Į dešimtuką populiariausių visų laikų automobilių pakliuvo amerikietiškos, japoniškos, vokiškos ir rusiškos mašinos. Aišku, pakliuvo dėl visiškai skirtingų priežasčių.
Amerikiečiai pakliuvo į reitingus dėl to, kad pirmieji pasaulyje ėmė naudoti konvejerinę gamybą, turi labai specifinę, bet milžinišką vietinę rinką, kuriai tinka ir neekonomiški ratiniai gargarai. Jei mašina šiai rinkai tinka - sėkmė garantuota,
Japonų automobiliai - visiška amerikiečių priešingybė: tai miniatiūrinės, ekonomiškos, nebrangios, bet labai patikimos mašinos. Iš esmės, tokios, kurios specialiai kuriamos tam, kad taptų pačiomis populiariausiomis pasaulyje.
Europos gamintojai, skirtingai nuo amerikiečių ar japonų, stengdavosi kurti ne šiaip mašinas, o tikrus šedevrus, kultines mašinas. Savo laiku populiariausiu tapusį Volkswagen Beetie kūrė vienas žymiausių visų laikų sportinių mašinų konstruktorių - Ferdinandas Porsche. Nors europinės mašinos daug kuo primena japoniškas, jos žymiai išskirtinesnės, todėl daug ilgiau išlieka populiariomis.
Galų gale Rusija... Tiksliau, SSRS... Milžiniška šalis, turėjusi milžiniškas eksporto rinkas, pradedant Varšuvos pakto šalimis ir baigiant visokiomis revoliucinėmis negrų valstybėlėmis. Bet kokia SSRS gaminta mašina tapdavo populiaria: arba perki tai, ką duoda, arba negauni nieko.
Taigi, dešimtukas, eilės tvarka:
1. Toyota Corolla - daugiau, nei 35 milijonai automobilių. Pigi, bet gera, idealiai atidirbta, į pačią masiškiausią rinkos dalį orientuota mašina gaminama nuo 1966 metų. Kai tik pasirodė, Toyota Corolla buvo gana konceptuali - tai buvo kompaktiškas, gan stilingas ir gan galingas automobilis. Taip pat - vienas iš pirmų populiarių automobilių, varomų priekiniais ratais. Konstrukcija buvo tokia sėkminga, kad esminės jos dalys beveik nesikeičia jau 40 metų - per tą laiką buvo išleistos net 9 Toyota Corolla kartos. Ši mašina iki šiol labai populiari, taigi, reikia manyti, pirmoje vietoje išsilaikys ilgai.
2. Ford F-series - 25 milijonai automobilių. Tai vienas iš amerikietiškų gargarų - galingas, nežmoniškai rajus pikapas, kokio Europoje joks sveiko proto žmogus nepirks. Atitinkamai, niekur kitur, išskyrus JAV, Meksiką bei Kanadą, ši mašina ir neparduodama. Visgi, ši automobilių rinka yra tokia didelė, kad Ford F-series jau keleri metai, kaip yra perkamiausia pasaulio mašina - per metus jų parduodama maždaug milijonas
3. Volkswagen Golf (24 milijonai automobilių) nėra populiarus JAV - ten ši mašina ne ką dažnesnė, nei Europoje - Ford F-series. Tačiau "Golfukas" - pati populiariausia mašina Senąjame Žemyne, gaminama nuo 1974 metų.
4. Volkswagen Beetle - 21,5 milijono automobilių. Ši mašina buvo sukurta Hitlerio užsakymu, kaip liaudies automobilis, tačiau gamyklos, turėjusios gaminti mašinas liaudžiai, vietoj jų gamino visureigius nacių kariuomenei. Po Antrojo Pasaulinio karo ši mašina išpopuliarėjo visame pasaulyje, tapo hipiško gyvenimo simboliu, pirmu pasaulio automobiliu, viršijusiu 20 milijonų ribą, o taip pat - ilgiausiai pasaulyje gamintu lengvuoju automobiliu, ir dar - didžiausiu kiekiu pagamintu automobiliu, turinčiu tą patį kėbulą, ir dar - daugiausiai populiarumo rekordų surinkusiu automobiliu. Paskutinis "vabalas" buvo pagal licenciją pagamintas Meksikoje 2003 metais ir kalbama, kad jo gamybą gali vėl atnaujinti. Tuo tarpu Volksvagen firma, gavusi šio automobilio pavadinimą, jau leidžia naujus "vabalus", kurie populiariais tapo tik dėl panašumo į senuosius.
5. Ford Model T - 16,5 milijono automobilių. Tai antras pagal populiarumą automobilis, jei skaičiuosime tik mašinas tais pačiais kėbulais. Tai pirmas pilnai konvejeriniu būdu gamintas automobilis, sukėlęs tikrą automoilių pramonės perversmą. Ir, kaip vieningai sutikdavo visi Ford Model T sąvininkai, tai bjauriausiai atrodęs automobilis. Henris Fordas, kurdamas šią mašiną, iškėlė esminius reikalavimus: maksimali unifikacija, minimali kaina. Savo koncepciją kartą jis nupasakojo taip: "Kiekvienas gali nusipirkti bet kokios spalvos Ford mašiną, su sąlyga, kad spalva bus juoda". O juoda spalva buvo pasirinkta vien dėl to, kad iš kelių pačių pigiausių dažų juodi greičiausiai išdžiūdavo. Ford Model T buvo gaminama nuo 1908 iki 1927 metų.
6. Honda Civic - 16,5 milijonų. Šiuo metu gaminama jau 8-oji Honda Civic karta. Pradžioje (1972 metais) tai buvo pačios mažiausios klasės mašinos, bet vėliau išaugo ir dabar jau būna priskiriamos kompaktinei klasei.
7. Nissan Sunny (kai kur parduodama, kaip Sentra, Pulsar ir pan.) - 15,9 milijono. Mašina gaminama nuo 1966 metų, dabar gaminama net 10-oji šių automobilių karta. Pradžioje, kaip ir Honda Civic, Nissan Sunny buvo mažytės mašinytės, tačiau dabar jau tapo didesnėmis, nors taip smarkiai, kaip Civic ir neišaugo.
8. Volswagen Passat - 14 milijonų. Pradėtas gaminti 1973, kaip šeimyninis automobilis, turėjęs pakeisti Volksvagen Beetle: šių mašinų sąvininkai įsitaisė vaikų ir jiems ėmė trūkti vietos, hipiški idealai nusibodo, atsirado pinigų, prireikė komforto.
9. Lada - 13,5 milijonų. Skirtingose šalyse buvo parduodama skirtingais pavadinimais - Lada Riva, Lada Nova, Lada Signet, Lada 1500, bėgant metams, truputį keitėsi varikliai ir kėbulai, bet visąlaik tai buvo vienas iš ankstesnių populiariausiųjų 10-ukų dalyvių - gerokai perdirbtas, kai kurių traktoriaus savybių įgijęs Fiat 124. Nors tai buvo prastokai atidirbtas, nekokybiškas automobilis, kiti SSRS automobiliai buvo dar blogesni, todėl ši mašina tapo populiari ne tik SSRS, bet ir kitose sovietų įtakotose šalyse. O Vakarų šalių gyventojai šias mašinas pirkdavo, kaip pigesnes ir kompaktiškesnes džipų alternatyvas.
10. Chevrolet Impala - 13,1 milijono. Tai tikra amerikietiškų automobilių klasika. Mašina sukurta dar 1958, kai JAV automobilių pramonė dar nesusidūrė su konkurentais iš Europos bei Japonijos, o benzino kainos tesiekė kelis centus už galoną. Chevrolet šioje mašinoje labai gerai subalansavo santykį tarp kainos ir galimybių, todėl tapo perkamiausia visų laikų mašina savo klasėje. 1965 metais Chevrolet Impala tapo pirmuoju pasaulio automobiliu, kurio per metus buvo parduota daugiau, nei milijonas vienetų.