XXI a. pradžioje 626 modelį pakeitęs „Mazda 6“, iš esmės pakeitė požiūrį į japonų gamintojo vidutinio dydžio modelius. Dinamiška išvaizda bei važiavimo savybės ir kokybiškas interjeras leido surasti savo pirkėjų ratą. Trečios kartos modelis išlaiko pirmtakų savybes ir gali būti įdomiu pasirinkimu ieškantiems vidutinio dydžio modelio, bet nenorintiems vokiškų ar prancūziškų modelių.

Tokios trečios kartos „Mazda 6“ turėjo vos tris variklių pasirinkimus. Benzininiai, dvilitris su 165 arklio galiomis arba 2.5 l turbo su 192 arkliais. Vienintelis, 2.2 l dyzelis su dviem turbinomis gali turėti 150 arba 175 arklio galias. Išskyrus 2.5 l benzininį variklį, kuris buvo poruojamas tik su automatine greičių dėže, kiti gali būti sujungti su šešių pavarų mechanine. Tokios „Mazdos“ buvo siūlomos ir su visų varančiųjų ratų pavara, bet tai nėra rinkoje dažnai sutinkama versija.

Optimalus pasirinkimas šiam automobiliui, dviejų litrų benzininis variklis, kuris turi 165 arklio galia. Nors negalima sakyti, kad tiek per mažai, bet galėtų būti ir truputį daugiau, o dinamika - elastingesnė. Maksimalus galingumas pasiekiamas tik variklio sūkiams gerokai įsisukus, todėl pradžioje važiavimas kiek vangokas. Mechaninė greičių dėžė tiksli ir veikia be priekaištų.

Važiuoklė ir vairo mechanizmas turi polinkį į sportiškumą, todėl automobilis gerai susitvarko su staigesniais posūkiais ir į vairuotojo komandas reaguoja ganėtinai tiksliai. Žinoma dėl to kiek nukenčia komfortas, bet tikrai negalima sakyti, kad jo čia apskritai nėra. Jei variklis būtų kiek dinamiškesnis, smagumo vairuojant tokią „Mazda 6“ būtų dar daugiau.

Jei ieškote aukštesnės klasės automobiliams būdingų savybių, tai „Mazda 6“ jų turi. Kokybiškos interjero medžiagos ir puikus surinkimas leidžia jaustis, kaip premium modelyje. Ergonomika nebloga, bet reikia priprasti prie centrinio ekrano valdymo fiziniais mygtukais ir sukikliu, nes sistema nėra pati intuityviausia. Bendrą vaizdą gali sugadinti ir, pavyzdžiui, sutrūkinėjusi ar net suplyšusi sėdynių oda, o tai liūdina atsižvelgiant į tikrai neblogą bendrą vaizdą. Visgi tokia „Mazda 6“ nėra pats praktiškiausias automobilis. Dėl žemės stogo linijos, tai gali būti ne pats patogiausias modelis aukšto ūgio vairuotojams ir keleiviams, sėdintys ant galinės sėdynės taip pat negalės mėgautis ypatingai didele erdve kojoms. Daugelis konkurentų, šiuo atžvilgiu, siūlo daugiau. Bagažinė taip pat nė tokia didelė, kokia siūlo, pavyzdžiui, „Volkswagen Passat“, „Ford Mondeo“ ar „Renault Talisman“.

Su kokiais gedimais gali susidurti tokių trečios kartos „Mazda 6“ savininkai? Kalbant apie variklius, silpnų vietų turi tiek benzininiai, tiek ir dyzeliniai. Pastarųjų problemos susijusios su užsikemšančiais kietųjų dalelių filtrais, dėl kurių negali pilnai įvykti regeneracija, todėl į tepalus patenka degalai. Dėl šios priežasties tepalai tampa per skysti, neužtikrinamas tinkamas tepimas, gali prasisukti įdėklai, o tai reiškia nemenkas išlaidas remontui. Taip pat ne retai genda ir degalų purkštukai. Benzininiai varikliai kelia problemų dėl žvakių laidų arba pačių žvakių. Apie problemas išduoda netolygus variklio darbas. Modeliai su automatinėmis greičių dėžėmis gali pareikalauti remonto dėl korozijos elektros jungtyse tarp valdymo blokų.

Trečios kartos „Mazda 6“ gali būti geras pasirinkimas, jei praktiškumas ir komfortas nėra tie kriterijai, kuriems teikiate pirmenybę renkantis vidutinio dydžio sedaną ar universalą, tačiau šis automobilis suteikia geras valdymo savybes ir gali pasigirti premium lygio interjeru, todėl jei ieškote šių savybių – tokia „Mazda 6“ nuvilti neturėtų.

 

TV6 LAIDA AUTOPILOTAS