Septintos kartos Passat – tai modelis nesukėlęs jokios revoliucijos. Štai mūsų įspūdžiai po pirmojo pasivažinėjimo.

Atnaujinimas?

“Volkswagen” valdžia turi kitokią nuomonę. Jie draugiškai kalba apie naują Passat kartą. Jų manymų, vadintis nauju modeliu yra keletas priežasčių: visa mašina, esą tapo gražesnė, geresnė ir saugesnė. Bet ar  tikrai? Neleiskime mūsų apgauti – techniniu atžvilgiu niekas nepakeista. Skersai sumontuotas variklis, “McPherson” pakaba, priekiniai varantieji ratai, ketverios durelės, daugiasvirtė galinė ašis ir dvi konservatyvios kėbulo  versijos. Žodžiu, tai toks Passat, kokį jau seniai žinome. VW inžinieriai panaudojo tą pačią strategiją kaip ir kurdami šeštajį Golf. Paėmė išbandytą ankstesnio modelio konstrukciją ir, užuot burdami, susikaupė ties išvaizda, patobulino detales ir įdėjo kelias naujas smulkmenas.

Sunkus, bet erdvus

1600 kilogramų svoris, nėra tas rezultatas, kuriuo VW turėtų girtis. Nejau Passat nori tapti mažuoju Phaeton?

 

Erdvė ir kraulumas tikrai imponuoja. Šis universalas išties turi šansų tapti vienu praktiškiausių šios klasės  automobilių. Žvelgiame į bagažinę, kurioje matome įdomų sprendimą. Grindyse sumontuota kilnojamoji lentyna, labai naudinga sudėti bagažą ir stumdyti sunkius daiktus gilyn. Ji padeda ne tik pasirūpinti savo nugara, bet ir  rūbais, kuriuos dažniausiai išsipurviname į buferį, “nerdami” į bagažinę.

Variant (taip VW vadina savo universalą)  matmenys nepasikeitė: 4,77 m – tai geras ilgis šioje klasėje. Tikriausiai universalas ir vėl bus geriausiai perkama kėbulo versija Europoje.

Kaip įprasta funkcionalus

Priekinis skydelis turi visa tai, ką vairuotojai labiausiai vertina VW modeliuose: puikią ergonomiką ir funkcionalumą. Jei kas nėra vairavęs Passat, tegul įsivaizduoja automobilį, kuriame vairuotojui nereikia jaudintis dėl to,  kad nustūmus sėdynę ir patogiai atsisėdus prie vairo, gali pritrūkti vietos sėdinčiojo už nugaros kojoms. Be to, visi jungikliai ir mygtukai atrodo tradiciškai, vadinasi, jais paprasta naudotis. Tai didina važiavimo saugumą, nes  aiškūs prietaisai sutrumpina laiką, per kurį vairuotojas turi atitraukti akis nuo kelio, kad juos perjungtų.

 

Bet jau minėjome, kad Passat modeliui tai ne naujiena. Pasikeitė tik smulkios detalės.

Dėmesį iš karto pritraukia gražus analoginis laikrodis, kuris kadaise buvo prabangių automobilių atpažinimo ženklas. Sėdėdami naujame VW, galime jaustis lyg būtume viena klase aukštesniame automobilyje. Toks jausmas  yra pagrįstas, nes čia panaudoti, pvz., storesni langai ir daugiau izoliacinės medžiagos. Patobulintas ir pakabos darbas, daug geresnis komfortas. “Sport” ir “Comfort” darbo režimai iš tikrųjų siūlo tai, apie ką sako jų  pavadinimai. Šiuo automobiliu galima važiuoti tiek dinamiškai, tiek komfortiškai.

 

Kas po variklio dangčiu?

Visai įtikinantis pasirodė jau nenaujas variklio ir pavarų dėžės tandemas. 140 “arklių” dyzelinis variklis generuoja 320 Nm staigiai “sprogstančio” sukimo momento ir gana nervingai, bet sklandžiai dirba su dviejų sankabų  DSG greičių dėže. Jei startuodami sankryžoje įminsime akceleratoriaus pedalą iki galo, mašina greitai įsibėgės ir vairuotojas nepajaus jokio draskymosi. Jis galės matyti imponuojantį apsukų matuoklio rodyklės šokinėjimą, kai perjungiamos pavaras, ir negalės suprasti, kaip gali būti, kad nei jis, nei keleiviai nejaučia jungiamų pavarų. Tai ir yra dviejų sankabų transmisijos privalumas.O kaina? Planuojama, kad Lietuvoje naujasis Passat kainuos nuo 69 tūkst. Lt.

Kėbulas - 5★ iš 5

Daugybė vietos, puiki ergonomika, didelė bagažinė. Senovinis galinės sėdynės sulankstymo būdas.

Pavara – 5★ iš 5

Nors DSG būna kartais nerami, ji vis tiek lieka viena geriausių pavarų šioje klasėje.

Vairavimas – 4★ iš 5

Jei kalbėsime apie universalus, Passat vairuoti vienas malonumas. Jis važiuoja stabiliai, be to, nesunku nuspėti jo elgseną kelyje. Bet ir konkurentai nesnaudžia. Jau yra automobilių, važinėjančių ne mažiau maloniai bei  komfortiškai ir greičiau vykdančių vairuotojo komandas.

Išvada

Passat galbūt yra per daug konservatyvus, bet tai nekeičia fakto, kad šis senamadiškas – kaip daugelis mano – automobilis puikiai atitinka rinkos poreikius. Konkurencinių markių inžinieriai žino, kad sukurti automobilį, kuris  bus “tik” ergonomiškas, patogus, ekonomiškas, dinamiškas, komfortiškas, erdvus ir t.t., nėra taip paprasta, kaip atrodo.

Įvertinimas – 5★ iš 5