Vidmantas UŽUSIENIS

Daug naujitėlaičių, vos po kelių mėnesių rinkoje pasirodysiančių mašinų įvairiose pasaulio šalyse išbandęs. Bet taip iki šiol ir nepavyko pasėdėti prie amerikietiškos svajonės „Cadillac“ vairaračio. Priežastis paprasta – Baltijos šalyse ilgai nebuvo šios markės mašinų atstovės, o kai pirmoji jų Rygoje (Latvija) atsirado, jau buvo justi prasidėjusios pasaulinės finansų krizės pirmieji požymiai. Žodžiu, jei jau „Cadillac“ neprigijo, kai visi piniguose vartėmės it inkstai taukuose, vargu bau ar verta tikėtis, kad prigis per patį sunkmečio siautėjimą.

Kita vertus, galbūt man ir pasisekė. „Cadillac“ modelius bandę kolegos sakė, kad jie nuo kitų Amerikos mašinų skiriasi tik elegantiškesne nei kiti „amerikiečiai“ išore. Važiavimo savybės tos pačios – lekiant plentu jautiesi taip, tarytum važiuotum ne žeme, o patogiai skristum padange. Tačiau šis grynai amerikietiškas privalumas neužtušuoja Europos gyventojams keisto užatlantės gyventojų konforto supratimo: anot kolegų, prabangios klasės „Cadillac“ vidaus apdaila europiečio akiai yra skurdoka. Kaip ir didžiosios daugumos kitų Amerikoje naudojamų lengvųjų automobilių (mašina juk skirta ne „kaifui“, anot Amerikos automobilininkų, gaudyti, o yra susisiekimo priemonė!).

Galbūt tokį požiūrį bent iš dalies pakeis Detroito parodoje demonstruotas „Converj“, kurį, nepaisydamas sunkmečio, kadilakų gamintojas „General Motors“ žada kaip serijinį modelį paleisti jau 2011 metais. Dviduris kupė turės hibridinę „Chevy Volt“ sistemą, kurią sudaro elektromotoras ir ličio-jonų baterijos. Akumuliatorius bus galimybė pakrauti ir iš paprastos rozetės – procesas užtruks nuo 3 valandų (jei įtampa elektros tinkle sieks 220 voltų) iki aštuonių valandų (jei įtampa bus 110 voltų). Naudodamas tik elektros energiją „Cadillac Converj“ galės nuvažiuoti 64 kilometrus.