Plūstelėjus į Lietuvą naudotiems automobiliams iš Prancūzijos, vis dažniau turguje galime sutikti keistai atrodančią „sraigę“, Renault Scenic RX 4. Renault Scenic vienatūris buvo pradėtas gaminti 1996 metais. 1999 metais buvo atnaujintas, o 2000 metais išvydo dienos šviesą modifikacija RX 4. Eilinis problemiškas prancūziškas automobilis, ar dėmesio vertas šeimos visuriegiukas, galintis nuvežti pagrybauti į Varėnos miškus, ar į žvejybą Molėtų rajone? Jeigu Jums labiau reikia aukšto vienatūrio, nei didelio visuriegio – Renault tinka šiam darbui.


Pabandykime tai išsiaiškinti.


Paėmę, kaip pagrindą paprastą Renault Scenic, konstruktoriai sumontavo klampųjį, multidiskinį centrinį diferencialą, kurį sukūrė Austrijos specialistai Steyr Daimler Puch. Dėl šios konstrukcijos automobilis buvo varomas visais keturiais ratais tik tuomet, kai galiniai ratai padėdavo priekiniams, esant sunkesnioms važiavimo sąlygoms. Galinė pakaba buvo sukonstruota iš naujo, o priekinė tiesiog sustiprinta. Kadangi naujai sukonstruota galinė pakaba užėmė daugiau vietos, tai atsarginiui ratui po automobiliu nebebuvo vietos – jį teko perkelti ant galinių durelių. Aukštesnė pakaba ir didesni ratai suteikė geresnio pravažumo.
Automobilis buvo komplektuojamas su benzininiu 2,0 ir dyzeliniu 1,9dCi varikliais. Dyzelinis agregatas leisdavo automobiliui iki 100km/h įsibėgėti per truputį daugiau nei 14s, o benzininis - per 12s. Galime sutikti ir labai prabangiai įrengtus RX 4: odinis salonas ir navigacija.

 

 

Lėtokas automobilis, bet jo paskirtis kitokia, nei lėkti autostradomis. Vidutiniškai benzininis RX 4 naudoja apie 9,5 litro kuro 100km, dyzelinis variklis pasisotina 7,4 litro dyzelino. Renault Scenic RX 4 gamyba buvo nutraukta 2003 metais, o jo ypėdinis pasirodė tik 2007 metais – tai yra Renault Scenic Conquest.

 

Įdomus faktas! Saugokite šių automobilių atsarginių ratų indėklus, kurie tvirtinami ant bagažinės dangčio. Ilgapirščiai mėgsta juos pasisavinti ir taip sukuria deficitinių detalių paklausą.

 

Šio automobilio turėtojai susiduria su pagrindine visų Renault problema – elektros gedimais. Kartais tiesiog užtenka kelias dienas važinėtis per lietų, jog įsižiebtų pusė kontrolinių lempučių. Išdžiuvus automobiliui – problemos dingsta. Būna ir keistesnių „negalavimų“. Dažnokai pasitaiko dyzelinių variklių įpurškimo sistemų gedimų. Tačiau visi šie gedimai netuština vairuotojo piniginės labai dramatiškai, juk Renault markė po truputį Lietuvoje tampa vis mėgstamesnė, todėl daugėja detalių pasiūla, specializuotų servizų. Detalių kainos nėra didelės. Didžiausia RX 4 problema – kardanas. Jis neturi jokios apsaugos. Renault Scenic RX 4 buvo išbandytas ir rimtose ekspedicijose visame pasaulyje. Konstrukcija yra paprasta, tačiau dulkės ir purvas greitai sugadina šį mazgą. Deja, jis yra brangus. Šį gedimą pašalina kardanų restauracija užsiimanti įmonė, bet ar ilgam – nežinoma, juk apsaugos kardanui taip ir nėra.
 

Lengvesne bekele automobilis važiuoja kuo puikiausiai, įveikia kalnelius ir duobes. Asfaltuotame kelyje dideliu greičiu važiuoti tikrai nenorėsite, nes dėl aukšto svorio centro automobilis pradeda svyruoti lyg lietuvos geležinkelių traukinys. Nors užsienio žurnalistai bandė lyginti Renault Scenic RX 4 su tokiais SUV, kaip Honda CRV, tačiau Renault turi savitumą. Važiavimo malonumas didelis, jeigu Jūsų negąsdina gedimai – RX 4 taps maloniu šeimyniniu automobiliu.

 

Didžiausia ir skaudžiausia problema - kardanas.

 

Kuro tipas

Darbinis tūris,

Įsibėgėjims iki 100km/h, sek.

Vidutinės kuro sąnaudos, l/100km

Galia(AG)/aps per minutę

Maksimalus greitis, km/h

Sukimo momentas/aps per minutę

 

Dyzelinas

1870

14,8

7,4

102/4000

160

200/1500

dCi

Dyzelinas

1870

14,5

7,4

107/4000

170

250/2000

dTi

Benzinas

1998

11,9

9,5

140/5500

180

189/3750

 

 

Straipsnio autorius: Edmundas Kruglovas