Vidmantas UŽUSIENIS
Vienas žinomiausių Tekančios šalies simbolių yra sakuros, mūsiškai - vyšnios, savo įspūdingais žiedais tolimo krašto laukus nuklojančios kovo pabaigoje. „Tuomet ir prasideda pavasaris“ – teigiama Japonijoje, ir ne vien joje. Neaišku, ar tai sutapimas, ar ne, tačiau būtent praėjusio mėnesio pabaiga buvo tas metas, kai Tekančios Saulės šalyje debiutavo naujos kartos kompaktinis septynių vietų minivenas „Toyota Wish“, pagamintas vadovaujantis poetiškai skambančia koncepcija „ryškus aiškumas“ (Vibrant Clarity). Jaučiamas pavasarinis sakurų kvapas, ar ne!?
Pasak gamintojų, nuo kompaktinės klasės miniveno pasirodymo jų buvo parduota pusė milijono. Kadangi užgriuvus sunkmečiui vertinama visa, kas maža, taupu. Todėl reikia manyti, kad ir gamintojai tikisi dar didesnio mažojo vienatūrio populiarumo. Galbūt jis būtų ir dar didesnis, jei ne viena detalė – “Toyota Wish” yra skirtas Rytų rinkoms. Tiesa, kai jis buvo kuriamas, apie tokį sunkmetį, koks pasaulio piliečių pečius užgulė šiandien turbūt net sapnuoti niekas nesapnavo. Ir “Wish” modelis buvo kuriamas kompaktinių dydžių tam, kad dauguma mažo ūgio rytiečių kitokio ir nereikia. O čia, šit tau, ėmė ir pasisekė: neabejotina, kad ir importuotas į kitus regionus automobilis šiandien būtų gana populiarus.
Juolab, kad ir po variklio dangčiu montuojami du benzininiai “Toyota Wish” motorai atitinka griežtus nūdienos reikalavimus. Juose stebėtinai dera ekonomiškumas ir išties neblogos dinaminės savybės. Šit vienatūris , varomas 1,5 l darbinio tūrio ir 144 AG jėgainės, šimtą kilometrų gali nuvažiuoti tesunaudojęs 6,25 l degalų. Dar patrauklesnis 158 “arklių” dviejų litrų darbinio tūrio motoras, kurio vidutinės degalų sąnaudos tesudaro 6,57 l/100 km. Naujasis “Wish” bus varomas pasirinktinai ir priekiniais, ir visais keturiais ratais. Japonijoje standartinio komplektavimo šeimai skirtas vienatūris kainuos 20 600 Jungtinių Amerikos Valstijų dolerių - apie 53 600 litų. Tiek kainuojančią mašiną neabejotinai įkąs ir jaunos šeimos.