Vos pasnigus, šnekučiuojant darbe „Subaru“ vairuotojus atpažinti tampa ne ką sunkiau nei vegetarus – jie patys apie tai praneša. „Išgąsdino žiema? Cha, aš tai su baru, man sniegas nebaisus“. Nemaža dalis vairuotojų, paklausti, koks automobilis geriausias žiemą, atsakytų: „Taigi „Subaru“. Ar tokia nuomonė nėra laužta iš piršto?


Čia ne matematika, kur du kart du negali turėti kitokio atsakymo nei keturi. Čia – žiema ir realūs žmonės, turintys savo nuomonę apie vairavimą, sniego kiekį gatvėse ir kelininkų darbą. Todėl vienos tiesos, kaip kad būna matematikoje, čia nėra.


Abejonių, kad „Subaru“ yra patvarūs ir pravažumu pasižymintys automobiliai, nekyla niekam. Tačiau niekas nepaneigs, jog automobilio pravažumą žiemą visų pirma lemia padangos, tada – varomų ratų skaičius bei prošvaisa. Kalnas, kuris automobiliui su geromis padangomis atrodys tik smagi kelionės atkarpa, universaliomis padangomis apautam automobiliui taps neįveikiamu iššūkiu. Ir jokio skirtumo, kiek varomų ratų tuose automobiliuose yra.


„Subaru“ pravažumo legenda, ypač Lietuvoje, atsirado būtent dėl keturių varančių ratų. „Subaru“ šioje srityje yra išskirtiniai: kol kiti gamintojai kuria priekiniais ratais varomus visureigius, kurių galinis tiltas įsijungia tik praslydus priekiniams, tai „Subaru“ vos pajudėjus yra varomas visais ratais. Tai ypač aktualu žiemą, kadangi elektroninės sistemos neretai vėluoja į  veiksmą įtraukti galinį tiltą ir paskirstyti sukimo momentą daugiausiai sukibimo turintiems ratams.


Antra priežastis – vidutinis Lietuvos automobilių amžius, kuris yra didesnis nei 15 metų. Kas, pagamintas 2000-aisiais, turi keturių varančių ratų pavarą? Arba didžiuliai džipai, arba... „Subaru“ sedanai, universalai ir viskas, kas tik yra paženklinta šiuo žvaigždyno logotipu.


Peržvelgus keturiais ratais varomų automobilių skelbimus Autogidas.lt portale, nesunku tuo įsitikinti. „Subaru“ keturių varomų ratų legenda, prasidėjusi prieš daugiau nei 20 metų, užsitęsė gana ilgai.


Jeigu kalbėtume apie apynaujus automobilius, ne senesnius nei 5 metų, keturiais ratais varomų modelių įvairovę rastume kur kas didesnę. Šiais laikais daugelis gamintojų keturių varančių ratų pavarą montuoja ne tik į visureigius, bet ir sedanus ar hečbekus. Nors galime rasti ir didžiulių džipų, turinčių tik priekinių varančių ratų pavarą – pavyzdžiui, „Volvo XC90“ gali būti komplektuojamas tiek su priekinių, tiek su visų keturių varančiųjų ratų pavara.


Ne paslaptis, kad „Subaru“ smagumo žiemą istoriją kuria ir kita funkcija. Tiksliau, galimybė ją visiškai išjungti – tai elektroninė stabilumo kontrolė. Senesni „Subaru“ modeliai arba neturi jos išvis, arba ją galima išjungti ir mėgautis visais sniego malonumais.


Tad posakis, kad senesnis nei 10 metų „Subaru“ automobilis – smagiausias lietuviškai žiemai, yra teisingas. Su retomis išimtimis kaip „Mitsubishi Lancer Evolution“, „Audi RS4“ ir pan.


Tačiau naujausi „Subaru“ modeliai šios markės gerbėjus gali nustebinti. Daugelis jų nebeatrodo archajiškai ir primena XXI amžių, tačiau stabilumo kontrolės naujuose „Subaru“ modeliuose visiškai jau neišjungsi. Europoje gamintojas dar neatsisakė keturių varančių ratų pavaros, tačiau JAV „Impreza“ gali būti komplektuojama ir tik su priekiniu varančiuoju tiltu. Gali būti, kad po 5-7 metų „Subaru“ legendos įvaizdis Lietuvoje pakis į blogąją pusę: analogišku pravažumu galės pasižymėti daugelis panašaus amžiaus automobilių, o kliūtys išjungiant stabilumo kontrolę neleis pasidžiaugti visais žiemos malonumais.
 

Parduodami visais varomaisiai ratais varomi Subaru >>