Naujų automobilių pardavėjus kankinančio sąstingio pabaigos dar nematyti, o drąsūs verslininkai ryžtingai žengia į priekį, tikėdami geresniu rytojumi.
Dar visai nesenai su skeptiška šypsena žvelgėm į korėjietiškus automobilių modelius. Nereikėjo nė dešimties metų ir “Hyunday” bei “Kia” gamintojai įrodė, kad jų mašinos patikimos, gražios ir saugios. Prieš dvejus metus kinų gamybos automobiliai irgi kėlė tik skeptikų krizenimą. Tačiau dabar Europoje į juos žiūrima rimtai, net su šiokia tokia baime.
Į automobilių verslo pasaulį greitu žingsniu žengia ir Indijos autopramonė. Indai ne tik supirkinėja europietiškus gamintojus (“Land Rover”, “Jaguar”), bet vis aktyviau atakuoja Senojo žemyno savo kūrybos ir gamybos modeliais. Vienas didžiausių Indijos automobilių gamintojų “TATA”, jau įkėlė koją ir į Lietuvą. Šio gamintojo modeliais Lietuvoje prekiauti pradeda žinomas automobilinių signalizacijų pardavėjas ir montuotojas UAB “Altas”. Pirmuoju rinkoje pristatomas pikapas Tata Xenon
Pikapas Xenon gali būti dviejų kėbulo tipų, t.y. turėti viengubą arba dvigubą kabiną (ketverios durys). Automobilio kėbulas, pagamintas iš storesnės nei įprasta skardos lakštų, yra tvirtas, atsparus korozijai ir saugus. Reikėtų dar pridurti, kad iš išorės Xenon atrodo išties gražiai. Vidaus apdailos medžiagos pigios, o surinkimo kokybė ne pati geriausia.
Jeigu galvoti, kad šis Tata modelis skirtas nudirbti ūkio darbus – o kitaip manyti tikrai nepavyks – tai tokia kokybė pakankama. Į visus modelius montuojami 2.2 “Common rail” (“Dicor”) dyzeliniai varikliai su turbina (VVT), pasiekiantys 140 AG ir 320 Nm sukimo momentą. Automobiliams suteikiama 3 metų arba 100 tūkst. kilometrų garantija. Pigiausias Xenon Lietuvoje kainuoja 41 tūkst. Lt (be PVM).