Antros kartos BMW X3, buvo pradėtas gaminti 2010-iais, o paskutiniai egzemplioriai nuo konvejerio nuriedėjo 2017-ųjų rudenį ir vietą užleido trečios kartos modeliui. Iš kitų savo konkurentų, bavarų SUV išsiskiria dinamišku ir sportišku važiavimu, tačiau jis turi trūkumų, kurių gali netoleruoti premium modelio ieškantys pirkėjai.

Antros kartos X3, variklių atžvilgiu, siūlo ne tiek daug, kaip, pavyzdžiui, paprasti trečios serijos sedanas ar universalas. Dvilitriai benzininiai su 180 arba 240 arklio galių, o trilitriai 240 arba 300 arklių. Dyzelių truputį daugiau – silpniausia dvilitrio versija turi tik 140 arba 150 arklio galių, galingesnės kelia kartelę iki 180 arba beveik 190, o trijų litrų darbinio tūrio dyzeliai turi visus 250 arba beveik 310 arklių. Silpniausios X3 versijos buvo varomos tik galiniais ratais, o galingesnės turėjo „xDrive“ visų varančiųjų ratų pavaras. Greičių dėžių pasirinkimai du – šešių pavarų mechaninė arba aštuonių automatinė.

Atnaujinti X3 turi naujesnį B serijos dviejų litrų darbinio tūrio dyzelinį variklį su 150 arklio galių ir varomi tik galiniais ratais, o už pavarų perjungimą gali būti atsakinga mechaninė arba automatinė greičių dėže. Automatinė greičių dėžė tiks, jei pirma – važinėjate daugiausiai mieste ir antra, nereikia dinamikos, kuri priverčia akis iššokti ant kaktos. Nors tik su galiniais varančiais ratai, tačiau toks X3 be didesnių problemų gali važiuoti kiek apsnigtais miško keliukais, svarbu, kad būtų sumontuotos geros padangos. Visų varančių ratų pavara reikalinga tik kur sąlygos sudėtingesnės, arba reikia daugiau stabilumo važiuojant didesniu greičiu.

Nors variklis turi tik 150 arklio galių, tačiau gerai suderinta automatinė greičių dėžė leidžia važiuoti pakankamai dinamiškai, todėl tikrai nebūsite kliūtimi kitiems eismo dalyviams, bet į traukos lenktynes geriau nesivelti. Maloniai stebina šio SUV valdymo savybės – tai gerai į vairuotojo komandas reaguojantis automobilis, stabiliai įveikiantis staigesnius posūkius ir per daug nesiūbuojantis į šonus. Pojūtis panašus, kaip važiuotum trečios serijos universalu, tik sėdi aukščiau.

Jei į tokį BMW X3 kas nors pasodintų užrištomis akimis ir nepasakytų, koks tai automobilis, iš pradžių būtų galima pagalvoti, kas sėdima trečiosios serijos universale. Lygiai tas pats vairas, tas pats prietaisų skydelis, lygiai toks pats prietaisų išdėliojimas. Tačiau tokie patys ir minusai. Labai dažnai galima pamatyti lygiai taip pat, kaip ir visuose kituose BMW stipriai nusitrynusį guma padengtą mygtuką ant vairo, pati vairą, nors automobilis gali būti nuvažiavęs mažiau nei 200 tūkst. kilometrų. Tai nesukuria premium automobilio įvaizdžio. Geriau apsidairius galima surasti ir daugiau apsitrynusių ar apskritai nebeįskaitomų mygtukų bei dažytų plastikinių detalių. Kalbant apie surinkimo kokybę tai tokie X3 turi nemažai traškančių ir braškančių elementų. Paguodžia nebent tai, kad interjero dizainas solidus ir malonus akiai, o ergonomika viena geriausių klasėje.

Ne juokais erzinti gali, ne tik abejotina tokių X3 interjero surinkimo kokybė bei nusidėvėję elementai, tačiau ir galimi gedimai. Patartina vengti senesnių modelių su N20 bei N47 serijos benzininiais ir dyzeliniais varikliais, kurie turi įgimtų problemų su grandinėmis arba pasirinkti tik tokius modelius, kurie turi aiškią eksploatacijos istoriją. Tokie X3 gali erzinti ir elektronikos gedimais, pavyzdžiui, neveikiančiu centriniu užraktu, langų pakelėjais, klimato kontrolės sistema ar kokiu nors davikliu. Dalis vairuotojų skundžiasi pašaliniais garsais iš vairo kolonėlės. Nereikėtų nustebti jei automatinė greičių dėžė pradeda veikti grubiai, nes tai gali būti dėl elektronikos trikdžių, kuriuos galima pašalinti kompiuterinės diagnostikos pagalba.

Antros kartos BMW X3 nėra tipinis vidutinio dydžio SUV, nes važiuoja azartiškai ir yra tikrai gerai bei maloniai valdomas. Tačiau toks pats yra ir trečios serijos universalas. Ar yra objektyvių priežasčių rinktis X3? Taip – jis siūlo daugiau erdvės sėdintiems gale ir, dėl aukštesnės stogo linijos, yra patogesnis aukštesniems vairuotojams bei keleiviams, o bagažinės tūris 550 litrų, arba 50 litrų daugiau nei gali pasiūlyti trečiukas. Visgi, galimi gedimai ir kokybės trūkumas interjere, gali priversti pasvarstyti, ar tai tikrai tas automobilis, kurio jums reikia. Bet jei nuspręsite, kad taip, tuomet vairuosite dinamišką ir praktišką SUV. O ko šiandien gali reikėti daugiau?

 

TV6 LAIDA AUTOPILOTAS