Ateinantį savaitgalį Melburne prasidės 2011-ųjų metų „Formulės-1“ sezonas. Automobilių sporto aistruolių dėmesį prikaustysiantis reginys startuos dviem savaitėmis vėliau, nei buvo planuota.
Startas atidėtas
Pasaulio čempionatas turėjo startuoti kovo 13-ąją dieną Bahreine, tačiau pirmasis „Grand Prix“ etapas buvo atšauktas dėl šalyje vykusių neramumų, per kuriuos žuvo 7 ir buvo sužeista per 380 politinių laisvių bei lygių galimybių reikalaujančių protestuotojų.
„Ilgai svarstėme ir galiausiai apsisprendėme lenktynes atšaukti. Bahreinui dabar turėtų labiau rūpėti šalies tragedija, o ne automobilių sporto renginiai“, - teigė šios šalies princas Salmanas bin Hamadas bin Isa al Khalifa. Čempionato organizatoriai neatmetė galimybės, kad Bahreino etapas bus surengtas vėliau, tačiau dėl konkrečios datos kol kas dar nesusitarta.
Kai problemos buvo išspręstos ir galiausiai čempionato startas buvo nukeltas į Australiją, netikėtai patys sportininkai sudrebino automobilių sporto pasaulį, pareikšdami, jog ketina streikuoti, jei Tarptautine automobilių federacija (FIA) nesiims papildomų saugumo priemonių.
„Formulės-1“ lenktynininkų asociacijos (GPDA) įsitikinimu naujieji reglamento pakeitimai gerokai padidins krūvį pilotams ir pablogins saugumą. Tuo tarpu federacijos specialistai tikisi, kad tokios naujovės kaip galinio sparno reguliavimas palengvins lenkimus ir dar labiau padidins dvikovų intrigą.
„Tai nebūtinai reiškia, kad streikuosime. Visų pirma, bandysime susitarti su FIA, – pareiškė pasaulio čempiono titulą ginsiantis vokietis Sebastianas Vettelis. – Tačiau dauguma lenktynininkų pirmiausia galvoja apie savo saugumą.“
Naujovių gausa
Šiame sezone „Formulės-1“ gerbėjai išvys ir daugiau naujovių. Daugumai lenktynininkų šiemet teks naudotis ne tik galinio sparno reguliavimo įtaisu, bet ir Kinetinės energijos regeneracijos sistema (KERS), kurią įjungę galės kelioms sekundėms į pagalbą pasitelkti apie 80 papildomų arklio galių.
KERS sistema, nors ir daugeliui komandų nebuvo naujovė, ne vienai sukėlė problemų. Ne kartą buvo išreikštas ir šioks toks nepasitenkinimas dėl to, jog šiais metais sportininkai turės skirti daugiau dėmesio ant vairo esantiems mygtukams.
Televizijos žiūrovams geriau orientuotis lenktynėse padės ant trasos nubrėžtos linijos. Posūkyje prieš tiesiąją jų bus nubrėžtos dvi ir apytiksliai vaizduos vienos sekundės laiko tarpą atitinkantį atstumą tarp bolidų. Tiesiojoje bus viena linija ir žymės lenkimų zonos pradžią.
Lenktynininkų laukia ir daugiau reglamento pakeitimų. Nuo šio sezono uždrausta naudoti galinio sparno darbo efektyvumą reguliuojančius ortakius, taip pat dvigubus difuzorius. Uždrausti bet kokie manevrai, kurie gali sutrukdyti kitam pilotui: daugkartinis važiavimo krypties keitimas ginant poziciją, tyčinis bolido išstūmimas už trasos ribų arba bet kuris kitas nenormalus trajektorijos keitimas.
„Pirelli“ sugrįžimas
Visos 12 šių metų čempionate startuosiančių komandų naudos „Pirelli“ padangas. Milane įsikūręs padangų gigantas į „Formulės-1“ trasas grįžta po 20 metų pertraukos. „Pirelli“ su FIA pasirašė 3 metų sutartį.
Pernai visas lenktyniaujančias komandas padangomis aprūpino Japonijos padangų gamintojas „Bridgestone“, tačiau pasaulinis ekonomikos nuosmukis privertė japonus pasitraukti. „Bridgestone“ tapo trečiąja kompanija, kuri per pastaruosius 13 metų paliko „Formulės-1“ varžybas. 2006 metais pasitraukė prancūzų „Michelin“, o 1998 metais sutartį nutraukė amerikiečių „Goodyear“.
Šiemet „Pirelli“ padangos bus žymimos šešiomis spalvomis. Spalvinis padangų žymėjimas leis žiūrovams tribūnose ir televizijos ekranuose iš karto suprasti, kokia konkretaus bolido padangų sudėtis. Padangų tipai ir sudėtys skirsis „Pirelli“ logotipo spalvomis ir „P Zero“ užrašu ant išorinės padangos pusės. Lietaus tipo padangos bus žymimos oranžine spalva, tarpinės – žydra, sausam orui skirtos itin minkštos – raudona, sausam orui minkštos – geltona, sausam orui vidutinės – balta, sausam orui kietos – sidabrine.
Favoritas - čempionas
Pagrindiniu kandidatu laimėti šių metų sezoną yra laikomas čempiono titulą ginsiantis S.Vettelis. 23-ejų metų jauniausias visų laikų „Formulės-1“ čempionas prieš šį sezoną neslepia optimizmo ir žada pakartoti praėjusių metų sėkmę.
„Pasiruošimas sezonui vyko labai sklandžiai. Nuvažiavome daugybę kilometrų ir esame tinkamai pasiruošę. Kova dėl čempiono titulo prasideda jau pirmose lenktynėse, tad svarbu jose užimti kuo aukštesnes pozicijas“, – pridūrė „Red Bull“ pilotas.
S.Vettelio nuomone, šiais metais „Red Bull“ ekipa stengsis parodyti visą savo potencialą jau per pirmas lenktynes. Pastaruosius du sezonus čempionato startai „Red Bull“ ekipai susiklostydavo blankiai.
Vokietis nesiryžo spėlioti kokios formos prieš čempionato startą yra konkurentai ir ragino palaukti pirmųjų lenktynių.
Pagrindiniu S.Vettelio ir jo komandos draugo Marko Webberio konkurentu yra laikomas „Ferrari“ ekipai atstovaujantis ispanas Fernando Alonso. Pastaruosius mėnesius vykę bandymai įrodė, jog italai šiemet sukūrė patikimą bei greitą bolidą. F. Alonso ne kartą pabrėžė, jog šiame sezone turi tik vieną tikslą – metus lenktynininkų įskaitoje baigti pirmoje pozicijoje.
Prieš čempionato startą neblogos perspektyvos prognozuojamos ir 2008-ųjų metų pasaulio čempionui „McLaren“ pilotui Lewisui Hamiltonui bei „Mercedes“ vokiškajam duetui Nico Rosbergui ir Michaeliui Schumacheriui.
Kubicą pakeis Heidfeldas
Kiek kitokia nei planuota sezono pradžia bus „Renault“ komandai. Vasario pradžioje ralyje „Ronde di Andora“ dalyvavęs šios komandos pilotas Robertas Kubica patyrė kraupią avariją. Sportininkui buvo diagnozuoti daugybiniai dešinės rankos, kojos ir plaštakos lūžiai, tad apie lenktynes lenkui teko pamiršti. „Renault“ ekipoje jį sezono pradžioje pakeis neblogai pažįstamas vokietis Nickas Heidfeldas. Komandos mechanikams teko greitai pratintis prie naujo lyderio, nes antrajam „Renault“ pilotui Vitalijui Petrovui greičiausiai ir šiemet teks daugiau mokytis, nei galvoti apie taškus.
Šiame sezone debiutuos keturi nauji lenktynininkai.“Williams“ komandos garbę gins praėjusių metų GP2 čempionas venesuelietis Pastoras Maldonado. „Sauber“ ekipos antruoju lenktynininkus bus taip pat GP2 pernai lenktyniavęs meksikietis Sergio Perezas. Kartu su S. Perezu į „Sauber“ ekipą ateis ir stambus rėmėjas – Meksikos telekomunikacijų kompanija „Telmex“. Šios įmonės logotipai nuo šio sezono puoš komandos bolidus.
„Force India“ komanda antruoju ekipos lenktynininku patvirtino škotą Paulį di Restą, kuris pakeis Vitantonio Liuzzį. „Virgin“ bolido vairą nuo šiol vairuos pernai komandos pilotu bandytoju buvęs belgas Jerome‘as d'Ambrosio.
Tarp 24 čempionato dalyvių net šeši lenktynininkai atstovaus Vokietijai, trys - Didžiajai Britanijai, po 2 – Italijai, Brazilijai ir Ispanijai.
Be S.Vettelio, lenktynėse dalyvaus ir dar keturi pasaulio čempionai. Septynis kartus planetos čempionas gyva „Formulės-1“ legenda M.Schumacheris ir šiemet gins „Mercedes“ spalvas, o 2005 ir 2006-ųjų metų sezonuose triumfavęs ispanas F.Alonso vairuos „Ferrari“ bolidą. „McLaren“ šiemet turės net du pasaulio čempionus - Lewisą Hamiltoną (2008) ir Jensoną Buttoną (2009).
Formulės-1 karštinė startuos Melburne
Publikuota 2011-03-22
Elektromobilis šaltuoju metų laiku: kaip prailginti nuvažiuojamą atstumą atvėsus orams?
2024-11-21
Krintanti oro temperatūra bei artėjanti žiema vairuotojams ir vėl primena apie sudėtingesnes eismo sąlygas keliuose. Nors vėlyvojo rudens ir žiemos šalčiai dažnai sukelia iššūkių daugumai automobilių vairuotojų, elektromobilių savininkams šaltuoju metų laiku reikia įvertinti ir...
|
|
Kaip paruošti automobilį žiemos sezonui: vien padangas pakeisti nepakanka
2024-11-14
Nors pirmieji šalčiai dar negrasina plikledžiu kelyje, nuo lapkričio 10 d. Lietuvoje vairuotojai nebegali važinėti automobiliais su vasarinėmis padangomis – už tai galima gauti baudą nuo 50 iki 100 eurų arba net prarasti galiojančią automobilio techninę apžiūrą. Ruošiant...
|
|
Tyrimas: dažniausiai klastojama daugiau riedėjusių automobilių rida
2024-11-13
Rida yra vienas iš pagrindinių automobilio susidėvėjimo rodiklių, todėl natūraliai vairuotojai teikia pirmenybę mažiau nuvažiavusioms transporto priemonėms. Visgi, automobilio odometras dažnai tampa sukčių įrankiu, padedančiu dirbtinai „atjauninti“ transporto priemonę ir,...
|