Koks taksi automobilis Lietuvoje yra populiariausias? Prieš penketą metų būtų galima atsakyti, kad „passatas delfinas“ ar panašus dvidešimties metų sulaukęs vokiškas universalas. Šiandien abejonių nekyla – tai „Toyota Prius“. Mažesniuose miestuose į taksi parkus šie japoniški hibridai veržiasi palengva, tačiau Vilnių jie užėmė gana sparčiai.


Kaip tai įvyko? „Toyota“ visada garsėjo kaip gaminanti patikimus automobilius. Priešingą etiketę gana lengvai prisiklijavo itališki bei prancūziški automobiliai, tuo tarpu japoniški visuomet žavėjo patvarumu ir ilgaamžiškumu. Jų išliekamoji vertė gana aukšta, tačiau praėjus dešimčiai metų nuo gamybos pradžios net ir „Toyota“ bekainuoja kelis tūkstančius. Būtent taip nutiko ir su „Prius“ – pastaraisiais metais sostinės gatves užplūdę „Prius“ modeliai yra pagaminti 2003-2012 m. ir tokį galima lengvai rasti už 4-5 tūkst. Eur. Lietuvoje parduodamus „Toyota Prius“ modelius rasite paspaudę čia.


Jie yra labai ekonomiški. „Toyota Prius“ mieste vartoja apie 6-7 l/100 km benzino. Lyginant su dyzeliniais analogais, kurie pasižymi panašiu apetitu degalams ir kainuoja mažiau, hibrido pirkimas neatrodo ekonomiškai naudingas. Tačiau į benziną vartojantį automobilį galima nebrangiai įmontuoti dujų įrangą, kuri šimto kilometrų kelionės kainą mieste sumažina iki 3-4 Eur. Palyginimui – elektromobiliu įveikti 100 kilometrų kainuotų apie 2 Eur. 


„Toyota Prius“ ne kartą užimdavo pirmąsias vietas įvairių leidinių organizuojamuose patikimumo konkursuose, tad ir dešimties metų automobilį įsigiję žmonės gali būti tikri – jeigu jis yra geros būklės, problemų nekels ilgai. Įmontavus dujų įrangą, eksploatacijos kaina sumažėja iki mažiausios įmanomos reikšmės. 


Be to, „Toyota Prius“ yra pakankamai erdvus automobilis – jo salone laisvai telpa keturi suaugę žmonės, o ir penktam nereikėtų labai grūstis. Dėl hibridinės pavaros jis važiuoja tyliai ir komfortiškai, turi bepakopę automatinę pavarų dėžę. Hibridinio automobilio bagažinė nėra labai didelė, tačiau taksi automobiliams jos dydis neaktualus – svarbu, kad tilptų vienas didelis lagaminas ir pora mažesnių.


Kiekvienas patyręs automobilininkas patvirtins – taksistai renkasi tuos automobilius, kuriais važinėti yra pigiausia ir pakankamai komfortiška. „Delfinus“ taksistai vairuodavo ne šiaip sau – jie pigūs, detalės nebrangios, remontas nesudėtingas. Daugelis po to perėjo prie naujesnių „Passat“ modelių, o tarp privačių klientų populiarių „Škoda“ modelių Lietuvos taksistai vengdavo – jų patikimumas ne toks didelis kaip „Volkswagen“. Šiandien naujausia mada – „Toyota Prius“.