Techniškai tvarkingiausi Lietuvos keliais važinėja Toyota ir Mercedes markių automobiliai, o daugiausiai įvairių trūkumų turi Rover, Renault bei Audi. Techninę apžiūrą iš pirmo karto pereina tik kas antras automobilis.

 

Vidutinis mūsų šalies keliais riedančių mašinų amžius siekia net 14 metų. Todėl daugelio vairuotojų neturėtų stebinti tai, kad techninę apžiūrą (TA) iš pirmo karto pereina tik 54 procentai automobilių. Kitai daliai vairuotojų (46 proc.) į TA centrus tenka vykti antrą, o neretai ir trečią kartą. Šiame straipsnyje panagrinėsime, kokios ligos kankina Lietuvos keliais važinėjančias mašinas, bei pasiaiškinsime, kurie automobiliai yra patikimesni, o kuriuos kankina daug įvairiausių trūkumų. Beje, šią statistiką “Auto Bild Lietuva” žurnalui pateikė techninių apžiūrų stotis vienijanti asociacija “Transeksta”.

 

Citroen lenkia Mazda automobilius

 

Daugelis vairuotojų griebsis už galvos išgirdę faktą, kad Citroen automobiliuose randama mažiau trūkumų nei Mazdose. Iš pirmo karto techninę apžiūrą Lietuvoje perėjo 55,23 proc. Citroenų. Tarp Mazda automobilių tokių buvo 54,92 proc. Skirtumas nėra didelis, bet jis byloja prancūzų markės naudai.

 

Dar vienas iš kojų verčiantis faktas – Chrysler vairuotojai techninę mašinos apžiūrą iš pirmo karto pereina dažniau nei Honda savininkai (santykis yra toks: 58,77 prieš 57,61 proc.). Šį tikrai stulbinantį dalyką galima paaiškinti nebent tuo, kad Lietuvoje važinėja daug iš JAV pargabentų Chrysler automobilių, kurių amžiaus vidurkis mažesnis nei Hondų.

 

Mūsų šalyje itin mėgstami Audi ir VW automobiliai techninės apžiūros metu parodo turį nemažai įvairių trūkumų, todėl jie rikiuojasi mūsų pateikiamo dvidešimtuko pabaigoje. VW mašinos įsitaiso penkioliktoje, o Audi – tik 18 vietoje. Šioms itin populiarioms markėms pagalius į ratus kiša tas faktas, kad jų Lietuvoje įregistruota daugiausiai, o vidutinis šių automobilių amžius – vienas ilgiausių.

 

Pačią paskutinę, dvidešimtą, vietą užima jau bankrutavusių automobilių gamintojas “Rover”. Vos pusė (49,4 proc.) šios markės mašinų techninės apžiūros barjerą įveikia iš pirmo karto. Antra tiek jų į techninės apžiūros centrus tenka atvykti pakartotinai.

 

Daugiausiai problemų dėl šviesų

 

Nesureguliuoti žibintai, išklerusi priekinė pakaba bei netinkamai veikiantis ar visai neveikiantis rankinis stabdys – tai dažniausi trūkumai, kankinantys Lietuvoje eksploatuojamus automobilius. Tačiau mašinų vairuotojams kyla sunkumų ne tik dėl netvarkingai sureguliuotų žibintų, bet ir dėl gabaritinių bei priekinių rūko žibintų. Kitaip tariant, net 44 proc. visų techninės apžiūros metu randamų trūkumų sudaro nesklandumai dėl šviesų.

 

Taip pat randama gana daug įvairių stabdžių sistemos (16,9 proc.), pakabos (13,3 proc.) bei variklio ir išmetamųjų dujų sistemos (13,3 proc.) trūkumų. Šiek tiek mažiau vairuotojams tenka remontuoti kėbulą (5,9 proc.) ar vairo sistemą (3,2 proc.).

 

Mindaugas Malinauskas

20 populiariausių Lietuvoje automobilių markių trūkumai*

 

Gamintojas Perėjo TA iš pirmo karto (proc.) Įranga ir identifikavimas Apšvietimas Vairo sistema Stabdžiai Ratai ir pakaba Kėbulas Variklis ir išmetamųjų dujų sistema
Toyota 62,92 2,59 55,17 0,16 9,43 5,98 2,47 5,05
Mercedes 62,67 0,64 52,2 4,08 16,41 8,74 2,57 8,02
BMW 58,77 3,62 65,27 3,23 23,03 15,34 6,97 13,95
Chrysler 58,77 3,84 74 5,58 20,87 10,68 2,42 13,9
Honda 57,61 4,38 59,08 1,8 16,18 12,89 9,27 16,83
Volvo 55,73 1,9 62,32 3,84 17,98 15,54 1,59 10,69
Citroen 55,23 2,82 64,47 3,62 11,65 12,33 2,76 13,25
Mazda 54,92 3,58 59,75 2,1 29,73 19,67 9,46 17,5
Mitsubishi 54,82 3,67 68,64 3,77 15,16 15,64 7,42 17,22
Peugeot 54,15 3,24 71,87 4,27 19,46 13,89 3,69 14,01
Seat 53,44 2,39 70,69 3,96 15,88 12,99 4,74 11,72
Ford 53,06 4,51 70,35 4,29 26,49 22,74 12,98 18,31
Nissan 53,05 3,39 68,02 1,53 20,6 16,28 10,36 14,4
VW 52,86 5,5 62,69 6,28 30,44 23,89 11,91 21,34
Fiat 52,44 1,02 61,86 3,28 20,09 16,34 0,8 10,23
Opel 52,32 1,02 61,86 3,28 20,09 16,34 0,8 10,23
Audi 51,55 4,06 67,23 5 30,46 24,3 7,6 26,47
Renault 51,04 4,52 72,11 6,52 20,72 19,4 7,62 22,38
Rover 49,4 0,68 75,99 1,73 16,71 9,35 2,63 9,83

atvažiavo: 54,66 proc. benzinu varomų automobilių, 31,68 – dyzelinu, 13,64 – dujomis ir 0,03 – elektra

 

10 dažniausiai randamų trūkumų (proc.)

 

Nesureguliuoti žibintai                                         16,6

Priekinė pakaba                                                 11,9

Rankinis stabdys                                                6,8

Galinių ratų stabdžiai                                          6,5

Gabaritiniai žibintai                                             6,4

Priekiniai rūko žibintai                                        5,6

Maitinimo sistema (dujomis varomi automobiliai) 4,8

Išmetamųjų dujų sistema                                     4,8

Netvarkingi žibintai (konstrukcija, nesertifikuoti, pažeisti ir pan.)    4,7

Vairo sistemos šarnyrinės jungtys                        3,9

 

Dažniausiai randami trūkumai pagal grupes (proc.)

 

Apšvietimas ir šviesos signalizacija 44,4

Stabdžiai                                       16,9

Ratai ir pakaba                              13,3

Variklis ir išmetamųjų dujų sistema 13,3

Kėbulas                                        5,9

Vairo sistema                                3,2

Įrengimas ir identifikavimas            2,9

autobild.lt