Vis daugiau vairuotojų renkasi automatines transmisijas. Jos yra patogesnės, dažniausiai leidžia sutaupyti degalų, o ir miesto gatvėse jos vargina mažiau. Automobilių gamintojams jos taip pat labiau patinka - modernios sistemos leidžia sumažinti degalų sąnaudas ir emisijas, automatinės pavarų dėžės yra lengviau suderinamos su autonominėmis technologijomis, o superautomobiliams jos gali pasiūlyti geresnį įsibėgėjimą. Tai negi mechaninės transmisijos miršta? Tikrai ne.

Iš tikrųjų, automatinių transmisijų keliuose bus vis daugiau - tai yra neišvengiama. Ateityje jų apskritai nebeliks, nes visi vairuosime elektromobilius. Ar galite prisiminti nors vieną naują tikrą superautomobilį, vis dar siūlantį mechaninę transmisiją? Net ir karštuose hečbekuose jos sutinkamos vis rečiau. Tačiau yra keletas ženklų, rodančių, kad artimiausioje ateityje mechaninės pavarų dėžės niekur nedings.

1. Žmonėms patinka lengvi sportiniai automobiliai

Tikriausiai pagrindinis mechaninės pavarų dėžės privalumas - vairuotojo įtraukimas. Tai - senamadiškas džiaugsmas, kuomet prieš kelio vingį turi kojomis sugroti pedalais, o ranka mikliai įjungti žemesnę pavarą. Tam reikia įgūdžių, o entuziastams tai patinka. Kartu mechaninės transmisijos yra lengvesnės, todėl jos leidžia išlaikyti žemesnį automobilio svorį.

Deja, „Alpine A110“ siūlomas tik su dviejų sankabų transmisija ir dviem pedalais. „Renault“ tokį sprendimą priėmė žinodama, kad būtent šią pavarų dėžę rinksis daugelis pirkėjų, o abiems versijoms biudžete tiesiog nebuvo pinigų. Tačiau net trys ketvirtadaliai „Mazda MX-5“ pirkėjų renkasi mechanines transmisijas - paprasta pavarų dėžė tiesiog tinka lengvo sportinio automobilio charakteriui. 181 ag variklį turinti mašina yra sukurta entuziastams ir jie nori matyti aukštas apsukas ir savo automobilį valdyti visomis keturiomis galūnėmis vienu metu.

„Subaru“ atskleidė dar geresnius rodiklius - 78 % BRZ pirkėjų renkasi mechaninę transmisiją. BRX irgi yra mažas, nedidelį variklį turintis sportinis automobilis, tačiau WRX toks nėra - net 90 % šių automobilių pirkėjų renkasi mechaninę transmisiją.

2. Mechaninės transmisijos vis dar kuriamos

Automobilių gamintojai beveik nebeinvestuoja į dyzelinius variklius - jau aišku, kad jie greičiausiai neturi ateities. Tačiau į mechanines pavarų dėžes vis dar investuojama. Neseniai rašėme, kad „Volkswagen“ sukūrė naują mechaninę pavarų dėžę, tačiau ir kai kurie kiti gamintojai nepamiršta šių transmisijų. Štai „Jaguar“ taip pat jas ir toliau tobulina, o ir „Ford“ jų nepamiršta. Ir tai - tik keli gamintojai - kur jau paminėta „Mazda“, „Porsche“, „Fiat“ ir daugelis kitų gamintojų. Standartinė naujo pikapo „Jeep Gladiator“ transmisija yra mechaninė - už automatinę tektų primokėti papildomai.

Tiesa yra ta, kad mechanines transmisijos vis dar yra gaminamos ir diegiamos į naujus automobilius, net jei ir yra sutinkamos vis rečiau.

3. Superautomobilis su mechanine transmisija? Prašom!

Bet jau superautomobilio su mechanine transmisija nebeišvysime, tiesa? Juk net naujas „Chevrolet Corvette“ modelis nebus siūlomas su mechanine transmisija, o apie „Ferrari“, „Lamborghini“, „McLaren“ ir net „Audi“ superautomobilius su mechaninėmis transmisijomis nėra ir ko svajoti. O juk dar visai neseniai R8 turėjo mechaninę transmisiją, kaip ir „Pagani“ bei „Koenigsegg“ modeliai.

„Aston Martin“ nori šią katę paglostyti prieš plauką - naujos kartos „Vanquish“ turės viduryje sumontuotą variklį ir mechaninę pavarų dėžę. Tai patvirtino pats „Aston Martin“ vadovas Andy'is Palmeris - tokiu būdu „Vanquish“ išsiskirs iš artimiausių konkurentų „McLaren 720S“ ir „Ferrari F8 Tributo“. Tiesa, ir „Aston Martin“ supranta, kad „Vanquish“ versija su dviejų sankabų transmisija bus perkamesnė.

Taigi, mechaninės pavarų dėžės neišnyks dar bent kurį laiką. Jos liks sportiniuose automobiliuose, karštuose hečbekuose ir kituose entuziastams skirtuose modeliuose.

Šaltinis: http://technologijos.lt