Kompanija „Audi“ vysto pažangią transporto sistemą, turėsiančią sumažinti prastovas prie šviesoforų, ir leisiančią vairuotojams degalinėse mokėti už kurą neišlipant iš automobilio. 

„Audi“ transporto sistema „Travolution“, pagrįsta bevieliu ryšiu LAN (local area network) ir UMTS (Universal Mobile Telecommunications System). Specialių jutiklių dėka automobilis palaiko nuolatinį ryšį su šviesoforais ir vairuotojui praneša, kokiu greičiu važiuoti, kad kelyje degtų tik žalia šviesa. „Audi“ ekspertai jau paskaičiavo: jų sistemos įdiegimas išmetamų teršalų CO2 kiekį Vokietijoje leistų sumažinti 2 mln. tonų per metus, nurodo autoblog.com. 

Šviesoforai perduoda duomenis, kuriuos supaprastinta grafine forma vairuotojas mato automobilyje įtaisytame ekrane. Sistema nurodo, kokiu greičiu reikėtų važiuoti, kad šviesoforo signalas jau būtų „žalias“ iki šią vietą automobilis privažiuos.

Jeigu automobilis sustoja prie raudono šviesoforo signalo, pateikiama informacija, kiek laiko reikės laukti, kol vėl bus galima važiuoti. Kai sistema „pamato“ netrukus įsijungsiančią geltoną ir raudoną šviesas, vairuotojas įspėjamas mirksinčios šviesos arba garso signalu, arba trumpam nutraukiamas elektros energijos tiekimas iš variklio. 

Kiekvieno šviesoforo „aplenkimas“ vairuotojui sutaupo 0,02 l degalų. Tad „Travolution“ potencialas didžiulis: jei ši technologija būtų taikoma visoje Vokietijos teritorijoje, išmetamas CO2 kiekis galėtų būti sumažintas apie 2 mln. tonų per metus. Automobilių keliamą taršą miestuose tai sumažintų 15 proc. 

Be to, „Travolution“ sistema leidžia vairuotojui neišlipant iš automobilio susimokėti degalinėje ar automobilių stovėjimo aikštelėje. Kai vairuotojas naudodamas MMI (Multi Media Interface) internetu patvirtina, kad jis nori prisipildyti kuro arba sustoti aikštelėje, įmoka automatiškai nuskaičiuojama nuo jo elektroninės sąskaitos arba kreditinės kortelės. 

Pirmieji „Travolution“ projekto bandymai 2006-aisiais parodė: sumažinus „prastovų“ prie šviesoforų laiką, kuro sunaudojama 17 proc. mažiau. Per metus tai leistų sutaupyti net 700 tūkst. litrų degalų. Šios sėkmės paslaptis: šviesoforai Vokietijos mieste Ingolstadte kontroliuojami pritaikius naujus kompiuterinio skaičiavimo algoritmus, kuriuos „Audi“ įdiegė bendradarbiaudama su pažangios inžinerijos ir verslo bei pramonės krypčių kolegijomis, nurodoma automobilių kompanijos pranešime spaudai. 

Birželio 3 d. „Audi“ su transporto sistemos veikimo principais supažindino žurnalistus. Tam kompanija buvo paruošusi 25 specialius šviesoforus ir 15 bandomųjų automobilių.