Lietuvoje net septyni iš dešimties E klasės Mercedes vairuotojų techninę apžiūrą įveikia iš pirmo karto. Tai mažiausiai galvos skausmo keliantis automobilis tarp tų, kurie dienos šviesą išvydo 1998–2002 metais.

Ketinantiems artimiausiu metu pirkti 8–12 metų senumo automobilį, ši informacija bus itin naudinga. Žurnalas “Auto Bild Lietuva” kartu su techninių apžiūrų stotis vienijančia asociacija “Transeksta” pateikia trisdešimtiems modelių, kurių mūsų šalyje įregistruota daugiausiai, techninės apžiūros statistiką. Šie duomenys padės lengviau apsispręstį, kurį automobilį rinktis.

Taip pat norime atkeipti jūsų dėmesį, kad šiame straipsnyje pateikiami tų automobilių duomenys, kurie į techninės apžiūros stotis visoje Lietuvoje atvyko šių metų gegužės 1–spalio 1 dienomis. Iš viso tokių mašinų buvo beveik 57 tūkst., iš jų į trisdešimtuką pateko net 35 tūkst.

Pavyzdžiui, daugiausiai per šį laikotarpį į techninę apžiūrą atvyko Renault Megane automobilių – net 2870, tačiau tik 1374 jų techninę apžiūrą perėjo iš pirmo karto. Vadinasi, iškart įveikti šį barjerą pavyko tik 48 proc. šių mašinų vairuotojų. Likusiems 52 proc. teko atvykti pakartotinai.

Toliau pateikiami duomenys (šviesos, vairo sistema, stabdžiai ir t.t.) parodo, kiek įvairiausių trūkumų turi tie automobiliai, kurie neįveikia techninės apžiūros iš pirmo karto. Tarkime, 52 proc. pirmąkart techninės apžiūros neįveikusių Renault Megane daugiausiai problemų turėjo dėl šviesų (58,4 proc.), ratų ir pakabos (14,3 proc.) bei variklio ir transmisijos (9,8 proc.) gedimų.

Kalčiausios šviesos

Pirmiausiai į akis krinta tas faktas, kad mūsų keliais važinėjantys automobiliai daugiausiai problemų turi dėl šviesų. Pirmuoju smuiku šioje kompanijoje groja Toyota Avensis (72,5 proc.), Peugeot 307 (67,7 proc.) ir Toyota Corolla (66,5 proc.). Nepatvariausios vairo sistemos montuojamos į Opel Zafira (6,9 proc.), VW Sharan (6,7 proc.) bei Ford Galaxy (6,5 proc.) modelius.

Dėl stabdžių dažniausiai techninės apžiūros iš pirmo karto neįveikia Mazda 626 (24,5 proc.), 5 serijos BMW (18,3 proc.) bei Mazda 323 (15,5 proc.) vairuotojai. Pakabos trūkumai tarp 7–11 metų senumo mašinų daugiausiai būdingi Ford Mondeo (19,8 proc.), Mazda 323 (19,1 proc.) bei VW Sharan (18,9 proc.) automobiliams. O štai variklis ir transmisija daugiausiai galvos skausmo kelia Renault Espace (14,6 proc.), Citroen Xsara/Xsara Picasso (11,4 proc.) bei Ford Galaxy (9,6 proc.) vairuotojams.

Įdomu ir tai, kad patvariausias tarp 7–11 metų senumo automobilių – E klasės Mercedes, jis nė vienoje gedimų grupėje nepapuolė į dažniausių trūkumų trejetuką. Akivaizdu, kad senesniems E klasės Mercedes automobiliams vis dar galioja posakis: “Mersas – ir Afrikoje mersas“.

Mindaugas Malinauskas

Techninės apžiūros stotis vienijančios asociacijos “Transeksta“ informacija

Su daugiausiai trūkumų susiduriantys automobiliai pagal gedimų grupes

Šviesos

Toyota Avensis – 72,5 proc.

Vairo sistema

Opel Zafira – 6,9 proc.

Stabdžiai

Mazda 626 – 24,5 proc.

Ratai ir pakaba

Ford Mondeo – 19,8 proc.

Kėbulas

Ford Galaxy – 5,4 proc.

Variklis ir transmisija

Renault Espace – 14,6 proc.