Artėjantis Dakaro ralis svarbus ne tik dėl to, kad tai bene sunkiausias iššūkis lenktynininkams viso sezono metu, bet ir todėl, kad tai pirmasis pasaulio rali-reido čempionato etapas. Būtent taip savo sezono kalendorių dėliojo ir „CFMOTO Thunder Racing Team“ komanda, kurios sportininkai vos grįžę iš smėlynų planavo krautis daiktus ir vykti į vasario mėnesį vykstantį antrąjį pasaulio čempionato etapą Abu Dabyje, tačiau planus sujaukė neramumai prie Sueco kanalo.

Dėl Izraelio bei „Hamas“ karo sunerimo visas regionas, o praėjusią savaitę pasipylė pranešimai apie Hučių sukilėlių rengiamas atakas prieš vieną svarbiausių pasaulyje laivybos kanalą Raudonojoje jūroje. Iš Jemeno teritorijos rengiamos atakos prieš krovininius laivus greičiausiai palies daugelį pasaulinės ekonomikos sričių, mat pro čia vyksta apie 12 proc. pasaulinės prekybos, įskaitant 30 proc. pasaulinio konteinerių srauto. Būtent pro čia į Jungtinius Arabų Emyratus turėjo vykti ir lenktyninė techniką tų, kurie žada startuoti „Abu Dhabi Desert Challenge“. Ir nors kompanija, kurios laivu turėjo būti gabenama sportinė technika apie reisų pakeitimus dar nepaskelbė, daugelio didžiųjų vežėjų pranešimai apie stabdomą laivybą Sueco kanalu sukėlė daug nerimo bei rizikos.

„Ketvirtadienį turėjome ruošti techniką krovimui į laivą, o dieną prieš gavau žinią apie esamą situaciją. Vienas variantas buvo rizikuoti ir tikėtis geriausio, tačiau rizika čia turėjo labai aiškią finansinę išraišką, kurios mūsų komanda nėra nusimačiusi ir su turimu biudžetu taip rizikuoti sau leisti tiesiog negalime. Yra galimybė keturračius siųsti oro transportu, tačiau tai taip pat smarkiai išaugina mūsų išlaidų eilutę“, – apie situaciją pasakojo Dakaro raliui besiruošiantis Antanas Kanopkinas.

Sportininkas sako, kad nors visa komanda labai laukė varžybų Jungtiniuose Arabų Emyratuose, tačiau įvertinus situaciją reikėjo greitai priimti sprendimus ir keisti sezono kalendorių. Vietoj antrojo pasaulio rali-reido čempionato etapo komanda jau pradėjo registraciją į gegužę Graikijoje vyksiantį „Hellas Rally“ ir taip pat svarsto galimybę dalyvauti BAJA čempionato etapuose Ispanijoje bei Lenkijoje.

„Šiame sporte reikia mokėti reaguoti greitai ir ryžtingai. Tai galima pritaikyti tiek važiuojant trasoje, tiek priimant strateginius komandinius sprendimus. Ne paslaptis, kad Abu Dabyje vykstančios lenktynės buvo vienos laukiamiausių visų komandos narių, tačiau naujos šalys ir pakoreguotas kalendorius atrodo ne ką mažiau jaudinantis ir įdomus“, – kalbėjo A. Kanopkinas.

Artimiausias komandos išbandymas laukia jau sausio 5 dieną prasidedančiame Dakaro ralyje, kur A. Kanopkinas startuos vienoje sunkiausių laikomoje keturračių įskaitoje.