Per beveik trijų dešimtmečių istoriją skaičiuojantį svarbiausią mūsų šalies benzingalvių renginį – „Metų automobilio“ konkursą – buvo daugybė įvairių korekcijų, pradedant kintančiomis nominacijomis, konkurso bandymų stovyklos geografija, baigiant kasmet atsinaujinančia vertinimo komisijos sudėtimi. Tačiau šiemet spalio pabaigoje startuosiančio renginio permainas galima lyginti nebent su cunamius sukeliančiu tektoninių žemės plokščių poslinkiu: vietoje tradicinio vieno „Metų automobilio“ šiemet bus karūnuoti trys ratuočiai.

Lietuvos žurnalistų autoklubo (LŽA) žmonės praktiškai po kiekvieno ligšiolinio konkurso tradiciškai būdavo priversti veltis į debatų maratoną: kodėl geriausiu buvo paskelbtas ne pats moderniausias, komfortiškiausias, prabangiausias, sportiškiausias ar panašiomis savybėmis tarp konkurentų išsiskyręs modelis, o „kažkoks vidutiniokas“? Ir apskritai – kaip galima į vieną gretą rikiuoti tokias technikos pasaulio priešingybes kaip „Porsche Taycan“ ir „Cupra Born“, ar „Maserati Grecale“ su kokiu nors „Toyota Corolla Cross“?

 

Didžiausias pokytis per 27 metus

Kad ir kokie argumentuoti būtų atsakymai į tuziną panašių „kodėl?“, paprastai unikalią vairuotojišką patirtį sukaupusiems, sunkiai palyginamomis pajamomis disponuojantiems, vienišiams ir gausias šeimas ar būrius augintinių turintiems, skirtingose vietose gyvenantiems ir specifiniais maršrutais keliaujantiems žmonėms „geriausias“ automobilis visada buvo ir bus vis kitoks. Bandydama įvardinti vieną patį racionaliausią rinkos debiutantą, „Metų automobilio“ vertinimo komisija kaskart diskutuodavo valandų valandas. Galiausiai šiemet subrandino itin svarbius konkurso taisyklių pokyčius.

„Metų automobilio“ konkurso titulas visada buvo puikus sufleris žmonėms, planuojantiems permainas šeimos transporto parke, todėl siekėme ir sieksime kiek įmanoma kokybiškiau supažindinti tokius rebusus sprendžiančius su naujomis pasirinkimo galimybėmis. Pastaraisiais metais automobilių pasaulio transformacijos vyksta ypač sparčiai, todėl reaguodami į pokyčius, LŽA nariai ryžosi keisti ir rinkimų formatą. Kaip ir automobilių sporto pasaulyje, nutarėme atsisakyti „absoliučios“ įskaitos, ir rinkti ne vieną „patį geriausią“ automobilį, bet tris, priskiriamus skirtingoms kainų kategorijoms“, – naujienas pristatė LŽA prezidentas Valdas Valiukevičius.

Populiariausius Lietuvos žiniasklaidos kanalus vienijančių LŽA narių susirinkime nutarta suskirstyti visus pretendentus į „Metų automobilio“ titulą į grupes, kuriose konkuruoja modeliai kainuojantys iki 30.000 eurų, iki 55.000 eurų ir virš 55.000 eurų. Tikslios kainų kategorijos bus paskelbtos prieš pat konkursą, kai bus aiškus galutinis dalyvių sąrašas. Automobiliai į šias grupes bus skirstomi pagal bazines kainas, nepriklausomai nuo to, koks automobilis pateikiamas konkursui. Kainų ribos kasmet bus tikslinamos pagal realią rinkos situaciją.

„Tikimės, kad šios konkurso sąlygų korekcijos leis komisijai objektyviau įvertinti geriausius skirtingų „svorio kategorijų“ modelius, o būsimiems pirkėjams lengviau išsirinkti būtent jų poreikius optimaliai patenkinti galinčius automobilius. Drauge tai suteiks daugiau motyvacijos dalyvauti „Metų automobilio“ konkurse ir galimybių reklamuojant savo produktus automobilių gamintojų atstovams“, – vylėsi V. Valiukekvičius.

 

Naujovės nominacijose ir komisijoje

Artėjančiame konkurse „Metų automobilis 2024“ taip pat šiek tiek pasikeitė nominacijų, į kurias gali pretenduoti visi jo dalyviai, sąrašas.

Greta trijų svarbiausių titulų dar bus renkamas  „Solitekmetų elektromobilis“, „Tautos automobilis“, „Metų inovacija“, „Metų saugiausias“, „Metų 4x4“, „Metų sportiškiausias“. Taip pat pasiekimais lenktynių trasose labiausiai Lietuvą garsinęs pilotas apdovanojamas „Metų vairo“ trofėjumi.

Atsinaujino ir „Metų automobilio 2024“ vertinimo komisija. Videografą Dainių Leonavičių joje pakeitė automobilių fotografas ir žurnalistas Vytautas Pilkauskas.

Tad „Metų automobilį 2024“ rinks tokia komisija:

Egidijus Babelis,
Linas Butkus,
Renaldas Gabartas,
Justas Lengvinas,
Vitoldas Milius,
Eglė Utkienė,
Jurgis Paplaitis,
Žilvinas Pekarskas,
Vytautas Pilkauskas,
Valdas Valiukevičius

Komisija savo darbą pradės spalio viduryje, kai spalio 25 dieną startuos jau 27-asis konkursas. Finišas, kurio metu pirmąsyk konkurso istorijoje paaiškės trys nugalėtojai, nebe vienas, laikia gruodžio 1-ąją.

Visi konkurso dalyviai bus „egzaminuojami“ Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos sektorinio mokymo centro autodrome Bukiškyje. Galybė testų laukia Lietuvos sporto centro padalinyje Druskininkuose. O lapkričio 15-ąją visos automobilių pasaulio inovacijos, grėsmės ir naujienos bus aptartos „Plug-in 2023“ konferencijoje „Vilnius TECH“ universitete.