„Subaru“ patvirtino liūdną žinią visiems šios markės gerbėjams: galingiausias šio gamintojo automobilis WRX STI nebebus gaminamas Europos rinkai nuo 2018-ųjų vasaros, tačiau užsakymai dar bus vykdomi iki tų metų pabaigos. Septyniolika metų legendinis keturiais ratais varomas automobilis buvo „Subaru“ markės vėliavnešys Europoje, tačiau jam išgyventi šioje ankštoje ir reguliavimų spaudžiamoje rinkoje tampa vis sunkiau.


Vokietijoje įsikūrusios „Subaru“ Europos būstinės vadovai išplatino pranešimą su teiginiu, jog gamybą tenka nutraukti dėl griežtėjančių nuodingų dujų emisijos reguliavimų, į kuriuos galingam automobiliui „įtilpti“ vis sunkiau. Jeigu į dabartines normas 2,5 l darbinio tūrio „boxer“ variklis „telpa“, tai į įsigaliosiančias 2022-aisiais – be šansų.


Prieš kelerius metus analogišką sprendimą priėmė ir didžiausias „Subaru“ konkurentas „Mitsubishi“, nutraukęs „Lancer Evolution“ gamybą. Pastarasis pasielgė išvis drastiškai: jeigu „Subaru“ kol kas kalba tik apie pasitraukimą iš Europos rinkos ir neatsisako minties turėti sportišką automobilį, „Mitsubishi“ „evoliucijos“ gamybą nutraukė visame pasaulyje ir jau kelerius metus džiaugiasi turėdami kelis visureigius ir elektromobilį.


„Subaru WRX STI“ yra populiarus automobilis visame pasaulyje, tačiau Europoje jo žvaigždė spindi ne taip ryškiai. Pavyzdžiui, didžiausioje Europos naujų automobilių rinkoje Vokietijoje nuo 2011-ųjų buvo parduota mažiau nei 900 „Subaru WRX STI“ modelių – tai niekiniai skaičiai palyginus su tūkstančiais „Audi“ RS ar BMW M serijos modelių.


„Subaru“ pranešime taip pat užsimenama, jog naujos kartos sportiškas modelis (jis nebūtinai vadinsis WRX STI) bus kuriamas ir gali būti, jog turės hibridinę jėgainę. „Subaru“ kol kas garsėjo kaip puikius benzininius variklius ir mechanines pavarų dėžes mokantis kurti gamintojas, tačiau jam ne itin sekėsi su „automatais“ bei dyzeliniais motorais. Gal hibridinės technologijos atneš sėkmę?


Toks žingsnis tikrus „Subaru“ fanus gali nuliūdinti, tačiau visa STI istorija rodo, jog gamintojas Europai niekada neskyrė daug dėmesio. Visos galingiausios, gražiausios ir kitokios „-iausios“ modifikacijos buvo skiriamos išskirtinai Japonijos rinkai ir į Lietuvą parplaukdavo su vairu dešinėje pusėje. Tiesa, vairo perkėlimas į kairę pusę šiam modeliui nėra itin sudėtingas, tad šalyje važinėja ne vienas STI, ant kurio lentelės su kėbulo numeriu iškalti ir japoniški hieroglifai.