Vidmantas UŽUSIENIS

Neišsigąskite, jei šiandien jus pavadins šykštuoliu. Sunkmečiu pats gyvenimas verčia taupyti, kartais – ir taip, kad, žiūrėk, dar visai neseniai tik taupumu garsėjusį žmogelį netrunkama liaudiškai pavadinti „nagu“.

Prie krizės prisitaiko ir automobilių pramonė. Netgi – Amerikos. Šiandien jau įprastas prieš kurį laiką neįtikėtinas vaizdas -užatlantės kompanija siūlo technologiją, kuri netgi pačius rajausius limuzinus ar visureigius pavers dietos griežčiausiai besilaikančiais „mažyliais“!

Iš koto verčiantį, bet genialiai paprastą pasiūlymą sukūrė amerikiečių inovacijų kompanija „Raser Technologies“. Jos idėja – jau pagamintą tradicinį automobilį, kuriuo galbūt važinėjamasi jau seniausiai, imti ir vieną gražią dieną paversti moderniu hibridu. Tam užtenka į mašiną įmontuoti elektromotorą ir vieną ar dvi ličio-jonų baterijas.

Kažką primena? O, taip: kadaise visoje Sovietų Sąjungos teritorijoje, taip pat – ir Lietuvoje, būdavo labai populiaru benziną ar dyzeliną naudojančiame automobilyje įrengti dar ir dujų įrangą. Tuomet šis kuras buvo dukart ar netgi daugiau kartų pigesnis už tradicinį. Džiaugdavosi tokių „modifikuotų“ mašinų turėtojai it kokie vaikai, kad savo geležiniais arkliais laksto lygiai taip pat pigiai, kaip ir dviračiais (beveik).

Šiuolaikinėje „Raser Technologies“ technologijoje dujas pakeitė elektra. Teigiama, kad vienąkart įkrovus ličio-jonų bateriją, įmanoma nuvažiuoti 60 kilometrų. Paskaičiuota, kad vidutinis Amerikos gyventojas per dieną sukaria „juokingus“ 70 km. Ir jei žinome, kad kompanijos hibridu paverstas kadaise vien tik benzininis „Hummer H2“ šimtui kilometrų nuvažiuoti tesunaudoja 2,3 l degalų, gausime įspūdingą rezultatą. O juk iki tapdamas hibridiniu stebuklu, velniūkštis, vidutiniškai rijo apie 13/100 km kuro!

Maža ir to, ličio-jonų baterijas bus galima lengvai pakrauti nuo paprasčiausios namų elektros rozetės.

Naujoji techologija bus pristatyta pirmadienį Amerikoje duris atversiančiame kongrese „SAE World Congress“.