Automobilių aptraukimas plėvele – tai nauja technologija, leidžianti automobilį padaryti išskirtiniu, pakeisti jo spalvą neperdažant, o esant norui – plėvelę visada galima nuimti nuo automobilio paviršiaus, nepažeidžiant dažų sluoksnio, ir taip grąžinant automobiliui pradinę jo būklę.

 

Automobilių aptraukimu plėvele Lietuvoje užsiimančios įmonės restyling.lt savininkas Vladas pasakoja:

 

“Prieš porą metų gimė noras turėti išskirtinį - matinės spalvos automobilį, apklijuojant jį matine plėvele. Po nesėkmingu paieškų, kas tai galėtų padaryt Lietuvoje, pradėjau rinkti informaciją apie automobilių klijavima, peržiūrėjau daugybę YouTube įrašų, kaip tai daroma. Procesas iš pradžių pasirodė gan paprastas, taigi su kolega įsigyjom specialių plėvelių ir pabandėm klijuoti ant turimo automobilio Porsche Cayman.

 

Buvom įsigyję 20 kvadratinių metrų plėvelės, iš kurių 15 kv.m. teko išmesti, nes paaiškėjo, kad klijavimo procesas nėra toks paprastas kaip tai rodo per video, beto eksperimentui pasirinkto automobilio formos tikrai sudėtingos.

 

Tuomet plėvelę bandėm klijuot ant kito automobilio, turinčio daugiau plokščių vietų. Supratęs, kad tai - brangus hobis ir be apmokymų iš mano sumanymo vargu ar kas doro gausis, su kolega išvažiavom į Latviją, kur dalyvavom klijavimo kursuose. Taip ir buvo suburta RE-styling komanda, šiuo metu turinti ne viena sertifikatą, įrodantį, kad savo darbą išmanome puikiai. Reikėtų pabrėžti, kad prireikė nemažai praktikos, mokantis darbą atlikti kokybiskai ir profesionaliai.

 

Kadangi nenorime stovėti vietoje ir esame pasiryžę toliau tobulėti šioje srytyje, šį mėnesį vyksime į naujus klijavimo tobulinimo kursus, kurie skirti ne naujokams, o klijavimo profesionalams, kur būsime supažindinti su naujomis plėvelėmis, klijavimo technikomis, bei tikimės sulaukti naudingų patarimų.

 

         

 

Skirtingai nei lakuojant matine spalva, dengiant automobilį plėvele, nuimami tik veidrodėliai, durų rankenėlės, priekinės grotelės (jei reikia), kartais, jeigu sunku pasiekti tam tikrą vietą, nuimami ir automobilio žibintai. Pasitaiko ir tokių klientų, kurie kategoriškai neleidžia ardyt savo automobilio, tuomet darbas pasunkėja, bet padaryt imanoma viskas, tik tai žinoma užima daugiau laiko.

 

Klijuojant yra svarbūs tam tikri niuansai: darbinė temperatūra su plėvele, kaitinimo temperatūra prieš ir po paklijavimo , drėgmės balansas ir t.t . Taipogi, kai kuriuose vietose gali būti naudojami tik specialūs klijai .

 

Spalvų spektras ypatingai platus, atitinkantis kiekvieno įnoringiausio kliento skonį ir norus. Taipogi, siūlome daugybę plėvelių su efektais, kurių neįmanoma tiesiog išgaut dažant automobilį, pvz.: carbono imitacija , odos imitacija, aukso , chromo spalvos ir kt.

 

Šiuo metu LIETUVOJE populiariausios yra juoda ir balta matinės spalvos. Vienas iš paskutinių apklijuotų automobilų igavo oranžinę matinę spalvą.

 

Būtina pabrėžti, kad plėvele padengto automobilio savaitę negalima plauti. Būtent tiek laiko plėvelės klijai yra aktyvūs. Vėliau automobilį pageidautina plauti rankinėse plovyklose, į automatines plovyklas važiuoti nerekomenduojama. Išplovus automobilį, nebūtina jo sausinti, vandens lašeliai patys nuteka ir nepalieka jokių žymių.

 

Plaunant automobilį galima naudoti ir įvairias valymo priemones, kurių pagrindas -spiritinės medžiagos.

 

Spalvotomis plėvelėmis apklijuotą automobilį galima ir poliruoti, kaip ir nudažytą automobilį. Matinės spalvos plėvele padengto automobilio poliruoti nepatartina.

 

Mūsų naudojamų plėvelių gamintojai suteikia 5-7 metų garantiją plėvelėms, garantuojant, kad jos nepraras savo fizinių savybių: nesuskils ar neįtrūks, bei nepraras savo spalvos.

 

Kaip privalumą renkantis šį būdą norint išgauti matinę spalvą, galima paminėti tai, kad subraižius plėvelę, nereikia perklijuoti viso automobilio, arba daryti “perėjimo” ant šalia esančių detalių, kaip tai daroma dažant - pakanka perklijuoti tik tą detalę, kur atsirado įbrėžimų, o tai dažniausiai užtrunka tik apie porą valandų.

 

Deja, smalsiesiems lietuviams viską įdomu pažiūrėti, nagais pakrapštyti.

 

Minimalūs įbrėžimai, atsiradę dėl saulės ir temperatūros poveikio išnyks, nes plėvelė tam tikromis sąlygomis atgauna pradinę formą.

 

Svarbiausia, kad ši technika gali turėti grįžtąmąjį procesą, t.y. pavažinėjus kurį laiką matinės spalvos automobiliu ir spalvai pabodus, norint ją pakeisti tereikia nulupti senąją plėvelę, išsirinkti kitą patinkančią spalvą ir mes pakeisim spalvą dar kartą, arba esant norui grąžinsim automobilio pradinę būklę, nepažeisdami automobilio dažų.

 

Klijuojant plėvelę ant automobilio nelieka jokių klijų pėdsakų, kuriuos reikėtų valyti, o automobilį padengus plėvele ji atlieka apsauginę automobilio dažų funkciją, apsaugo nuo akmenukų, bei gamtos poveikių, taigi nuklijavus plėvelę turime gražų lakuotą paviršių, tokį, kaip automobilis turėjo prieš paklijavimą,

 

Apklijuoti automobilį matinės spalvos plėvele kainuoja nuo dviejų tūkstančių litų ir užtrunka maždaug 2-3 dienas, su pasiruošimu bei reikiamų dalių ardymu bei surinkimu.

 

Paskutinis projektas buvo padarytas per 15 valandų. Jį taip pat reikėjo paruošti: nuplauti, apdirbti specialia chemija, pašalinti defektus (jei tokie yra ant automobilio), kurie gali išryškėti uždengus plėvelę.

 

Plėvele galima padailinti ir pabodusias mašinos salono apdailos detales, suteikti Jūsų mylimam automobiliui išskirtinumo.

 

Veidrodinis Corvette - pirmas ir vienintelis toks automobilis Lietuvoje. Jis yra pilnai apklijuotas chromo imitacijos plėvele. Darbas su šia plėvele labai sudėtingas ir reikalauja tikrai didelės patirties bei įgūdžių. Minėtoji plėvelė yra metalizuota ir praktiškai netampri, tad dirbti su ja yra labai sudėtinga, beto šios plėvelės kvadratinis metras kainuoja apie 250 lt, tad šis malonumas - apklijavimas chromo ar aukso imitacijos plėvele - brangus.

 

Porą metų bandėme skirtingų gamintojų skirtingas medžiagas, kol pagaliau pavyko atrasti tinkamiausią pilnam automobilio apklijavimui.

 

Penkios paros praleistos dirbtuvėse, keletą kartų nuleistos rankos po nesėkmingo bandymo apklijuot kokią sudėtingesnę dalį – visą tai teko patirti, tačiau atėjus naujai dienai su naujom jėgom visgi iveikėm užsibrėžtą tikslą - mūsų projektas pavyko!

 

Corvette buvo pasirinktas neatsitiktinai, mat tokiam darbui turi būti išskirtinis, ne kasdien gatvėse sutinkamas automobilis, o Corvette pagal jo charakteristikas bei įspūdingas formas, mūsų nuomone, labai tiko šiam projektui. Taip ir gime VEIDRODINIS automobilis

 

Mes tikime, kad mūsų profesionalumas bei talentas padės įgyvendinti Jūsų pačias netikėčiausias idėjas, bei atlikti tai unikaliame ir nepakartojamame stiliuje” 

 

Autorius Vladas Noreiko