Jungtinėse Amerikos Valstijose dar nuo 1981-ųjų geriausiai parduodamu automobiliu kasmet tituluojamas vienas ir tas pats modelis. Tai – dar pokariu pradėti gaminti F serijos „Ford“ pikapai. Dabar paklausiausias yra paskutinysis F-150. Dėl populiariausio automobilio titulo pikapai nuolat varžosi ir Australijoje. Tačiau Europoje – kitoks vaizdas. Čia žmonės gyvena gerokai tankiau, paprastai spiečiasi apie didmiesčius, todėl labiau geidžiami kompaktiški, daug vietos neužimantys automobiliai.

Vis dėlto pikapų rinka ganėtinai aktyvi ir Senajame žemyne. Šio tipo modelius ypač vertina žmonės, kuriems reikia vežiotis galybę buitinių rakandų ar mėgstantys aktyvias pramogas gamtoje. Ir vieniems, ir kitiems ypač praverčia pikapų pravažumas ir galimybė patogiai vežiotis įvairią įrangą.

 

Nauji vardai patraukia dėmesį

Baltijos šalyse naujų pikapų pasiūla nėra didelė. Čia parduodamus šio tipo modelius galima nesunkiai greitai suskaičiuoti: „Toyota Hilux“, „Jeep Gladiator“, „Ford Ranger“, „Volkswagen Amarok“, „Isuzu D-Max“ ir „KGM Musso“. Tokioje mažoje rinkoje kiekvienas naujokas sukelia susidomėjimo bangą, tad neseniai pristatytas pastarasis modelis patraukė automobilių apžvalgininkų dėmesį ir jau spėjo dalyvauti „Lietuvos metų automobilio 2024“ konkurse.

KGM – dar naujas vardas mūsų regione, tačiau šio gamintojo ištakos siekia 1954 metus. Anksčiau bendrovė buvo žinoma „Ssangyong“ vardu, o 2022-aisiais ją perėmęs koncernas „KG Group“ Europos rinkoje pervadino įmonę KGM. 2023 metais pristatytas atnaujintas „Musso“ – vienas iš gamintojo kertinių modelių, nes jo specializacija – būtent pravažių, visais keturiais ratais varomų automobilių gamyba.

„Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos nario, fotografo Vytauto Pilkausko teigimu, mūsų šalies konkurse dalyvavusiai prailginto kėbulo korėjiečių pikapo „KGM Musso Grand“ versijai iš karto prigijo darbinio arklio vardas. Kitaip tariant, gamintojas labiausiai orientavosi į tai, kas tokių modelių pirkėjams yra svarbiausia. Nepaisant automobilio dydžio, pasak pašnekovo, jį vairuoti buvo smagu.

„Jis – paprastas, turi savitą charakterį, paklusniai važiuoja, jį lengva vairuoti. Ypač praverčia ten, kur baigiasi įprasti keliai. Įdomus automobilis, paliko teigiamą įspūdį“, – apibūdina komisijos narys.

 

Kainų amplitudė plati

„Musso“ montuojamas 2,2 litro darbinio tūrio dyzelinis variklis išvysto 202 AG prie 3800 aps./min., o maksimalus 441 Nm sukimo momentas pasiekiamas plačioje 1600–2600 aps./min. amplitudėje.

V. Pilkauskas atkreipia dėmesį, kad šis pikapas yra rėminės konstrukcijos, todėl riedant lygiu asfaltu juntami didesni siūbavimai, o esant didesniems kelio nelygumams gali šiek tiek varginti kėbulo vibracijos. Tačiau tai yra įprasta šio tipo transporto priemonėms, kurios tokius pojūčius atperka darbinėmis savybėmis.

Pavyzdžiui, „Musso Saracen+“ versija dėl joje montuojamos dvigubų svirčių pakabos ir dvigubų spyruoklių gali vienu metu vežti virš 1 tonos svorį ir vilkti 3,5 tonos priekabą. Tokias vilkimo galimybes taip pat turi ir tokie modeliai kaip „Volkswagen Amarok“ ar „Ford Ranger“.

„Vairuotojo darbo vieta patogi, medžiagos neblogos, yra daug saugumo sistemų, išdėstytų pagal kiek kitokią logiką nei kitų automobilių multimedijos sistemos, bet viskas surandama ir priprantama. „Ford“ bei „Volkswagen“ atstovai yra komfortiškesni, dinamiškesni, smagiau važiuojantys, bet ir kainuoja gerokai daugiau“, – pastebi rinkimų komisijos narys.

Iš tiesų, pikapų kainos gali skirtis kardinaliai. Štai galingu 600 Nm išvystančiu turbodyzeliniu 3 litrų V6 varikliu ginkluotas „Volkswagen Amarok“ Lietuvoje kainuoja nuo 51 879 eurų, gerokai kuklesnį 2,4 litro 150 AG motorą turintis „Toyota Hilux“ – nuo 42 500 eurų, o „KGM Musso“ startuoja nuo 35 990 eurų. „Isuzu D-Max“ modelio kaina siekia nuo 31 990 eurų, tačiau jo 1,9 litro jėgainės galimybės kukliausios ir išvysto 163 AG bei 360 Nm.

 

Sėkmingai sprendžia komforto klausimus

Komforto stygius yra viena dažniausių pastabų darbiniams arkliams, tačiau ji girdima vis rečiau. Šiuolaikinių vairuotojų poreikiai išaugo ir net darbui skirtame automobilyje niekas nebenori kentėti nepatogumų, o tuo labiau tai būtų nepateisinama pramogoms skirtoje transporto priemonėje. Todėl pastebimai keičiasi ir pikapai.

Štai „Volkswagen Amarok“ išsiskiria net 10 pakopų automatine pavarų dėže, „Toyota Hilux“ pasižymi pažangiomis ryšio technologijomis ir patobulintu saugos įrangos paketu, „Ford Ranger“ modelio vairuotojams bekelėje gali labai praversti 360 laipsnių vaizdo kamerų sistema. O „KGM Musso“ jau antrajame įrangos lygyje montuojamos ne tik šildomos, bet ir ventiliuojamos priekinės sėdynės. Tokios komforto galimybės nesiūlo netgi daugybės prabangesnių modelių gamintojai.

Norintiems dar daugiau patogumo KGM siūlo „Musso Saracen“ įrangos lygį: pikapas apaunamas 18 colių skersmens ratlankiais, o salone papildomai montuojamos „Nappa“ odos sėdynės (priekinės reguliuojamos elektra, galinės – taip pat šildomos), įdiegiama dviejų zonų klimato kontrolės sistema ir įrengiamas 9,2 colio įstrižainės centrinis ekranas su integruota „TomTom“ navigacijos sistema.

Išaugęs komfortas ir išsaugotos vienos aukščiausių savo segmente darbinės savybės leido „Musso“ 2022-aisiais Škotijos metų automobilio rinkimuose laimėti „Best Utility/4x4“ kategorijoje, taip pat jis nugalėjo populiaraus leidinio „Carbuyer“ geriausio 2023 metų pikapo konkurse.