Atnaujintas Opel Corsa mėgins įrodyti, kad jis – taupiausias

 

Opel Corsa ecoFlex vidutiniškai 100 km kelio sunaudoja vos 3,5 l dyzelino. Tai skelbia gamintojai, kurie automobilius testuoja idealiomis sąlygomis specialiuose stenduose. O kaip yra iš tikrųjų? Ieškoti atsakymo padės taip pat taupūs Ford Fiesta ir Mazda 2 modeliai.

 

Jei esate pasiturintis žmogus, kuris į aplinkinius žiūrite pro galingo 306 “arklius” turinčio sunkiasvorio BMW X6 xDrive 40d langą, pabandykite nors kartą sėsti prie Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex vairo. Ir padėkokite tam vairuotojui, kuris jums patikės savo mažylį. Tai teigdami, remiamės šiais faktais: Europos Sąjungoje kiekvienas naujas automobilis išskiria vidutiniškai 146 g CO2/km. Nepaisant degalus padedančių taupyti “Efficient-Dynamics” technologijų, minėto BMW X6 aplinkos tarša siekia 198 g CO2/km ir minėtą normą viršija 52 g. Taupusis Opel Corsa, įveikus vieną kilometrą kelio, į atmosferą paskleidžia 94 g CO2. Tai lygiai 52 g mažiau nei minėtas vidurkis. Vadinasi, Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex padeda atstatyti balansą, kurį sugadina BMW X6 xDrive 40d. Štai taip.

 

Kaip ir kiti nedideli automobiliai, dyzelinu “mintantis” Corsa tikrai protingas pasirinkimas. Kita vertus, mes nepradėsime jums sekti pasakų, kad Opel Corsa puikiai atstoja didesnius automobilius. Tik norime priminti, kad maži automobiliai nėra jau tokie maži – jų ilgis siekia apie keturis metrus. Palyginti su šio testo konkurentais, Corsa keleiviai jaučiasi jaukiausiai, nes jo salonas erdviausias, o sėdynės patogios. Ant galinių sėdynių žmonės sėdi gana žemai, bet prireikus čia gali tilpti ir trys suaugusieji. Priekinės sėdynės kietokos, tačiau pasižymi geru šoniniu prilaikymu. Tik gaila, kad salono erdvę mažina platoki statramsčiai.

 

Šie privalumai nėra naujiena. Juos turėjo ir iki atnaujinimo gamintas Corsa. Metų pradžioje atlikę modelio atnaujinimą, vokiečiai automobilio priekiui suteikė Astra bruožų, o salonui įkvėpė modernumo. Svarbiausią naujovę “Opel” inžinieriai paslėpė po variklio dangčiu: 1.3/95 AG ecoFlex variklį papildė patikima ir greitai veikiančia “Start-stop” sistema. Tai sumažino mažylio apetitą 0,9 l: dabar Opel Corsa 100 km kelio vidutiniškai sudegina nebe 4,4, o tik 3,5 l dyzelino. Tik gaila, kad šiai naujovei įgyvendinti teko atsisakyti šešių pavarų greičių dėžės, o jos vietoje įmontuoti penkių pavarų mechaninę. Važinėjant kasdien tai tampa trūkumu. Nedidelės kubatūros motoras, perjungiant pavaras, kas kartą smunka į turboduobę ir sunkokai iš jos išsikrapšto. Tai ypač juntama, kai tenka lenkti kitas mašinas.

 

Su šia užduotimi tiek Ford Fiesta, tiek Mazda 2 variklis susitvarko akivaizdžiai geriau. Abu automobiliai turi tokį patį 1,6 l/95 AG motorą, kurį bendrai sukonstravo ir gamina “Ford” ir PSA koncernai. Šis variklis įtikina puikiu, tolygiu galios didinimu. Pagirtinas ir jo taupumas. Pavyzdžiui, Mazda 2 vidutinės dyzelino sąnaudos – 5,3 l/100 km, tiesa, šis japonų mažylis gaminamas be degalus taupyti padedančios sistemos.

 

Dyzelinį variklį vargina masyvus Corsa kėbulas

 

Kur kas didesnis taupuolis yra Ford Fiesta. Jo vidutinės degalų sąnaudos testo metu siekė vos 4,7 l/100 km ir buvo 0,1 l mažesnės nei Opel Corsa mažylio. Viena iš šio nedidelio skirtumo priežasčių – nemažas Corsa svoris, kuris siekia net 1252 kg. Palyginti su konkurentais, tai 96–137 kg daugiau.

 

Neįtikina ir per daug jautri, silpnu grįžtamuoju ryšiu pasižyminti Opel Corsa vairo sistema, ir tai, kad mažylis sunkokai įveikia posūkius. Tai ypač gerai juntama, kai Corsa lyginamas su tikslias vairo sistemas turinčiais Mazda 2 ir Ford Fiesta automobiliais. Džiugu, kad japonų mažylis manevringas ir geriausiai stabdo. Tiesa, įveikiant posūkius, kai pasikeičia apkrova, kartais pradeda slysti Mazda 2 galas. Ford Fiesta posūkių nebijo – jis juos įveikia nepriekaištingai, tik stabdo prasčiau. Esant šaltiems stabdžiams ir važiuojant 100 km/h, jo stabdymo kelias, palyginti su Mazda 2, trimis metrais ilgesnis.

 

Ford mažylio privalumas – komfortiška, gerai amortizuojanti pakaba. Čia jam neprilygsta nei vienas varžovas. Fiesta tiek didelius, tiek nedidelius kelio nelygumus sugeria idealiai. Tuo tarpu Opel Corsa važiuoklė didesniems kelio nelygumams yra labai jautri, o Mazda 2, važiuojant duobėtu keliu, smarkiai bilda.

 

Tenka pripažinti, kad Mazda 2 atrodo kaip senesnių laikų automobilis: paprasta apdaila, ne itin geras triukšmo slopinimas, primityvus sėdynių reguliavimas ir ankšta galinė dalis. Ford Fiesta salone erdvės ne ką daugiau, bet bagažinė šiek tiek didesnė, o sėdynės daug patogesnės. Jo variklis išsiskiria geresniu elastingumu, o buksyruojamas svoris – didžiausias. Todėl, įvertinus visas minėtas savybes, pirmą vietą iškovoja Ford Fiesta. Antras pakylos laiptelis atitenka Opel Corsa automobiliui, o Mazda 2 galutinai įvertinti nepavyko, nes šiuo mažyliu su dyzeliniu varikliu Lietuvoje paprasčiausiai neprekiaujama.

 

Mindaugas Malinauskas

 

 

Ford Fiesta

 

 

 

 

 

Neklausykite Ford automobilius parduodančio vadybininko, kuris teigs, kad prie nepatogaus radijo valdymo greitai priprantama. Visa kita – puiku

 

Mazda 2

 


 

 

Prietaisų skydelis primena i. Pavarų dėžės svirtis įmontuota per aukštai. Ant vairo – per daug mygtukų

 

Opel Corsa

 


 

 

Salono vidus ir po atnaujinimo išliko kuklus. Svarbiausias pakeitimas: lengvai valdoma navigacijos sistema

 

Ford Fiesta

 

Priekinės sėdynės geros formos, reguliuojamos pasukant rankenėlę. Fiesta motoras taupiausias: vidutinės dyzelino sąnaudos tik 4,7 l/100 km

 

Mazda 2

 

Ant priekinių sėdynių vairuotojui ir keleiviui ne itin patogu, be to, jos trūksta ir šoninio prilaikymo. Mazda dyzelino sąnaudos didžiausios – 5,3 l/100 km

 

Opel Corsa

 

Corsa sėdynės – pačios patogiausios. Vairavimo malonumą apkartina tik vangus motoras, nors jo dyzelino sąnaudos įtikina – tik 4,8 l/100 km

 

 

Taip jie taupo

 

Trys automobiliai ir trys skirtingi taupymo būdai. Ford Fiesta nuo įprasto modelio skiriasi greičių dėže su pailgintu pavarų perjungimu, žemesniu, aerodinaminėmis savybėmis pasižyminčiu kėbulu, mažo riedėjimo pasipriešinimo padangomis ir pakeista variklio valdymo sistema. “Opel” į Corsa montuoja degalus taupančią “Start-stop” sistemą, o šešių pavarų mechaninę greičių dėžę pakeitė į penkių. Deja, Mazda 2 gamintojai nesiima jokių degalus padedančių taupyti priemonių. Net nemontuoja mažo riedėjimo pasipriešinimo padangų.

 

 

 

 

Mažų automobilių vairuotojai puikiai žino: jiems neteks dažnai užsukti į degalinę. Dauguma jose apsilankys tik kas 2–3 savaites. Taupumas – mažylių privalumas. Kita vertus, nors Ford Fiesta kėbulas žemesnis, automobilis puikiai sugeria kelio nelygumus, jo sėdynės patogios. Todėl jam atitenka komforto rungties laurai. Jei kalbėsime apie dizainą, Ford Fiesta taip pat pirmauja, bet temperamentu nusileidžia gyvam ir šiek tiek karštakošiam Mazda 2 mažyliui. Japonas erzina ne itin patogiomis sėdynėmis, grubiai suderinta pakaba ir triukšmingu varikliu. Opel Corsa keliautojai jaučiasi labai maloniai, kai įsitaiso ant patogių sėdynių erdviame salone. O ką galima pasakyti apie įvaizdį? Šie taupūs maži automobiliai atitinka laiko dvasią ir bet kuris gali būti tinkamu pavyzdžiu diskutuojant apie CO2 taršos mažinimą.

 

1

 

326 taškai

 

Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic

 

Mažiausios degalų sąnaudos, komfortiška pakaba ir užtikrintas automobilio valdymas. Tai Fiesta privalumai. Trūkumas – maža salono erdvė.

 

2

 

314 taškų

 

Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex

 

Didžiausi Corsa privalumai – erdvus salonas ir mažos degalų sąnaudos. Didelis trūkumas – silpnas motoras, kuris slopina vairavimo džiaugsmą.

 

3

 

Galutinai neįvertintas

 

Mazda 2 1.6 MZ-CD

 

Vienoje svarstyklių lėkštėje – geras dinamiškumas ir trumpiausias stabdymo kelias, kitoje – didžiausios degalų sąnaudos ir prastas komfortas.

 

Išvada

 

Opel Corsa gamintojus galima tik pagirti už pastangas mažinti degalų sąnaudas. Tačiau atnaujinimą išgyvenęs automobilis neatsikratė senų silpnybių: vairo sistema ne itin informatyvi, o pavarų perjungimas stringa. Dažną gali erzinti ir silpnokas Corsa motoras. Komforto mėgėjai turėtų rinktis Ford Fiesta, o azartiškesni vairuotojai – Mazda 2. Gaila tik, kad japonų mažylis su dyzeliniu varikliu Lietuvoje neparduodamas.