Jei sumanote išleisti 100 000 JAV dolerių ar dar daugiau automobiliui, sakykite ka norite, tai jau greičiau emocijomis paremtas sprendimas. Na kam pirkti mašiną, jei galima įsigyti butą, arba, pagaliau, padėti indėlį banke ir per mėnesį gauti apie 2000 Lt palūkanų, ar investuoti į nuosavą verslą. Taigi, jei Jūs - emocionalus žmogus ir turite pinigų – galite įsigyti One 77.... Ir visi Jums pavydės. Net ir tas, kas padėjo indėlį banke ;).

Kovo 6d. Ženevos parodoje pristatytas Aston Martin One-77 yra grynakraujis superauto, inžinerijos stebuklas, svajonių automobilis, meno kūrinys, žodžiu, viskas viename.

Šiek tiek apie One 77 konstrukcija:

Ko gi reikia automobiliui, kad jis būtų greitas? Teisingai - galingo variklio, bet ką reiškia variklis be to, kas perduoda sukimo momentą keliui – tai yra korpuso, važiuoklės? Atsakymas paprastas – gerame automobilyje visi komponentai turi veikti kaip gera komanda, nes komanda yra stipri tik tiek, kiek stiprus yra silpniausias jos narys. Taigi reikalingas viskas – galingas variklis, stiprus automobilio karkasas, atitinkama važiuoklė. Čia atsiranda dar vienas faktorius – svoris. Būtent dėl svorio lenktyninių automobilių konstrukcijose naudojami plieno vamzdžiai, bet ne plieniniai strypai. Plieno vamzdžiai žymiai lengvesni, o pačios konstrukcijos dėka automobilio standumas gaunamas toks pat. Laimėjimas - svoris. Iš esmės viskas ir susiveda į korpuso bei važiuoklės standumo ir svorio santykį. Ir būtent todėl šiuolaikiniai automobiliai yra „sodinami“ ant karbono ir aliuminio „dietos“.  

Aston Martin One-77 korpusui naudojama aliuminio „korio“ konstrukciją ją „apvilkant“ anglies pluoštu. Pasak Aston'o inžinierių – ši konstrukcija yra pusantro karto standesnė nei Vantage konstrukcija, o sveria trisdešimt procentų mažiau. Visa konstrukcija su varikliu ir vaižuokle, kokia ji buvo matoma Ženevoje, sveria apie 1088 kg

Priekinėje dalyje One – 77 kartu su aliuminio ir anglies pluošto monokoku naudojamos specialios konstrukcijos aliuminio lydinio sijos, kurios veikia kaip deformacijos zona, plius per jas oras iš įsiurbimo angų priekyje pakliūna tiesiai ant priekinių stabdžių diskų. Panašiai, per karbonines oro įsiurbimo angas, esančias kairėje ir dešinėje prie pat priekinių ratų oras paduodamas ir varikliui.

Priekinėje važiuoklėje naudojama konstrukcija kai spyruoklės su amortizatoriais montuojamos horizontaliai, viršuje, o ne tiesiogiai prie „šakių“ ir apkrovos jiems perduodamos sverto principu. Tai leidžia padaryti lengvesne rato konstrukciją, automatiškai ji tampa ne tokia inertiška, o tai duoda geresnį sukibimą su keliu.

Galinėje dalyje buvo kiek daugiau vietos, todėl čia sumontuota kiek paprastesnė svertų sistema, bei naudojamos net keturios spyruoklės. Kaip paaiškino Aston konstruktoriai – mažesnės spyruoklės – tai kiek sudėtingesnė stabilizatoriaus vaidmenį atliekančio, hidraulinio, mechanizmo dalis, kuri apriboja vieno rato judėjimą kito rato atžvilgiu ir automobilis staigiame posūkyje tampa stabilesniu.

Hidraulikos naudojimas, šioje vietoje, leidžia reguliuoti automobilio „pokrypį“ posūkiuose, o kadangi Aston Martin One-77 bus pilnai reguliuojamas pagal kiekvieno kliento norą – tokios detalės yra svarbios. Taip pat visiškai reguliuojama yra ir amortizatorių eiga.

Kaip ir Mclaren-Mercedes SLR – One77 variklis išdėstytas iškart už priekinės ašies t.y. Labiau link centro, o pats variklis iš pirmo žvilgsnio yra panašios konstrukcijos kaip ir 6.0l V12 įprastuose Aston Martin automobiliuose, bet jo darbinis tūris padidintas iki 7.3l, o be korpuso variklyje viskas pakeista – indeklai, degimo kameros, alkūninis velenas, stūmokliai... žodžiu liko tik panaši išvaizda. Visą šį darbą Aston Martin komanda atliko su Cosworth – lenktyninių variklių gamintoju, kuris dalyvavo kuriant Aston Martin V12 variklio bloką nuo pat pardžių. Prognozuojamas (kadangi darbai dar nebaigti) variklio galingumas yra kažkur apie 750 AG.

Pavarų dėžė, kaip ir daugelyje šiuolaikinių automobilių bus naudojama 6 bėgių su pusiau automatiniu bėgių perjungimu prie vairo. Stabdžiai – kompoziciniai anglies pluošto ir keramikos derinys, o tam, kad stabdžių kaladėlės tolygiai priglustu prie stabdžių diskų vienam ratui bus naudojami net šeši prispaudimo taškai (cilindriukai).

Automobilis su tokiais parametrais tiesiog turi pasižymėti gera aerodinamika. Paaiškėjo, kad One – 77 gale turės iškylantį spoilerį, kuris automatiškai pakils priklausomai nuo automobilio greičio. Taip pat, kad išlaikyti aerodinaminį balansą, prie tam tikro greičio užsidarys ir priekyje esančios, radiatorių angos. Važiuojant dideliu greičiu automobilis nusileis 15-20mm.

Nepaisant gale sumontuoto difuzoriaus bei iškylančių spoilerių automobilio aerodinamika sukurta taip, kad jis liktu neutralus, t.y. pastoviai palaikytų gerą, vienodą, sukibimą su keliu. Kaip aiškina specialistai – jei greitai važiuojant automobilis sukuria žymiai didesnę prispaudimo jėgą - tam atlaikyti reikia žymiai standesnių spyruoklių, sunkesnių, tvirtesnių ratlankių o tai kenkia važiavimo komfortui, kas prieštarauja pačiai Aston Martin koncepcijai.

One -77 turėtų būti vienas iš greičiausių automobilių pasaulyje, tuo pačiu išlaikant vairavimo komfortą bei prabangą.

Pirmasis važiuojantis automobilis turėtu būti baigtas kaip tik šį mėnesį. Visi 77 vienetai bus pagaminti šiais metais.