Dar 2015-iais debiutavusi modernioji „Giulia“ turėjo tapti naujais „Alfa Romeo“ sparnais – visiškai nauja platforma, galiniai varantys ratai ir dinamiški varikliai skamba ambicingai. Bet pirkėjai truputį išsigando dėl ne pačios geriausios ankstesnių gamintojo modelių reputacijos ir nepateisino italų vilčių. Tačiau daugiau ar mažiau, bet šio modelio pirkėjų buvo ir „Giulia“ tampa naudotų automobilių rinkos dalyviu.

Gal būt viena iš ne pačios didžiausios sėkmės rinkoje priežasčių, ribotas variklių pasirinkimas. Baziniai modeliai turi 2.0 l benzininius su 200 arklio galių arba 2.1 l dyzelius su 140, 150 arba 180 arklio galių. Galingesnis dvilitris benzininis variklis turi 280 arklio galių, o galingiausias dyzelis kiek daugiau nei 200. Sekantis žingsnis tik „Giulia Quadrifoglio Verde“ su 2.9 l., daugiau nei 500 arklio galių V6 varikliu, bet tai jau visai kita istorija. Pavarų dėžės dvi – arba šešių pavarų mechaninė arba aštuonių pavarų automatinė, galingesnės versijos gali būti varomos visais, o ne tik galiniais ratais.

Važiavimo atžvilgiu „Giulia“ iš tikrųjų suteikia sparnus. Net ir su dyzeliniu varikliu, šis automobilis priverčia pasijausti ypatingai. Automobilis važiuoja, taip kaip nori vairuotojas. Nėra kito tokios klasės modelio, kuris suteiktų tokį pasimėgavimą vairavimu. Vairo mechanizmas preciziškai reaguoja į vairuotojo komandas, nėra per sunkus, bet ir ne per lengvas, o važiuoklė užtikrina neįtikėtiną stabilumą ir sukibimą – važiuojant staigiame posūkyje, norisi spausti akseleratorių, o ne stabdį. Tai lengvai kontroliuojamas ir nuspėjamas automobilis leidžiantis mėgautis kiekvienu nuvažiuotu metru. Vienintelis erzinantis dalykas, tai ganėtinai įkyrus vėjo triukšmas ir prasta garso izoliacija.

Viduje „Giulia“ derina sportiškumą ir patogumą. Pavyzdžiui, sėdynės puikiai apgaubia kūną ir užtikrina jo stabilumą, todėl staigiuose posūkiuose vairuotojas jaučiasi užtikrintai. Tačiau tuo pat metu, sėdynės nevargina ir užtikrina gerą komforto lygį, todėl net ir ilgesnėse kelionėse „Giulia“ neturėtų varginti. Kokybės atžvilgiu, tai dviprasmis automobilis. Apdailai panaudota nemažai kieto ir liesti nemalonaus plastiko, o surinkimas taip pat ne pavyzdinis, nes įkyrūs ir nemalonūs plastiko skleidžiami garsai girdisi ne iš vienos vietos. Tačiau „Alfa Romeo“ puikiai padirbėjo ilgaamžiškumo atžvilgiu, nes net ir 200 tūkst. kilometrų įveikę automobiliai neturi jokių ryškių nusidėvėjimo ženklų.

Visgi technologiniu požiūriu, net ir debiuto metu, „Giulia“ buvo nuo konkurentų atsilikęs modelis. Pavyzdžiui, centrinis multimedijos ekranas nedidelis, nėra jautrus lietimui ir raiška ne pati aukščiausia, o prietaisų skydelis tik analoginis, bet ne skaitmeninis. Net ir pačios geriausios komplektacijos modeliai turėjo tik „xennon“, o ne LED žibintus. Visi šie trūkumai ištaisyti tik 2022-iais, kaip „Giulia“ buvo atnaujinta.

Kalbant apie patikimumą, su „Giulia“ modeliu, „Alfa Romeo“ reabilitavosi. Tai nėra toks trapus modelis, kaip ankstesni italų automobiliai. Bet trūkumų yra. Pavyzdžiui, važiuoklėje dažniau gali tekti keisti priekinių svirčių šarnyrus, o puikios valdymo savybės ir agresyvesnis priekinės važiuoklės reguliavimas gali lemti greitesnį padangų nusidėvėjimą. Kitas ne retas techninis gedimas, prakiūrantys aušinimo radiatoriai. Išlaikant tradicijas, „Giulia“ susiduria ir su elektronikos gedimais – koroduojančios akumuliatoriaus jungtys, prasitrinanti elektros laidų izoliacija ar gendantys davikliai. Apskritai, didelių problemų nėra, bet ne idealu.

„Alfa Romeo Giulia“ nėra ir nebuvo visapusiškai geriausias automobilis savo klasėje – technologijomis bent per du žingsniu užnugary kitų konkurentų, kokybė gera, bet su išimtimis. Tačiau tai ganėtinai patikimas automobilis, o vairavimo atžvilgiu – geriausias savo klasėje. Todėl jei jums svarbiausia būtent tai, „Giulia“ yra puikus pasirinkimas.

 

TV6 LAIDA AUTOPILOTAS