Mašina nupirkta, dokumentai ir draudimas sutvarkyti, pilnas bakas degalų. Telieka tiesiog lėkti į kelią. Bet neskubėkite, ypač jei įsigijote automobilį be dokumentais patvirtintos praeities. Jūsų laukia dar daug išlaidų. Perkant labai pigią mašiną už kelis tūkstančius litų, papildomos išlaidos nesunkiai gali padvigubinti jos kainą.

 

Kiek iš tikrųjų mums kainuos nupirktas naudotas automobilis, ypač kai apie jo praeitį nieko nežinome arba mašina kelia abejonių? Būtent su tokia dilema susiduria kiekvienas perkantis naudotą mašiną. Automobilį, apie kurio praeitį nieko nežinome, pirkti rizikinga.

 

Dažniausiai serviso knygutės tiesiog nebūna, o pardavėjas aiškina, kad ankstesnis savininkas kažkur jа pametė. Netikėkite. Tokiu atveju reikia vadovautis faktine automobilio būkle ir labai nuodugniai jį patikrinti. Jei mašina verta dėmesio (nebuvo daužta, techninė būklė nekelia rimtesnių abejonių) ir kaina tinka, galima sudaryti pirkimo ir pardavimo sutartį bet tokiu atveju reikia atsižvelgti į papildomas išlaidas – filtrų, dirželių ir alyvų keitimą. Vadinasi, reikės investuoti ne vieną šimtą litų, todėl geriausia šią sumą nusiderėti.

 

Profilaktika ar būtinybė?

 

1. Pirmiausia turi būti pakeista jūsų automobiliui tinkama alyva ir eksploataciniai skysčiai. Tai svarbus darbas, kurį reikia atlikti nusipirkus naudotа automobilį. Pirmas darbas – variklio alyvos (ją reikia parinkti pagal gamintojo rekomendacijas) ir alyvos filtro keitimas. Kaina priklauso nuo alyvos kokybės ir jos specifikacijos. Jei pilame sintetinę alyvą (apie 4–5 l), visa tai kainuos apie 200–250 Lt, o jei paprastą mineralinę alyvą – apie 100–150 Lt.

 

2. Po to reikėtų pakeisti pavarų dėžės alyvą: jei automobilyje varomi galiniai ratai – tai ir galinio tilto alyvą. Ypač tai rekomenduojame daryti perkantiesiems šešerių septynerių metų ir senesnius automobilius. Jei neturime serviso knygutės, nežinome, kada ir ar iš viso buvo keista pavarų dėžės alyva. Išlaidos nedidelės – dažniausiai apie 100– 140 Lt.

 

3. Kita procedūra – stabdžių skysčio keitimas (apie 60 Lt) ir, jei mašinoje yra kondicionierius, jo užpildymas freonu (apie 60–100 Lt). Taip pat reikėtų pakeisti ir vairo stiprintuvo skystį. Jos būklę lengva nustatyti pagal tai, ar ji purvina, ar ne – kaina 50–70 Lt. Vadinasi, pagrindinių eksploatacinių skysčių keitimas mums kainuos kelis šimtus litų.

 

4. Po to turime imtis filtrų. Oro filtrą patikrinti lengva – jei jis neužsiteršęs, galima jo ir nekeisti, bet reikėtų išvalyti didelio slėgio oro srove. Visai kitaip yra su degalų filtru. Sunku nustatyti jo būklę, nes jis sandariai uždarytas metaliniame korpuse. Dyzeliniame variklyje jis yra labai svarbus eksploatacinis elementas. Jei filtras labai užsiteršęs, prasгiau veikia įpurškimo siurblys, o žiemą prasčiau vedasi automobilis. Todėl jį reikėtų pakeisti bet kokiu atveju (60–80 Lt).

 

5. Reikėtų patikrinti krumplinį variklio dirželį. Jei jis neįtrūkęs, išvaizda nekelia abejonių – galima ir nekeisti. Bet tokiu atveju rizikuojate, mat jei dirželis nutrūks, remonto darbai kainuos tūkstančius – nukentės ne tik paties variklio stūmokliai bei vožtuvai, bet ir kitos sistemos.

 

Brangus remontas garantuotas: jei mašina kainuoja apie 10 tūkst. Lt, detalės ir remonto darbai gali siekti 40–50 proc. Visos mašinos kainos. Populiariųjų modelių pagrindinio dirželio keitimo kaina – 200 Lt, bet jei dirželis kartu suka ir vandens siurblį, ji gerokai padidėja – iki 400–600 Lt.