Kol vieni transporto priemonių gamintojai, kaip „Tesla“ ir „Ford“ galvoja, kad ateitis priklauso tik elektriniams sunkvežimiams, kiti mano kiek kitaip ir atsigręžia į vandenilį. „Nikola Motors“ yra viena iš tokių kompanijų, kuri jau turi dvi vandeniliu varomas vilkikų versijas, o dabar, skirtas būtent Europos rinkai, pasirodo ir naujausias jų kūrinys - „Nikola Tre“.
„Nikola Motors“ savo pirmajį vilkiką „Nikola One“ pristatė 2016-iais metais. Buvo žadama, kad aplinkos neteršiantis ir per 20 minučių vandeniliu užpildomas vilkikas sugebės nuvažiuoti 1930 km. Jį į priekį gins po kapotu esantys 1000 „žirgų“ (745 kw) ir užtikrinamas 1475 Nm sukimo momentas.
Šį vilkiką galima ir dabar užsisakyti, o Amerikos alaus kompanija „Anheurser-Busch“ (vartotojams geriau žinoma, kaip „Budweiser“ alaus gamintoja aut. past.) tikisi, kad iki 2020-ųjų metų šimtai „Nikola One“ vilkikų vežios jų gaminamą alų po visą šalį.
Taip pat verta pastebėti, kad „Nikola One“ vilkiko kabina yra kiek didesnė ir joje yra vieta vairuotojui išsimiegoti po ilgos kelionės. „Nikola Two“ yra skirtas daugiau dienos kelionėms ir jį iš anksto gali užsisakyti Šiaurės ir Pietų Amerikos pirkėjai.
Tad Europos, Azijos ir Australijos pirkėjai buvo kiek pamiršti „Nikola“ kompanijos. Tačiau dabar situacija keičiasi, kai pristatytas naujasis „Nikola Tre“.
Neapsigaukite, šis vilkikas iš tiesų vadinamas „Nikola Tre“ ir tai ne korektūros klaida. Tiesiog norvegiškai „Tre“ reiškia tris.
Tad skirtingai nuo amerikietiškų sunkvežimių, „Tre“ turi kiek plokštesnį ir kresnesnį kabinos priekį ir yra prieinamas dviejų konfigūracijų: 6 x 4 arba 6 x 2. Pateiktos „Tre“ specifikacijos yra panašios į „One“ ir „Two“ modelių: 500-1000 AG (370 -745 kW), 500-1200 km nuvažiuojamas atstumas (priklausomai nuo pasirinkto vilkiko varianto aut. past.) ir per 20 minučių užpildymas vandeniliu.
„Šis įspūdingas sunkvežimis jau seniai yra reikalingas Europai“, - sakė „Nikola Motors“ kompanijos įkūrėjas ir generalinis direktorius Trevoras Miltonas. „Tai bus pirmasis komercinis sunkvežimis Europoje su nuliniu emisijų rodikliu. Manome, kad šie sunkvežimiai, kaip ir amerikietiškos jų versijos išvažiuos į kelius 2022-2023 metais.“
Kompanija šiuo metu Europoje ieško tinkamos vilkikų gamybos vietos bei dirba drauge su „Nel Hydrogen“ kompanija siekdama „užtikrinti augimo strategiją Europoje“. „Nel Hydrogen“ specializuojasi vandenilio užpildymo stočių planavimo bei įrengimo srityse ir planuoja iki 2028-ųjų metų JAV bei Kanadoje tokių stotelių įrengti daugiau nei 700.
Pirmosios vandenilio užpildymo stotelės Europoje turėtų atsirasti iki 2022-ųjų metų, o visas jų tinklas atsiras iki 2030-ųjų.
„Nikola Motors“ labai džiaugiasi, kad kompanijos jau iš anksto užsisakė jų sunkvežimių, kurių vertė yra apie 11 milijardų JAV dolerių. Na, o naujausias jų vandeniliu varomas sunkvežmis „Tre“ bus oficialiai pristatytas 2019-iais balandžio mėn. Fynikse per „Nikola World“ renginį. Patys sunkvežimio testavimo darbai Norvegijoje prasidės „maždaug 2020-iais metais“.
Šaltinis: http://technologijos.lt