Visureigių silpnoji vieta – didokos degalų sąnaudos. Mes siūlome vaistą nuo šios ligos: SUV automobilį pirkite be 4×4 pavaros ir su ne itin galingu dyzeliniu varikliu. Taip pasielgę, taupysite degalus.
Sports Utility Vehicles arba paprasčiau – tiesiog SUV. Verčiant pažodžiui, reikėtų sakyti, kad tai sportiškas, praktiškas automobilis. Tikrasis vertimas būtų toks: aktyvaus gyvenimo būdo automobilis. Mat žodis sportiškas, kalbant apie SUV, dažnai jiems visiškai nelimpa.
Ne paslaptis ir tai, kad SUV yra kilę iš visureigių. Pastarieji būdami dideli ir sunkūs bei turėdami didelį oro pasipriešinimo koeficientą sunaudoja nemažai degalų. Šį geną tikrieji visureigiai dažnai perduoda mažesniems savo giminaičiams – SUV automobiliams.
Supratę, kur šuo pakastas, gamintojai nusprendė imtis genų inžinerijos, pavyzdžiui, mažinti svorį. Tokiu būdu VW Tiguan, palyginti su VW Touareg, atsikratė iki 600 kg antsvorio. Įspūdingas rezultatas, ar ne tiesa.
Dažnas pirkėjas atsisako 4×4 pavaros
Vien chirurginio įsikišimo nepakako. Gamintojai nusprendė, kad SUV automobiliai dar labiau taupys degalus, jei vietoje visų keturių ratų pavaros turės tik vieną varantįjį tiltą: priekinį arba galinį. Tikriausiai sutiksite, kad daugelis SUV vairuotojų nė nenusuka nuo asfalto, o norint užvažiuoti ant aukštesnio šaligatvio krašto 4×4 sistema tikrai nebūtina. Tam pakanka, kad automobilis turėtų didesnę prošvaisą.
Tokia taktika pasiteisino. Pavyzdžiui, beveik 75 proc. Vokietijoje parduodamų Hyundai ix35 yra varomi tik priekiniais ratais. O VW Tiguan, varomų priekiniais ratais, parduodama 40 proc.
Testo rezultatai taip pat įrodo, kodėl pirkdami SUV žmonės dažnai renkasi automobilį be 4×4 pavaros. Mat turėdami ne itin galingą dyzelinį variklį ir „Start-Stop“ sistemą tokie SUV sudegina mažiau nei 7 litrus dyzelino 100 km kelio. Kai kurie jų įsitenka į dar kuklesnes sąnaudas. Suintrigavome? Tuomet verskite puslapį ir sužinosite visus rezultatus.
Hyundai ix35 1.7 CRDi
VW Tiguan 2.0 TDI
Audi Q3 2.0 TDI
Nissan Qashqai 1.5 dCi
Ford Kuga 2.0 TDCi
Dacia Duster 1.5 dCi
Mini Countryman One D
Mitsubishi ASX 1.8 DI-D+
Škoda Yeti 1.6 TDI
Kia Sportage 1.7 CRDi
BMW X1 sDrive 18d
Taip „Auto Bild“ testuoja degalų sąnaudas
Kitaip nei gamintojai, „Auto Bild“ degalų sąnaudas matuoja ne laboratorijoje, o kelyje. Tik taip galima sužinoti tikrą automobilio apetitą. Degalų sąnaudos visuomet testuojamos toje pačioje 155 km ilgio trasoje (žr. žemėlapį). Atstumas įveikiamas be sustojimo, važiuojant užtikrintai ir tolygiai. Beje, maksimaliu greičiu greitkelyje važiuojama tik 20 km. Įveikus minėtą 155 km atstumą, degalų bakas vėl sklidinai pripildomas. Gautas rezultatas parodo vidutines automobilio degalų sąnaudas (lentelėje dešinėje – Vidurkis). Greitkelyje važiuojant ramiai, vienodu 120 km/h greičiu, nustatomos minimalios degalų sąnaudos (lentelėje – Minimumas). Važinėjant Hamburgo gatvėmis išsiaiškinama, kiek automobilis sunaudoja degalų mieste(lentelėje dešinėje – Mieste). Apskaičiavus minėtų trijų reikšmių vidurkį buvo sužinotos šio testo vidutinės degalų sąnaudos (lentelėje dešinėje – Testo
Modelis |
Variklis |
Galia |
Vidurkis |
Minimumas |
Mieste |
Apskaičiuotas testo vidurkis |
Kaina (Lt) |
Įvertinimas |
Škoda Yeti |
1.6 TDI |
105 AG |
5,4 l |
4,5 l |
4,9 l |
4,9 l |
60 910 |
4,5 |
Mini Countryman |
D One |
90 AG |
5,3 l |
5,1 l |
5,9 l |
5,4 l |
73 900 |
3 |
Nissan Qashqai |
1.5 dCi |
110 AG |
6 l |
5,2 l |
5,2 l |
5,5 l |
66 400 |
3 |
VW Tiguan |
2.0 TDI BMT |
110 AG |
5,8 l |
4,9 l |
5,8 l |
5,5 l |
76 849 |
3 |
Audi Q3 |
2.0 TDI |
140 AG |
5,7 l |
5,4 l |
5,7 l |
5,6 l |
103 719 |
2,5 |
Dacia Duster |
dCi 110 4×2 |
107 AG |
6,1 l |
4,9 l |
6,1 l |
5,7 l |
53 299 |
2,5 |
Hyundai ix35 |
1.7 CRDi 2WD |
116 AG |
6,1 l |
5,4 l |
5,4 l |
5,6 l |
68 990 |
2,5 |
Kia Sportage |
1.7 CRDi 2WD |
115 AG |
5,8 l |
5,2 l |
6,1 l |
5,7 l |
68 800 |
2,5 |
Mitsubishi ASX |
1.8 DI-D+ 2WD |
150 AG |
5,9 l |
5,2 l |
5,7 l |
5,6 l |
82 220 |
2,5 |
BMW X1 |
sDrive 18d |
143 AG |
6,1 l |
5,5 l |
5,9 l |
5,8 l |
107 520 |
2 |
Ford Kuga |
2.0 TDCi 4×2 |
140 AG |
6,9 l |
5,9 l |
6,2 l |
6,3 l |
85 819 |
1 |
Išvada
Šalin prietarus. Taip sakome todėl, kad dažnas vairuotojas galvoja, jog SUV automobiliai yra degalų rijikai. Mūsų didysis taupumo palyginimas byloja, kad Škoda Yeti sąnaudos gali būti net mažesnės nei 5 litrai 100 km kelio. Gamintojai taip pat turėtų padaryti išvadas, kokių mašinų reikia žmonėms. Juk nemažai pirkėjų ieško nedidelio ir taupaus SUV automobilio. Būtent tokios mašinos dabar yra ant bangos.