Palyginti su 530d Touring universalu, naujasis 5 serijos GT turi nemažai privalumų. Tačiau ar jis geresnis universalas?

BMW turi drąsos. Drąsos sukurti automobilį, kokio iki šiol Bavarijoje nebuvo. Kaip teigia BMW atstovai, tai sedano, SUV ir kupė mišinys. “Mes norime pritraukti naujus pirkėjus, kurie mūsų automobiliais iki šiol nesidomėjo, – teigia dabartinis vyriausiasis kompanijos dizaineris Adrianas van Hooydonkas. – Žmones, kuriems reikia vienatūrio, tačiau tokio, koks iki šiol dar nebuvo sukurtas.” Na, svarbiausia, kad tokie žmonės tikrai egzistuotų ir jų irgi nereikėtų sukurti, siekiant pateisinti gamintojo lūkesčius.

GT “penktukas” sveria beveik dvi tonas

Remiantis šia idėja buvo sukurtas masyvus penkiaduris automobilis, kurio dydis nustebina, o beveik dviejų tonų svoris matyti plika akimi. Šalia jo 530d Touring atrodo nedidukas, nors iš tiesų ir jis nėra mažas.

“Gran Turismo (sutrumpintai GT – red. pastaba) mes kūrėme nuo vidaus iki išorės,” – pasakoja A.van Hooydonkas. Atsisėdus į vidų, supranti, ką jis turėjo galvoje. Viskas aukščiausios kokybės. Šis modelis savo klase labiau prilygsta BMW “septintukui” nei “penktukui”.

Prabangus prietaisų skydelis beveik kaip BMW flagmano modelio. Patogios sėdynės šiek tiek kilstelėtos, o erdvi galinė salono dalis turėtų tikti bei patikti net ir šalies prezidentui. Sėdintiems gale erdvės kojoms siūloma kaip 7 serijos BMW, o virš galvos – kaip aukštajame X5.

Galinės BMW “septintuko” sėdynės gali būti stumdomos į priekį ir atgal, atlošų padėtis reguliuojama, o išlikus būtinybei jie gali būti ir visai nulenkiami. Už galinių sėdynių esanti nulenkiama sienelė skiria saloną nuo bagažinės ir saugo keleivius nuo skersvėjų bei lepina prabanga.

Prieš tokią įmantrybių gausą Touring gali pademonstruoti tik išskirtinį tvirtai ant kelio stovinčio universalo talentą – nulenkiame galines sėdynes ir viskas paruošta. Bet tai ir viskas. Na, nebent dar galime paminėti Touring bagažinės talpą nenulenkus sėdynių – 500 litrų prieš 440 litrų, kuriuos siūlo naujokas GT. O štai jas sulanksčius, viskas apsiverčia aukštyn kojomis – Touring (1650 litrų) šiek tiek nusileidžia GT (1700 litrų).

Dar didesnį įspūdį daro pirmasis jausmas iš GT persėdus į Touring – na, ir mažai erdvės šiame BMW universale, net oro trūksta. Touring siūlo gerokai mažiau vietos salone, o ir jo interjeras kokybe nė iš tolo neprilygsta GT modeliui. Touring nebegali nuslėpti savo amžiaus, kadangi naujasis 5 serijos BMW pasirodys jau kitais metais.

GT automobilyje panaudoti ir BMW “septintuko” bei “penktuko” techniniai sprendimai. Iš pradžių bus galima rinktis vieną iš trijų variklių: benzininius 3.0/306 AG šešių cilindrų (montuojamas į 535i) ar V8 4.4/407 AG (550i) bei dyzelinį 3.0/245 AG (530d). Visi šie varikliai komplektuojami su naująja ZF aštuonių pakopų automatine pavarų dėže ir serijine pneumatine galine pakaba.

GT rieda labai minkštai, beveik plaukia

Testuojamas GT 530d komplektuojamas su „Adaptive Drive“ (reguliuojami amortizatoriai papildomai kainuoja 3000 eurų) ir keturių ratų pavaros valdymo sistema (papildomai 1750 eurų). Automobilis rieda ne tik minkštai ir solidžiai (“Comfort” režimu lyg plaukdamas), bet ir vikriai – taip yra dėl dyzelinio variklio ir greitai persijungiančios automatinės pavarų dėžės. Tačiau tai, kad automobilis sveria beveik dvi tonas, visgi jaučiasi.

Palyginti su 5 serijos BMW GT, Touring atspindi grynakraujo BMW dorybes. Ant kelio jis stovi tvirtai ir važiuoja kiečiau. Variklio garsas energingesnis, garsesnis, sakykime, būdingesnis tikram BMW.

5 serijos BMW GT Lietuvoje pasirodys spalio pabaigoje ir kainuos ir nuo 199 300 litų (530d). Tai 24 500 litų daugiau nei kainuoja Touring, tačiau kur kas mažiau, nei prašoma už 7 serijos BMW (kiek kainuoja????). Tad dabar belieka sužinoti, kokie žmonės rinksis naująjį 5 serijos BMW GT. Deja, atsakymo teks palūkėti.

Techniniai duomenys

BMW 530d GT

Variklis – turbodyzelinis, R6 ● Darbinis tūris – 2993 cm3 ● Maks. galia – 180 kW (245 AG) esant 4000 aps./min. ● Maks. sukimo momentas – 540 Nm esant 1750 aps./min. ● Varantieji ratai – galiniai ● Pavarų dėžė – 8 bėgių automatinė ● Padangos – 245/50 R18 ● Degalų bako talpa – 70 l ● Vid. degalų sąnaudos – 6,5 l/100 km ● Maks. greitis – 240 km/h ● 0-100 km/h – per 6,9 s ● CO2 – 173 g/km ● Automobilio masė – 1960 kg ● Kaina – 199 300 Lt

Techniniai duomenys

BMW 530d Touring

Variklis – turbodyzelinis, R6 ● Darbinis tūris – 2993 cm3 ● Maks. galia – 173 kW (235 AG) esant 4000 aps./min. ● Maks. sukimo momentas – 500 Nm esant 1750 aps./min. ● Varantieji ratai – galiniai ● Pavarų dėžė – 6 bėgių automoatinė ● Padangos – 225/50 R17 ● Degalų bako talpa – 70 l ● Vid. degalų sąnaudos – 6,8 l/100 km ● Maks. greitis – 243 km/h ● 0-100 km/h – per 7,0 s ● CO2 – 180 g/km ● Automobilio masė – 1700 kg ● Kaina – 174 800 Lt

Mūsų pasirinkimas

1 vieta. BMW 530d GT

Automobilis neįprastas, tačiau erdvus salonas ir dinamika paperka. Važiuoklė, variklis ir automatinė greičių dėžė puikiai suderinti.

2 vieta. BMW 530d Touring

Klasikinis universalas, subrendęs ir turi puikų dyzelinį variklį. Važiuoja tvirtai, galingai ir tiksliai, bet yra mažesnis ir ne toks dinamiškas.

Erdvūs prabangūs automobiliai: užprogramuotos nesėkmės

Renault Vel Satis

Pristatytas kaip revoliucija, šiandien beveik pamirštas. Šis prancūzas buvo ir erdvus, ir prabangus, ir komfortiškas. Trūko tik pirkėjų

Audi Roadjet

2006 metais triukšmingai pristatytas Detroite ir nuo to laiko daugiau nematytas. 4,7 metro ilgio vienatūris su keturiomis atskiromis sėdynėmis, deja, taip ir nepradėtas gaminti

R klasės Mercedes

Erdvus automobilis, “pifarširuotas” M klasės visureigio technikos, sunkus ir brangus – šį Mercedes išvysite retai. Tačiau milžinas puikiai tinka ilgoms kelionėms. 2010 metais planuojamas modelio atnaujinimas