų automobilių rinkos šiemet galima tikėtis gerų nuolaidų. Anaiptol, laikai, kai pardavėjai  valydami sandėlius siūlė iš kojų verčiančias net iki 40 ar daugiau procentų siekiančias nuolaidas, baigėsi. “Kai gamintojas per metus pasiekia 15 proc. augimą ir užsibrėžtą vieno milijono naujų automobilių pardavimą dar  2010 metų lapkritį, negali būti jokios kalbos apie dideles nuolaidas. Žinoma, simboliškų nuolaidų porą kartų per metus – pavasarį ir rudenį – būna. Tuomet gali būti dovanojamas papildomos įrangos paketas ar pritaikoma  nedidelė kelių procentų nuolaida”, – sakė bendrovės “Keturi žiedai” vyriausiasis pardavimo vadybininkas Virgilijus Nenartavičius.

 

Kita vertus, priklausomai nuo pardavėjų, šiokių tokių nuolaidų vis dėlto galima tikėtis. “Man atrodo, kad Kalėdos tęsis ilgai. Bent kokius tris mėnesius po Naujų metų taikysime nemažas nuolaidas”, – žadėjo bendrovės “Žaibo  ratas Vilnius” vadybininkas Jevgenijus Kirilovas.

 

Kurie nauji modeliai atsirieks didžiausią rinkos pyrago dalį, kol kas sunku pasakyti, tačiau stipriai didėjančio pardavimo šiemet neturėtų būti. “Augimas turėtų siekti apie 12 procentų. Jei palygintumėme skaičius, tai  rezultatai būtų tokie: 2010 metais turėtų būti parduota (straipsnis ruoštas 2010 metų gruodžio pabaigoje – red. past.) apie 8580, o 2011-asiais – apie 9650 naujų mašinų. Įdomiausia tai, kad augimas išliks ir dar kitais  metais, tačiau prieškrizinio lygio per penkerius metus, iki 2016-jų pradžios, tikriausiai nepasieksime. Juk geriausiais 2007 metais Lietuvoje buvo parduota net 25 712 naujų ma šinų. Iki šio skaičiaus dar augti ir augti”, – kol  kas gana niūrų ateities vaizdą nupiešė “AutoTyrimų” vadovas Robertas Cickevičius. Jis taip pat pridūrė, kad kas tris mėnesius prognozės yra peržiūrimos. Tad galbūt jau pavasarį sulauksime ir geresnių žinių.

 

Nissan Leaf - Europos metų automobilio šiemet Lietuvoje nebus

 

Svarbiausi 2011 metų Lietuvos naujų automobilių debiutai

 

Sausis
Audi S1
Ford C-Max
Ford Grand C -Max
Mazda 5
Mercedes CLS
Nissan Micra

 

Vasaris
Citroen C4
Hyundai ix20
Peugeot 508
Peugeot iOn
Renault Latitude
VW Jetta

 

Kovas
Audi A6
6 serijos BMW Cabrio
Citroen DS3 Racing
Ford Focus
Lexus CT 200h
Opel Astra Sports Tourer

 

Balandis
Audi RS Sportback
1 serijos BMW M Coupe
Honda Jazz Hybrid
Mercedes SLK
Subaru Trezia
VW Amarok

 

Gegužė
Kia Picanto
Nissan NV200

 

Birželis
C klasės Mercedes Coupe

 

Liepa
Citroen DS4
Peugeot 3008 Hybrid4

 

Rugpjūtis
Hyundai Sonata
Kia Rio
Kia Magentis/Optima

 

Rugsėjis
BMW M5
1 serijos BMW
Ford Ranger
Toyota Verso S

 

Spalis
Audi A6 Avant
Audi Q3
6 serijos BMW Coupe
Mini Coupe
Ford Focus STW
Land Rover Evoque
VW Crafter

 

Lapkritis
Fiat Journey
B klasės Mercedes
Mercedes ML
VW Beetle

 

Gruodis
Ford Focus ST