SAAB, kuria valdo General Motors, stovi ant bedugnės krašto.Kalbas paskatino tai, kad GM kriepėsi į Švedijos vyriausybę financinės pagalbos, bet nepanašu, kad Švedai būtų linkę padėti.
Švedijos Pramonės ministrė Maud Olofsson pareiškė, kad nei ministerija, nei vyriausybė negelbės skestančio automobilių gamintojo. „Jei GM būtų daugiau investavę į inovatyvias degalų sąnaudų mažinimo technologijas - kompanija neturėtu tokių bėdų“.
Pasak valdančio koncerno General Motors – SAAb liko gyventi mažiau negu dvi savaitės.
Jei niekas nepasikeis darbo gali netekti 4500 žmoniųm dirbančių Saab Trollhaettan gamykloje, o taip pat nukentėtų visos įmonės, tiekusios žaliavas automobilių gamintojui.
GM įsigijo kontrolinį akcijų paketą 1990m.
Penktadienį paaiškėjo, kad SAAB vietoj bankroto paskelbimo nuėjo reorganizacijos keliu, kas, pagal Švedijos įstatymus, leidžia, bent laikinai, apsisaugoti nuo kreditorių. Tai iš esmės reiškia, kad GM palieka iš bėdos kapstytis savarankiškai. Pagal reorganizacijos planą SAAB taps atskiru verslo vienetu nuo 2010m sausio 1d.
Generalinis SAAB direkotrius Jan-Ake Jonsson naujienų agentūrai REUTERS sakė, kad reorganizacija - geriausia galimybė "suformuoti atskirą verslo vienetą, paruoštą investicijoms".
Pagal Švedijos įstatymus reorganizacija skiriasi nuo bankroto tuo, kad įmonei leidžiama susirasti investitorių arba pirkėją, taip suteikiant verslui galimybę išlikti.