Vidmantas UŽUSIENIS
Ką tik į Lietuvą atvarytą naujosios kartos sedaną „Škoda Superb“ bandžiau sausio viduryje. Ir pasakysiu – tai automobilis, kuris šiandien man patinka labiausiai. Tris dienas iš eilės, – visą savaitgalį (!), vedžiojau už nosies smalsuolius tvirtindamas, kad tai – prestižinės klasės sedanas, kurio kaina prasideda „maždaug nuo 320 tūkst. litų“. Ir įsivaizduokite – smalsuoliai tikėjo!
Taip, važinėjau prabangios klasės sedanu. Tačiau bandytos versijos, kurios ratus varo 2 l darbinio tūrio turbodyzelinis motoras, o sukimo momentą iš variklio į ratus perduoda dviejų diskų automatinė pavarų dėžė DSG, buvo daug kuklesnė – „vos“ 104 tūkst. 600 litų. O juk bazinė „Škoda Superb“ versija kainuoja dar mažiau - nuo 72 150 Lt. Tačiau nė kiek neabejoju, kad už erdvų, elegantiškos išorės ir jaukaus vidaus, fantastiškai valdomą sedaną būtų galima mokėti ir daugiau – tikrai neapsiriktum. Ir taupumas jo fantastinis – aptariamos versijos automobilis 100 kilometrų nuvažiuoti sunaudoja vos 6,8 l benzino.
Ir štai Čekijoje, kur ir gaminami „Škoda“, automobilių paparaciai tarytum netyčia nufotografavo padidinto pravažumo universalo „Superb Combi“ versiją. Tvirtinama, kad prabangios klasės čekų mašina kausis su brangiais Vakaruose gaminamais universalais – pavyzdžiui, „Audi A6 Allroad“. Tik, aišku, Čekijoje pagaminto automobilio bus daug mažesnė kaina.
Kol kas čekai paskelbė apie automobilį šykščias žinias. Tarkim, jau žinoma, kad „Škoda Superb“ ratus varys vienas iš trijų dyzelių arba trijų benzininių jėgainių. Galingiausia galės pasiekti 300 AG.
Beje, 2004-aisiais pasirodžius naujajai „Škoda Octavia“, teko ant Imolos (Suomija) ežero ledo bandyti ir maždaug po pusmečio nuo konvejerio pradėjusį riedėti tos pačios šeimos universalą „Combi“. Ir šis man patiko labiau, nei sedanas.