Kinų dizaineris Da Wei Xing siūlo kiek neįprastas priemones eismo saugumui keliuose padidinti. Jo sumanymai yra du: į automobilio buferius montuoti oro pagalves, o įprastus keliams ženklinti naudojamus stulpelius (ar bent dalį jų) pakeisti „išmaniaisiais“ įrenginiais.
Galbūt ne kartą teko atsidurti situacijoje, kai jūs (arba kažkas jums) netyčia „stukteli“ į automobilio galą. Arba gal teko patekti į situaciją, kai prireikė staigiai stabdyti, kai tamsoje priešais jus „tarsi iš oro“ pasirodo kita transporto priemonė. Žinoma, tokios situacijos yra pavojingos, tačiau Da Wei Xing sumanymu, į automobilių buferius montuojamos oro pagalvės leistų bent jau sušvelninti keliuose pasitaikančių incidentų pasekmes.
Idėjos esmė visai paprasta. Kam automobiliuose reikalingos oro pagalvės? Žinoma, kad smūgio metu jos išsiskleistų ir apsaugotų keleivius. O jei tokia pat pagalvė būtų įmontuota automobilio priekinėje dalyje, ir išsiskleistų važiavimo kryptimi?
Pamodeliuokime situaciją: ryte važiuojate į darbą ir, žinoma, dėl kamščių bei skubėjimo nesilaikote saugaus atstumo. Prieš jus važiuojantis automobilis staigiai stabdomas ir… BUM!
Toks nemalonus įvykis apkartintų visą dieną. Kaip teigia pats idėjos autorius, tokių incidentų pasekmėms sušvelninti skirta pagalvė būtų gaminama iš daug patvaresnės medžiagos, nei keleiviams skirtos saugos priemones. Jai išsiskleisti reikalingą signalą generuotų atskiras atstumo jutiklis. Ir tai dar ne viskas – kartu su pagalve būtų integruojamas specialus mechanizmas, sutraukiantis pagalvę atgal į vidų ir taip užtikrinantis daugkartinio apsauginės priemonės panaudojimo galimybę.
Kita jauno dizainerio siūloma idėja – moderni kelių žymėjimo sistema. Jeigu dabar važiuodami tamsiu paros metu matote kelkraščiuose esančius stulpelius, paprasčiausiai atspindinčius jūsų automobilio šviesą, tai Da Wei siūlo juos patobulinti. Kiekvienas stulpelis būtų jautrus judesiui ir turėtų įmontuotą saulės bateriją.
Baterija tiektų energiją spindintiems elementams, kurių šviesa galėtų kisti, ir, atsižvelgiant į priešakyje esančias eismo sąlygas, perspėti vairuotojus. Idėjos autoriaus teigimu, ši sistema būtų labai naudinga užmiestyje – pavyzdžiui, vairuotojui tamsiu paros metu galėtų būti teikiama informacija apie priešakyje esančią transporto priemonę ir atstumą iki jos.
Jei iki kitos transporto priemonės būtų likę mažiau nei 50 metrų, kelio stulpeliai šviestų raudonai ir įspėtų vairuotoją būti atsargesniam. Tuo tarpu jei iki kito automobilio likę 100 metrų, vairuotojas matytų geltoną šviesą; jei daugiau nei 100 metrų – žalią. Tiesa, pats dizaineris dar nėra paskaičiavęs, kiek kainuotų tokių patobulintų kelio ženklų sistema, tačiau ateityje planuoja savo iniciatyva įrengti bent jau testinę kelio atkarpą su tokio tipo ženklinimu.