Antroji pirmosios serijos BMW karta debiutavo 2011-iais ir buvo gaminta iki 2019-ųjų. Bavarai siūlė du kėbulo tipus – trijų durų F21 ir penkių durų F20 hečbekus. Tuo metu kabrioletas ir kupė buvo perkelti į antrosios serijos modelių gamą.
Kai buvo nutraukta antros kartos „pirmuko“ gamyba, jį pakeitęs trečios kartos modelis gavo priekinių varančių ratų pavarą, todėl šis hečbekas yra paskutinė galimybė vairuoti tokios klasės automobilį su galinių varančių ratų pavara. Variklių gamą sudaro 1.5, 1.6, 2.0 bei 3.0 l benzininiai ir 1.5, 1.6 arba 2.0 l dyzeliniai varikliai. Benzininių galingumas nuo vos 100 iki net 335 arklio galių, o dyzelių nuo truputį daugiau nei 90 iki 220 arklių. Pasirinkimas labai platus ir patenkinantis praktiškai visų vairuotojų poreikius. 120d ir M135i modeliai gali turėti „xDrive“ visų varančiųjų ratų pavarą, o kalbant apie pavarų dėžių pasirinkimą, jų tik du – arba šešių pavarų mechaninė, arba aštuonių pavarų automatinė.
Tokio antrosios kartos, pirmosios serijos BMW važiavimas orientuotas į sportiškumą. Tikslus vairo mechanizmas leidžia mėgautis posūkiais, o standi važiuoklė užtikrina stabilumą. Ne retas toks „pirmukas“ turi 2.0 l dyzelinį variklį su 150 arklio galių, kuris labai dinamiškas ir neleidžia nuobodžiauti, jei to nenori. Mechaninė greičių dėžė tiksli, pavarų svirties eiga trumpa – dar viena sportiškumo išraiška. Bet viso to kaina – komfortas. Vienas dalykas, standi važiuoklė ir sėdynės tikrai nepatiks jūsų nugarai važinėjant mieste, kitas dalykas įkyriai braškantis plastikas nedžiugins ausų.
Tęsiant apie interjerą, vairuotoją džiugins patogus vairas ir sportiška sėdynė, kuri gerai laiko kūną, bet nėra komfortiška, todėl važinėjant mieste, teks susitaikyti, kad kelio nelygumus jaus nugara ir kitos kūno dalys, o ilgoje kelionėje tikrai teks daryti pertraukas. Kokybė, nepaisant to, kad BMW yra premium gamintojas, vidutiniška. Nemažai kieto plastiko detalių, o intensyviai naudojami mygtukai gali nusitrinti ir būti nebeįskaitomi. Plastikinės detalės nėra itin atsparios grubesniems prisilietimams, todėl gali pasižymėti akims nemaloniais įbrėžimais.
Patikimumas ir eksploatacija, nėra stiprioji F20/F21 pirmosios serijos BMW pusė. Pavyzdžiui, dyzeliniai N serijos dyzeliniai varikliai po maždaug 170-200 tūkst. kilometrų reikalauja paskirstymo grandinės keitimo, kuris nėra pigus, nes grandinė yra variklio gale. Taip pat šie varikliai gali turėti ir įsiurbimo kolektoriaus sklendžių problemų, kurios, dėl suodžių užstringa, gali sulūžti ir patekti į patį variklį. Tokiu atveju, remontas itin brangus. Tokia problema gali atsirasti automobiliui dar neįveikus 200 tūkst. kilometrų. Naujesni modeliai gali turėti naujus trijų cilindrų 1.5 l. benzininius ir tokio paties darbinio tūrio dyzelinius variklius, kurie patikimesni, o eksploatacija pigesnė, bet taip pat yra problemų. Jie skleidžia nemažą vibraciją, o tai daro neigiamą įtaką generatoriaus dirželiui ir jo įtempėjams. Apie problemą signalizuoja dirželio keliamas cypimas. Kai kurie važiuoklės elementai taip pat nėra patys ilgaamžiškiausi – atsiradus vairo laisvumui, labai tikėtina, kad teks keisti vairo kolonėlę, sąlyginai greitai nusidėvi guminės įvorės, dėl ko dažniausiai tenka keisti visą svirtį. Taip pat ne reta problema, kardano guminės movos nusidėvėjimas, dėl ko atsiranda pašaliniai garsai ir smūgiavimas perjungiant pavaras ar pajudant iš vietos.
Antrosios kartos, pirmosios serijos BMW yra kitoks kompaktinės klasės hečbekas ir tiks bei patiks jis tikrai ne visiems – komforto ne per daugiausiai, praktiškumas taip pat nėra jo privalumas, o kokybė kartais verčia suabejoti ar tai tikrai premium segmento modelis. Tačiau jei norite smagiai važiuojančio ir vairuojamo tokios klasės modelio, šiuo atžvilgiu, F20/F21 tikrai išsiskiria iš kitų, o jei mėgstate galinių varančių ratų pavarą, tikriausiai tai paskutinis jūsų šansas norint tokio kompaktinės klasės hečbeko.
TV6 LAIDA AUTOPILOTAS