Artimiausiu metu keliuose bus pradėtas naujas inžinerinių eismo saugos priemonių diegimo etapas, leisiantis gerokai sumažinti avaringų ruožų – „juodųjų dėmių“.
Šiems darbams Lietuvoje numatoma skirti beveik 26 mln. litų, iš jų apie 14 mln. litų – Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšų.
Šiais metais valstybinės reikšmės keliuose numatoma rekonstruoti 18 sankryžų, įrengiant žiedines sankryžas arba saugos saleles skiriamojoje juostoje, nutiesti arba rekonstruoti 11 pėsčiųjų ir dviračių takų, 14-oje pavojingų ruožų įrengti metalinius apsauginius atitvarus, 23 gyvenvietėse arba sankryžų prieigose inžinerinėmis greičio mažinimo priemonėmis sutramdyti greičio mėgėjus.
Visoje šalyje apie 150-yje sankryžų su dažytomis saugos salelėmis planuojama įrengti lanksčius šviesą atspindinčius stulpelius, kurie pagerins sankryžų matomumą iš tolo bei neleis lenkti draudžiamose vietose. Taip pat bus įrengiami trūkstami kelio ženklai, pėsčiųjų perėjos, pertvarkomos eismo organizavimo schemos sankryžose. Šios priemonės privers vairuotojus tiksliau laikytis Kelių eismo taisyklių reikalavimų. Toks principas yra taikomas beveik visose žemą avaringumo lygį turinčiose šalyse, pavyzdžiui, Nyderlanduose, Prancūzijoje, Jungtinėje Karalystėje, Švedijoje, Norvegijoje.
Kur ir kokias inžinerines eismo saugos priemones įrengti, buvo nuspręsta visapusiškai išanalizavus eismo įvykių priežastis ir jų pobūdį, ištyrus kelio parametrus visose naujose pastaraisiais metais susidariusiose „juodosiose dėmėse“ valstybinės reikšmės keliuose.
Be minėtų darbų, šiais metais numatoma pradėti rengti apie 50 avaringų sankryžų rekonstrukcijos ir pėsčiųjų bei dviračių takų tiesimo techninių projektų, kurie bus įgyvendinti 2011–2015 m. Rengiant techninius projektus bus atsižvelgiama į kelių saugumo audito išvadas. Daug dėmesio bus skirta ir eismo įvykių prevencijai, siekiant, kad „juodosios dėmės“ nesusiformuotų naujuose potencialiai pavojinguose ruožuose.
Atlikus anksčiau įdiegtų priemonių tyrimus nustatyta, kad ruožuose, kuriuose nutiesiamas pėsčiųjų ir dviračių takas, įskaitinių eismo įvykių tikimybė sumažėja 5,3 karto, įrengus metalinius apsauginius atitvarus – 3,1 karto, apšvietus kelio ruožą – 2,2 karto, o įrengus modernias kompaktiškas žiedines sankryžas (jos Lietuvoje statomos nuo 1998 m.) įskaitinių eismo įvykių tose vietose beveik iš viso nebepasitaiko.
Rūpinantis eismo sauga, nuo 2006 m. „juodųjų dėmių“ skaičius Lietuvos keliuose sumažėjo beveik perpus. Siekiama, kad įgyvendinus planuojamas eismo saugą gerinančias priemones per 2–5 metus Lietuva patektų į saugiausių ES valstybių dešimtuką.