Po keleto mėnesių nuolatinių žinučių, kad laukti liko nedaug, pagaliau Elonas Los Andžele pristatė elektrinį pikapą „Cybertruck“. Specifikacijos šaunios, kaina dar geresnė, bet ar su tokios išvaizdos elektromobiliu Elonas mūsų nemausto? Susimovimas per pristatymą, rinkų reakcija, smagiausi memai ir dar daugiau mūsų straipsnyje.

Apie pirmąjį elektrinį pikapą Elonas pradėjo kalbėti daugiau kaip prieš septynerius metus.

Teko nueiti ilgą kelią ir pagaliau Los Andžele iškilmingai buvo pristatyta Elono vizija – kaip gi turėtų atrodyti ateities elektrinis pikapas.

Elonas anksčiau jau yra visus įspėjęs, kad elektrinio pikapo dizainas gali būti unikalus, dėl noro kuo labiau išlaikyti „Blade Runner“ stilių.

Niekas gerai nesuprato, ką jis turėjo galvoje, bet keletas automobilių dizainerių pamėgino įsivaizduoti, kaip gi „Cybertruck“ galėtų atrodyti ir rezultatas buvo visai šaunus.

Dabar gi paaiškėjo, ką Elonas turėjo galvoje, ir akivaizdu, jog jis nemelavo dėl „Blade Runner“ stiliaus elektrinio pikapo.

„Tesla Cybertruck“ dizainas ir funkcionalumas

„Tesla“ pikapas, jei tik taip jį galima pavadinti, atrodo labiau kažkas, kas ką tik išvažiavo iš filmavimo aikštelės, nei kažkas, ką galėtumėte įsigyti iš automobilių salono.

Elonas teigia, kad „niekas kitas taip neatrodo, kaip Cybertruck“ ir jis yra visiškai teisus.

Išorinis „Tesla Cybertruck“ kėbulo sluoksnis pagamintas iš itin tvirto ir nerūdijančio plieno „Ultra-Hard 30X Cold-Rolled“. To paties lydinio, kuris yra naudojamas ir „SpaceX“ raketoms gaminti.

Tad nerūdijančio plieno egzoskeletas dengia „Cybertruck“ kėbulą tarsi šarvai. Visai konstrukcijai naudoti nerūdijantį plieną būtų brangu ir pats automobilis taptų labai sunkus.

Elonas teigė, kad „Cybertruck“ yra labai tvirtas ir tą tvirtumą įrodė kūjų smūgiais. Netgi tvirtino, kad automobilio stiklai yra neperšaunami iki 9 mm kalibro kulkomis, kaip, beje, ir „Tesla Semi“ vilkiko, bet dėl šito Elonui teko raudonuoti. Pristatymo metu „Cybertruck“ stiklai skilo gana nesunkiai.

„Cybertruck“ automobilyje gali tilpti 6 žmonės ir jame yra įrengtas maždaug 2 metrų ilgio krovinių kėbulas-bagažinė, kurią Elonas vadina „Cybertruck saugykla“ (angl. „Cybertruck vault“).

Joje galima prikrauti iki 1,5 tonos krovinių, čia yra elektros lizdas ir galima tuo pačiu įkrauti „Tesla“ pristatytą keturratį.

Taip pat „Cybertruck“ pikapas – priklausomai nuo pasirinktos versijos – gali vilkti iki 6,4 tonos sveriančius krovinius.

„Tesla Cybertruck“ specifikacijos

Bus siūlomos 3 „Tesla Cybertruck“ versijos su skirtingu elektros variklių ir baterijų skaičiumi:

  • Vieno elektros variklio versija galės nuvažiuoti 400 km ir iki 100 km/val. įsibėgės greičiau nei per 7 sekundes.
  • Dviejų elektros variklių versija jau galės nuvažiuoti 480 km bei įsibėgės per 4,5 s.
  • Trijų variklių pikapas vienu įkrovimu nuvažiuos 800 km ir teigiama, kad įsibėgės iki 100 km vos per 3 sekundes. Greičiau nei kai kurie sportiniai automobiliai.

Apibendrinus galima teigti, kad Elonas įvykdė savo pažadus. „Tesla Cybertruck“ funkcionalumas ir specifikacijos yra geresnės nei „Ford F-150“, o charakteristikos (įsibėgėjimas) yra geresnės nei „Porsche 911“.

Plius, palaikomas 250kW „Tesla Cybertruck“ elektrinio pikapo įkrovimas skamba taip pat labai puikiai.

„Tesla Cybertruck“ kaina ir kada jis pasirodys rinkoje

„Tesla“ paskelbė, kad „Cybertruck“ bazinio modelio kaina prasidės nuo 39 900 JAV dolerių (apie 36 000 eurų) ir tai yra gerokai mažiau, nei daugelis tikėjosi.

Dviejų elektros variklių versija kainuos 49 900 dolerius (apie 45 000 eurus), o trijų elektros variklių versija kainuos 69 900 dolerius (apie 63 000 eurų).

Vieno ir dviejų elektros variklių „Cybertruck“ pikapai rinkoje pasirodys 2021-ųjų metų pabaigoje, o galingiausios versijos teks palaukti iki 2022-ųjų pabaigos.

Rinka Elono nesuprato?

Vos tik buvo oficialiai pristatytas „Cybertruck“ pikapas, rinkos iškart sureagavo. Ir sureagavo neigiamai.

Per pirmąsias valandas „Tesla“ kompanijos akcijų vertė krito 3 proc., o dabar jau pažemėjimas siekia ir daugiau kaip 6 proc.

Panašu, kad investuotojai neliko sužavėti tokiu Elono elektriniu pikapu ir tai atsiliepia „Tesla“ akcijų kainų kritime.

Ir visgi. Nors dėl skonio nesiginčijama, bet „Cybertruck“ atrodo neįprastai – ir čia švelniai pasakius. Daugelis turbūt net nelabai kreipė dėmesį į jo specifikacijas, po tokio vizualinio šoko.

Bet reikėtų suvokti tą faktą, kad vis dar matome „Cybertruck“ prototipą. Jis rinkoje pasirodys tik 2021-ųjų pabaigoje. Ir čia tuo atveju, jei viskas vyks pagal planą.

Tad galutinis rezultatas gali atrodyti visai kitaip, juolab, kad ir Elonas patvirtino, jog galutinė versija bus aptakesnė. Ir tokia lengva investuotojų panika yra greičiausiai perdėta.

Dabar dar net sunku tvirtai pasakyti, bet toks „Cybertruck“ dizainas gali būti gudrus Elono trolinimo pavyzdys. Bandoma pasižiūrėti, kaip gi reaguos rinkos bei pirkėjai į tokį „Tesla“ pasiūlymą ir atsakyti į klausimą: ar tikrai „Tesla“ gali pasiūlyti bet ką ir visi vis tiek aikščios iš susižavėjimo?

Šaltinis: Technologijos.lt