Praėjusią savaitę pradėjęs tirpti sniegas jau spėjo pridaryti nemažai žalos automobilių savininkams dėl duobėse apgadintų transporto priemonių. Kaip rodo daugiametė statistika, didžiausia tikimybė patirti nuostolių įvažiavus į duobę kelyje yra būtent atlydžio pradžioje, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Nors duobių keliuose sezonas Lietuvoje tik prasideda, formuotis jos pradeda sulig pirmaisiais šalčiais, kai kritulių patenka į asfalto įtrūkius. Šaldamas vanduo plečiasi ir suardo kelio dangą, o aktyviai lopyti duobes pradedama tik atšilus orams.
Tad jau galime prognozuoti, kad šiais metais daugiausiai įvykių keliuose dėl duobių bus vasario–balandžio mėnesiais“, – teigia draudimo bendrovės „If“ Transporto žalų grupės vadovas Dominykas Trimonis.
Dažniausiai dėl duobių keliuose nukenčia automobilio padangos ir ratlankiai, lūžta pakabos dalys. Kiek rečiau apgadinami buferiai, dugno apsaugos detalės, degalų bakai, išsiskleidžia oro pagalvės.
Priklausomai nuo aplinkybių, vidutiniškai žala gali siekti nuo 100 iki 2 tūkst. eurų. Didžiausių nuostolių dėl duobių kyla, kai po smūgio prireikia remontuoti kėbulą.
Kur kreiptis tokiais atvejais?
Apgadinus automobilį duobėje labiausiai gelbsti kasko draudimas – tokiu atveju reikia kreiptis tiesiai į draudimo bendrovę.
Jeigu skiriamaisiais ženklais nepažymėtos duobės išvengti vis dėlto nepavyksta ir automobilis apgadinamas, rekomenduojama kreiptis į policiją, kad būtų nustatytos įvykio aplinkybės, nubraižyta įvykio schema, duobės vieta, jos skersmuo ir gylis.
Jeigu konstatuojama, kad vairuotojas negalėjo išvengti kliūties, kaltė dėl tokio įvykio tenka savivaldybei ar kelią administruojančiai įmonei.
Tačiau pagal teismų praktiką kartais dalis kaltės dėl įvažiavimo į duobę gali tekti ir vairuotojui, todėl vairuotojams reikia būti ypač atidiems.
Apsisaugoti įmanoma
„If“ statistika rodo, kad didžiausia rizika smarkiai apgadinti automobilį duobėje kyla pirmosiomis atlydžio dienomis, kai sparčiai tirpstantis sniegas užtvindo besiveriančias duobes ir jų tiesiog nematyti.
„Tokiomis dienomis patariame sumažinti įprastą važiavimo greitį, ypač atsargiai įveikti apsemtus kelio ruožus ir stengtis būti itin dėmesingiems“, – sako D. Trimonis.
Ekspertas įspėja, kad staiga keisti važiavimo kryptį dėl duobės itin pavojinga, nes kyla grėsmė susidurti su kitu automobiliu, todėl pastebėjus duobę patariama kuo labiau sumažinti važiavimo greitį.
Šaltinis: http://technologijos.lt