2017-ieji gali būti pažymėti kaip žiedinių lenktynių atgimimo Baltijos šalyse metai. Lietuvos trumpų distancijų žiedinių lenktynių čempionatą pradės organizuoti „Fast Lap“ lenktynių autoriai, o tai reiškia išaugusį dalyvių bei žiūrovų skaičių jose. Be to, 2017-aisiais Baltijos šalyse debiutuoja tarptautinė lenktynių serija, pavadinta TCR. Apie ją – kiek plačiau šiame straipsnyje.
TCR yra specialūs sportiniai automobiliai, kuriuos kuria daugiau nei dešimt gamintojų: SEAT, „Opel“, „Audi“, „Honda“, „Alfa Romeo“ ir kt. Nors jų pradinė kaina, 80-100 tūkst. eurų, neatrodo maža, tačiau vertinant išlaikymo kaštus, TCR klasės modeliai pigumu pralenkia daugelį kitų sportinių automobilių. Dėl aršios konkurencijos gamintojai stengiasi kainas mažinti dar labiau, o tai TCR modelius daro populiariais.
Visi TCR automobiliai turi 2,0 l variklį su turbokompresoriumi, išvystantį 330 AG. Jų įsibėgėjimas iki 100 km/val. trunka mažiau nei 5 sekundes, o didžiausias greitis – 240 km/val. Jie taip pat aprūpinti moderniausia FIA reikalaujama saugumo sistema: saugos lankais, degalų baku, sportine sėdyne, saugos tinklais, gelbėjimosi liuku ir t.t.
Daugelis TCR detalių yra iš standartinių automobilių, tad jas gauti nėra sudėtinga ar brangu. Galų gale, jie parduodami naujų automobilių prekybos salonuose: pavyzdžiui, „SEAT Leon TCR“ galima įsigyti užėjus į SEAT atstovybę Lietuvoje.
Pasaulyje jau yra daugiau nei dvidešimt regionų, kuriuose vyksta TCR automobilių lenktynės ir vienas jų – Baltijos šalys. Tai yra didžiulis privalumas sportininkams, įsigijusiems TCR automobilį – su juo bus galima važiuoti ne tik Baltijos šalyse, bet ir Skandinavijoje, Vokietijoje, Belgijoje ar Italijoje.
Iš kitos pusės tai reiškia, kad Baltijos šalys gali būti patrauklios sportininkams iš tolimesnių šalių. Pirmaisiais TCR čempionato metais tokius automobilius, kaip manoma, turės 5-6 sportininkai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos, tad siekiant įdomių lenktynių, užsieniečių dalyvavimas būtų reikalingas.
Šiais metais vyks trys trumpų distancijų lenktynių „TCR Baltic“ etapai. Pirmasis: balandžio 28-30 d. (Rygoje, „Bikernieki“ trasoje, kartu su BaTCC etapu), antrasis rugpjūčio 18-20 d. (Rygoje, „Bikernieki“ trasoje, kartu su „Riga Summer Race“), trečiasis – rugsėjo 23-24 d. (Estijoje, Pernu „Auto24Ring“ trasoje, kartu su BaTCC IV etapu).
Taip pat vyks ir „TCR Baltic“ ilgų distancijų lenktynės – pirmas jų etapas bus organizuojamas liepos 20-22 d. Palangoje, kartu su „ENEOS 1006 km lenktynėmis“, o antras – rugsėjo 23-24 d. Pernu, kartu su 1000 km lenktynėmis.
Šias datas verta įsidėmėti visiems žiedinių lenktynių gerbėjams – tuomet bus galima pamatyti ne tik greičiausius Baltijos šalių lenktynininkus, bet ir, tikėtina, greitus sportininkus iš kitų Europos valstybių.
Viso TCR sezono „uoga“ yra spalio 29-ąją vyksiantis Europos nacionalinių čempionatų finalas „TCR European Trophy“. Jame susigrums greičiausi visų Europoje vykstančių TCR čempionatų dalyviai, tarp jų – ir Baltijos šalių. Tad lietuviai turi kaip reta gerą progą dalyvauti Europos čempionato pavadinimo vertų varžybų finale ir galbūt parsivežti iš ten aukštą poziciją.
Nors TCR automobilių antrinė rinka dar nedidelė, Autogidas.lt tinklalapyje taip yra nemažai kitokių sportinių automobilių skelbimų: žmonės čia parduoda savadarbius bagius ar specialiai raliui, žiedinėms lenktynėms paruoštus automobilius. Dauguma jų pasirodo pasibaigus sezonui, rudens pabaigoje, tačiau ir ankstyvą pavasarį pasirinkimo netrūksta.