Peugeot su “santechnika”


2000 metais pasauliui buvo pristatytas prancūziškas automobilis Citroen C5. Metais vėliau pasirodė universalas. C5 modelis pakeitė Xantia. Įpėdinis turėjo dar įdomesnių techninių sprendimų pakabos hidraulikos sistemoje, kurių valdymas pagrįstas elektra.


Kam gi ta hidraulika?


Begalė automobilių važinėja puikiai įprastomis pakabomis, bet ar skiriasi jų važiavimas nuo Citroen? Važiuojant idealiai lygiu keliu, vargu ar pastebėtume skirtumą, bet kai kelias išvagotas asfalto sujungimais, įtrūkimais, miesto duobutėmis – Citroen pakaba teikia nuostabų komfortą. Automobilis tiesiog „plaukia“, bet visai nesvyruoja bereikalingai, kaip koks amerikietiškas laivas. Tuo pačiumetu įveikiant posūkius, automobilis nepuola svirti į šoną. Pakabos aukštis reguliuojamas mygtukais prie pavarų perjungimo svirties. Aukščiausia padėtis leis važiuoti nedidesniu, kaip 40km/h greičiu. Aukščiausia padėtis praverčia labai prastame kelyje. Patartina visada vengti pakabos ekstremumų, tai yra nevažinėti pasirinkus vien aukščiausią, ar vien žemiausią pakabos padėtį.


Variklis


Populiariausias variklis tokiuose mašinose – 2,0Hdi. Toks pat, kaip ir Peugeot automobiliuose. Šis variklis nėra spartuolis, bet kasdieniam važinėjimui jo pakanka. Kuro sąnaudos nedidelės – tik 6,5L/100Km. Juk tai didelis automobilis. Taip pat buvo ir galingesnė versija su dyzeliniu varikliu – 2,2Hdi/133Ag. Po atnaujinimo 2005 metais pasirodė 1,6Hdi/110Ag ir 2,0Hdi/138Ag. Benzininių variklių gama irgi neskurdi: 1,8/116Ag, 2,0/136Ag, 2,0Hpi140Ag. Po metų pastorojo variklio buvo atsisakyta.


Vidus neįspūdingas


Viduje vietos pakanka. Net ir penkiems suagusiems susėdus į automobilį – visiems vietos užteks. Galinė sėdynė plati, o vietos virš galvos pakanka visiems. Bagažinė talpi, 563l talpos. Yra naga, kuri leidžia vežti ilgus krovinius, pvz. slides. Pakrauti krovinį į bagažinę lengva, nes prireikus galime nuleisti automobilį žemyn, o platus bagažinės dangtis niekada netrukdo.

 

Rafinuotas


Įsigyjus Citroen C5 - sutaupyti nepavyks. Automobilį kankina smulkios bėdos: stabilizatoriai, dviejų masių smagratis, stabdžiai. Elektronika reikalauja specializuoto remonto. Sudėtinga ir nevisiems suprantama hidraulinė pakaba. Kaip bebūtų – Citroen C5 nėra prastas automobils. Jį renkasi žmonės, kuriuos žavi jo stulbinamas važiavimo komfortas, techiškas rafinuotumas, įdomūs techniniai sprendimai. Norint turėti išskirtinį automobilį – teks truputį paaukoti patikimumo sąskaita, tačiau tai nereiškia, kad prižiūrėti šį automobilį kainuos didelius pinigus, tiesiog bet koks servisas su juo neapsiims. Prižiūrėti tokį automobilį Jums padėtų bendraminčiai iš Citroen klubo, kurie turi patikimų ir nebrangių meistrų gretas.

 

Straipsio autorius: Edmundas Kruglovas