Kinija yra didžiausias pasaulio automobilių rinka. Staigmena? Kai kam gal ir taip, tačiau JAV šiuo metu užima antrą vietą, o Europos valstybės su keliomis dešimtimis milijonų gyventojų yra dar žemiau. Tad nenuostabu, jog gamintojai iš viso pasaulio tarptautinę Pekino automobilių parodą vertina vis labiau ir jai ruošiasi kasmet vis stipriau.


Kinija yra ketverias duris turinčių didelių sedanų rinka. Specialiai jai automobilių gamintojai kuria automobilius, kurie Europoje žinomi kaip hečbekai, o Kinijoje virsta sedanais. Po to pridedama raidė L ir jie tampa ilgesniais sedanais – tą ypač pamėgo „Audi“, kurios kone kiekvienas sedanas Kinijoje greta pavadinimo gali turėti raidę L. Ne tik sedanai, bet ir visureigiai kartais pasidabina raide L.


Todėl ir šiemetinėje Pekino automobilių parodoje dominuoja ilgi automobiliai, kurių dauguma – sedanai. O vienas pačių įspūdingiausių šiame segmente – „Volvo S90 Ambience Concept“. Kaip teigia patys švedai, šiuo koncepciniu modeliu jie siekia pakeisti požiūrį į automobilinę prabangą. Panašu, kad bent jau pradžia – visai nebloga.


Įprastai 5 sėdimas vietas turintis S90 naujoje koncepcijoje teturi tris. Priekyje vienintelė skirta vairuotojui, o gale – dvi erdvios vietos, kurių viena yra super-erdvi. Dešinėje automobilio pusėje sėdintis keleivis gali visiškai ištiesti kojas – prieš jį, vietoje įprastinės priekinės keleivio sėdynės, tėra tik pakilimas kojoms padėti.


Abiejuose galiniuose galvos atlošuose įmontuoti garsiakalbiai, o visame „Volvo“ automobilyje – kokybiška „Bowers & Wilkins“ sistema.


Ne mažiau išskirtinis yra stogas. Čia įmontuota didžiulė erdvė, į kurią nukreiptas projektorius. Ant stogo suformuotame ekrane galima matyti įvairiausius raminančius vaizdus – judančias žvaigždes, mišką, lietų ir t. t. O juos dar papildo ir natūralios gamtos garsai, jau standartiškai įrašyti į automobilio multimedijos sistemą, kurią galima valdyti išmaniuoju telefonu. Didžiuliame ekrane greičiausiai būtų galima matyti ir filmus, daryti vaizdo konferencijas, tačiau apie tai „Volvo“ atstovai kol kas nekalba


Keleiviui (kuris greičiausiai yra ir automobilio savininkas) panorėjus, prieš jo akis išdygs didelis lietimui jautrus ekranas – taip kelionių metu bus galima dirbti. 


Visa kita koncepciniame modelyje – kaip ir standartiniame „Volvo S90“: tos pačios durelės, apdailos, jėgos agregatai, vairas, apšvietimo sprendimai, centrinė multimedijos sistema ir t. t. 


Ar „Volvo“ drįs tokią koncepciją paversti serijiniu modeliu, įmonės atstovai neatskleidžia. Aišku, ji kainuotų kur kas daugiau nei standartinis S90 ir pardavimai būtų kur kas mažesni. Juk tai – automobilis, tinkamas tik verslo kelionėms. Daugiau funkcijų jis nelabai gali turėti.