Ar oras jūsų automobilyje nepakankamai vėsus? Dėl to gali būti kalta klimato kontrolės sistema, kurią reikia reguliariai tikrinti.

Na, ir karšta čia! Atrodo, kad dar taip neseniai drebėjome iš šalčio, bet vasarą automobilyje karšta ir upeliais žliaugia prakaitas. Gerai, jei automobilyje yra klimato kontrolės sistema. Žinoma, tinkamai veikianti. Bėda, kad po kurio laiko iš sistemos dingsta šaldiklis – lakios dujos lengvai išgaruoja per jungtis ir sandarinimus. Tiesą sakant, jų užduotis pasirūpinti, kad  šiluma iš automobilio vidaus būtų išgarinta lauk, bet jeigu sistemoje trūks šaldiklio, automatinis jungiklis paprasčiausiai kondicionieriaus neįjungs.

Nors gamintojai automobilio priežiūros vadove nereikalauja, tačiau klimato kontrolės sistemos funkcionavimą kas trejus metus būtina patikrinti specializuotame autoservise. Meistras patikrins ar nepažeisti vamzdynai, kondensatorius ir kompresorius, pašalins seno šaldiklio ir tepalų likučius. Vakuuminiu prietaisu patikrins ar klimato kontrolės sistema tikrai sandari ir tik tada ją užpildys šaldikliu. Ši paslauga, priklausomai nuo to kiek reikės šaldiklio, autoservise kainuos apie 120 litų.

Jeigu iš ventiliacijos angų sklinda blogas kvapas – priežastis bakterijos ir grybeliai. Kondicionieriaus drėgmės garintuvas yra puiki terpė jiems daugintis. Šią problemą išspręsti padės klimato kontrolės sistemos dezinfekcija – kartu pakeičiant ir salono filtrą operacija kainuos apie 200 litų. Patarimas: prieš baigiant dezinfekciją, penkioms minutėms išjunkite klimato kontrolės sistemą – garintuvas išdžius,o blogo kvapo sukėlėjai žus negavę pakankamai drėgmės daugintis.


Klimato kontrolės įrenginio tikrinimas automobilių dirbtuvėse: su šaldikliu gali dirbti tik apmokytas personalas

Nuolat rasojantys langų stiklai: labiausiai tikėtina, kad užsiteršė salono oro filtras


Salono filtrą galima keisti pačiam: automobilio priežiūros vadove rasite reikiamas  instrukcijas

Temperatūros matavimas: iš vidurinio ortakio pučiamos oro srovės temperatūra turi būti ne aukštesnė kaip dešimt laipsnių


Kompresoriaus diržas : turi būti gerai įtemptas, o jei yra įtrūkimų, jį reikia pakeisti


Čia nesandaru: klimato kontrolės kondenseris (kondensatoriaus radiatorius) dažniausiai montuojamas automobilio priekyje prieš variklio aušinimo radiatorių. Todėl, susidūrus automobiliams, jis gali būti pažeistas. Drėgmės dėmės atsirado dėl tepalų priemaišų šaldiklyje

TAIP FUNKCIONUOJA KLIMATO KONTROLĖ

1.Kompresorius
Variklio sukamas kompresorius įsiurbia dujų pavidalo šaldiklį iš garintuvo ir jį suslegia. Tuo pačiu pakyla temperatūra

2. Kondenseris
Šaldiklis atiduoda šilumą variklio aušinimo radiatoriui ir  iš dujinio pavidalo virsta į skystą

3.Džiovintuvas
Iš šaldiklio filtruoja vandenį ir kitas priemaišas

4. Plėtimosi vožtuvas
Mažina šaldiklio slėgį, krenta temperatūra

5.Garintuvas
Šaldiklis išgaruoja, sugerdamas šilumą iš pratekančio oro. Atvėsęs oras per ventiliacijos groteles pučiamas į saloną

Šaldiklio būklė agregate

Skysto pavidalo
Dujų pavidalo

Šaldiklio  cirkuliacija klimato kontrolės sistemoje vyksta uždaru ratu. Bet į aplinką žalinga šaldymo priemonė vis tiek prasiskverbia. Problema: nepakankamai sandarios kompresoriaus tarpinės.