Kai 2015-iais „Renault“ pristatė „Talisman“, jis vienu metu pakeitė du modelius – „Laguna“ ir „Latitude“. Naujasis modelis, panašu, buvo paskutinis prancūzų bandymas konkuruoti su „Volkswagen Passat“, „Opel Insignia“ ir „Ford Mondeo“, nes 2022-iais „Talisman“ gamyba nutraukta, o įpėdinio nėra ir nebus. Tai reiškia, kad naudotų automobilių rinka lieka vienintele galimybe vairuoti šį prancūzišką modelį. Bet ar jis vertas dėmesio?
„Talisman“ buvo siūlomas kaip sedanas arba universalas. Vienas didžiausių šio modelio privalumų – labai didelė bagažinė, kurios tūris siekia 608 litrus pasirinkus sedaną ir kiek daugiau nei 570 litrų universalą, o nulenkus galines sėdynes, krovinių erdvė padidėja iki 1700 litrų. „Talisman“ paperka ne tik bagažinės, bet ir interjero erdve – labai daug vietos tiek priekyje, tiek ir gale, kur patogiai įsitaisys ne tik vaikai, tačiau ir suaugę keleiviai.
Be erdvės, šis modelis viduje siūlo ir komfortiškas sėdynes bei labai patogią vairuotojo poziciją – su šiuo automobiliu malonu važinėti tiek mieste, tiek ir leistis į ilgas keliones. Taip pat gausite ganėtinai neblogai sukomplektuotą automobilį su visais elektra valdomais langais, lietimui jautriu ekranu centrinėje konsolėje, automatinę klimato kontrolę ir pastovaus greičio palaikymo sistemą bei daug oro pagalvių saugumui užtikrinti. Patys prabangiausi „Talisman“ leidžia mėgautis odinėmis, elektra reguliuojamomis, šildomomis ir masažuojančiomis sėdynėmis, LED žibintais, panoraminiu stoglangiu ir dar daug kitų privalumų. Tačiau „Renault“ pašykštėjo geresnių interjero medžiagų, dėl kurių „Talisman“ atrodo, kaip žemesnės klasės modelis. Visur kietas ir nemalonus liesti plastikas, o surinkimas atmestinas, todėl važiuojant ne itin lygiu keliu, galima klausytis viso girgždesių ir krebždesių spektro. Tai esminis ir praktiškai vienintelis, bet erzinantis šio modelio trūkumas.
Šis prancūzas siūlo ne tik komfortišką interjerą, bet ir važiuoklę, kuri be jokio vargo susitvarko su praktiškai visais kelio nelygumais. Šiuo atžvilgiu prancūzas atrodo kiek geriau nei „Passat“ ar „Mondeo“. Valdymo savybės vidutiniškos, bet jei pasirinksite modelį su visų vairuojamųjų ratų sistema „4Control“, ji tai iš dalies kompensuos.
Vienas populiariausių „Renault Talisman“ pasirinkimų yra automobiliai turintys 1.5 l turbo dyzelinį variklį su 110 arklio galių, kurio pajėgumo vos pakanka, bet vidutinės degalų sąnaudos tik kiek didesnės nei 5 litrai dyzelino šimtui kilometrų. Norint daugiau dinamikos, alternatyvų su kaupu – tai dar trys 1.6, 1.8 ir 2.0 l darbinio tūrio varikliai, kurių galingumas nuo 130 iki net 200 arklio galių, o benzininių pasiūla taip pat nemaža – dar trys pasirinkimai, kurių pajėgumas nuo 130 iki 225 arklio galių. Daugelis variklių buvo poruojami su pakankamai sklandžiai veikiančiomis dvigubos sankabos automatinėmis greičių dėžėmis.
Ar galima pasitikėti „Renault Talisman“ patikimumu? Labiau ne, nei taip. Daugiausiai rinkoje sutinkami 1.5 bei 1.6 l dyzeliniai varikliai gali perkaisti dėl aušinimo skysčio trūkumo, dėl jo prasiskverbimo per radiatorių ar vamzdyną. 1.6 l dyzelis problematiškesnis, nes aušinimo skystis gali skverbtis ir per vandens pompą, per vožtuvų dangtelį gali pradėti skverbtis tepalai, o per purkštukų lizdus – degalai. Važiuoklė, nepaisant silpnų šarnyrų ir amortizatorių spyruoklių, tvirta. „Talisman“ turintys visų vairuojamų ratų sistemą „4Control“ užtikrina geresnes valdymo savybes ir manevringumą, tačiau reikalauja daugiau priežiūros. Pavyzdžiui, dažniausiai, jei girdimi pašaliniai garsai, tikėtina, kad jau laikas keisti sistemos valdiklius. Elektronika taip pat gali kelti rūpesčių. Jei „Talisman“ neužsiveda, tai gali būti dėl korodavusių akumuliatoriaus laidų, sugedusio variklio užvedimo/užgesinimo mygtuko arba sugedusio starterio. Ne reta problema ir gendantis elektrinis rankinis stabdis, o jei prietaisų skydelyje atsiranda perspėjimas apie ekologinių sistemų gedimą, tikėtina, kad reikia keisti lambda zondą. Modeliuose, kurie aprūpinti LED žibintais, gali sugesti jų valdymo blokas, kurio keitimas nėra pigus.
Pirmosios ir vienintelės kartos „Renault Talisman“ nėra kokybiškiausias ar patikimiausias savo klasės atstovas, tačiau patraukli kaina, komfortiška važiuoklė ir ekonomiški varikliai gali nusverti trūkumus. Erdvi bagažinė – dar vienas akivaizdus privalumas. Todėl jei ieškote būtent šių savybių, prancūziškas modelis, tikrai vertas dėmesio, juo labiau, kad tokių sedanų bei universalų pasirinkimas vis mažesnis ir mažesnis.
TV6 LAIDA AUTOPILOTAS