Degalų kainos kelia nerimą daugeliui vairuotojų ir kartas nuo karto atsiranda vis daugiau bandymų organizuoti bendras akcijas prieš degalines ir degalų kainas, taip siekiant protestuoti ir išreikšti nepasitenkinimą. Tačiau vis dėlto yra vairuotojų, kurie neatsisakytų automobilių ir važiuotų bet kuriuo atveju, nesvarbu, kiek dar išaugtų degalų kainos.
Transporto skelbimų portalo Autogidas.lt atlikta vairuotojų apklausa rodo, kad netgi ketvirtadalis vairuotojų neatsisakytų patogumo naudotis individualiu transportu ir važinėtų, nepaisydami 7, 8 ar daugiau litų už litrą degalų kainų.
Paklausti, kokia būtų kritinė kainos riba, kad vairuotojai nuspręstų nebevažinėti nuosavu automobiliu, dauguma respondentų teigia, kad kaina šiuo metu jau yra kritinė. Kiti vairuotojai, kurių nuomonė sudaro taip pat statistiškai svarbų rodiklį, teigia, kad kritinė kaina būtų arba apytiksliai 6 Lt/l, arba apytiksliai 7 Lt/l.
Autogidas.lt apklausoje taip pat buvo paprašyta vairuotojų įvardinti, kokia, jų nuomone, turėtų būti degalų kaina Lietuvoje, įvertinus atlyginimų sumą, pragyvenimo lygį šalyje. Kas ketvirtas respondentas teigia, kad degalai galėtų kainuoti 3–3,50 Lt/l, kas trečias respondentas – kad kaina turėtų būti 2–2,99 Lt/l. Dar po 14 proc. respondentų mano, kad kaina turėtų siekti iki 1,99 Lt/l arba 3,51 Lt/l–3,99 Lt/l. Nėra nė vieno respondento, kuris sutiktų, kad Lietuvoje degalų kaina gali siekti nuo 4 Lt/l.
Palyginti kelerių metų duomenis (2009 m. kovą buvusias ir 2012 m. balandį esamas degalų kainas), degalai brango vidutiniškai 40–60 proc. Labiausiai (apytiksliai 60 proc.) pabrango dyzelinas, A95 benzinas brango apie 53 proc., A98 – apie 60 proc., mažiausiai brango dujos (43 proc.).
Autogidas.lt informacija