Jei perskaičius paskutinį skaičių specifikacijos eilutėje jums atvipo žandikaulis, nebijokite - tai normalu. Bent minimaliai techniškai išprusę žmonės, susidūrę su prašymu mokėti daugiau nei po 1000 litų už kiekvieną mechaninį arklį, tūnantį po kompaktinės klasės mašinos kapotu, turėtų netekti amo. Vokiškų mašinų guru iš „Volkswagen" imperijos tai daro ir (kad ir kaip būtų neįtikima) kuo puikiausiai verčiasi. Nors beveik visi kiti automobilių gamintojai dūsauja dėl mažėjančios paklausos, „VW Group" per tris 2013 m. ketvirčius visame pasaulyje pardavė 3,6 proc. ratuočių daugiau (iš viso 4,36 mln.) nei 2012 m. tuo pat metu.

 

Bet nenukrypkim nuo temos. Ar tikrai tas daiktas vertas tokių pinigų? Net jei 2012-aisiais oficialiai karūnuotas geriausia mašina visame pasaulyje? Vienas bičiulis pernykštę Lietuvos metų automobilio rinkimų atomazgą, kurioje triumfavo 7 kartos golfas, išvadino nesusipratimu, nes konkursui pristatytas modelis kainavo beveik 120 tūkst. litų - už tokią sumą galima gauti solidžiai sukomplektuotą prancūzišką šeimos mašiną, teisingą hibridinį aparatą ar nepretenzingą miesto visureigį. Iš tiesų šio VW egzemplioriaus, turinčio kuklų 1,6 litro kubatūros dyzelį, kaina tiesiog įžūliai didelė.

 

Kita vertus, tai bene vienintelis negatyvus dalykas, kurį galima pasakyti apie naująjį vokiečių universalą. Jis atrodo taip, tarsi koncerno inžinieriams kas nors būtų uždraudęs naudoti naujus eksterjero elementus ar bent kiek improvizuoti dizaino tema. Tačiau liežuvis neapsiverčia 7-os kartos „Golf Variant" vadinti negražiu, neproporcingu ar dar kuriuo nors kitu žodžiu, prasidedančiu priešdėliu „ne-". Tai tebėra kompaktinės klasės ikona, tik gerokai - beveik 32 cm - ilgesnė. Automobilis sukonstruotas panaudojus visiškai naują platformą, todėl yra daugiau nei 100 kilogramų lengvesnis už pirmtaką, o bagažinės tūris - 100 litrų didesnis. Kelionės rakandams skirta erdvė siekia 605 litrus tūrio (nulenkus galinių sėdynių atlošus - 1620 litrų) ir yra artima absoliučiai geriausiam šios klasės rezultatui. VW šiek tiek lenkia tik „Golf" gentainis iš „Škodos" šeimos - „Octavios" universalo bagažinė išpūsta iki 610 (1740) litrų.


Net ir nealpėdamas dėl vokiečių turi pripažinti, kad „Variant" erdvė suplanuota meistriškai ir visi ergonomikos sprendimai nušlifuoti tobulai. Nuo durų rankenėlės iki garso izoliacijos. Kad variklis generuoja vaikišką galią, tiesiog pamiršti, nes kasdieniams judėjimo poreikiams 105 AG visiškai pakanka.


Taip pat neprisimeni, kad kai kurios gatvės jau milijoną metų nemačiusios remonto - važiuodamas neišgirsi jokio plastikinių detalių tratėjimo ar pakabos bildesio. „Golf" universalas komfortiškas iki kaulų smegenų. Abejoti galima nebent dėl to, ar ant galinės sėdynės patogiai jaustųsi trys suaugėliai - grindų viduryje išsišovęs tunelis užima nemažai vietos.


„Golf Variant", kaip ir tradicinio hečbeko, valdymas vertas etalono titulo. Tiek vairo mechanizmas, tiek DSG transmisija, tiek stabdžių sistema, tiek navigacija veikia puikiai. Kaip sako klasikai, tikra meistro kokybė. Bet ar tikrai už visa tai reikia nulupti 100 tūkst. pinigų?

 

TG FAKTAS
Naujos kartos „Golf Variant" visais požiūriais gali būti lyginamas su „VW Passat".


KONKURENTAS
„Škoda Octavia Combi"
Beveik identiškas universalas su analogiškais agregatais ir priimtinesnė jo kainodara.


NUOSPRENDIS - 8

Techniniu atžvilgiu beveik tobulas automobilis. Vienintelis trūkumas - nekrikščioniška kaina.


Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105 AG DSG duomenys


Variklis: 1598 cm3, turbininis dyzelinis, 105 AG, 250 Nm 
Ekonomiškumas: 4 l/100 km, 104 g/km CO2 
Greitis: 0–100 km/val. per 11,2 s, 193 km/val. 
Svoris: 1410 kg 
Kaina: 105 973 Lt

 

 Šaltinis: http://topgearzurnalas.lt/