Ką gautume sukryžminę „Mercedes Benz G-Class“ ir „Land Rover Defender“? Tikriausiai mažasis visureigis būtų panašus į naująjį „Suzuki Jimny“. Po 20 metų į poilsį išleista praeita „Jimny“ karta bus atsimenama geru žodžiu, o naujoji yra tiesiog pasmerkta sėkmei. Kodėl? Juk kelyje naujasis „Jimny“ yra nepatogus ir nestabilus, jame labai mažai vietos, jis lėtas, o saugumo bandymuose surinkto tik 3 žvaigždutes! 

Pradėkime nuo to, kad 3 žvaigždutės šiemet yra 5 žvaigždutės prie kelerius metus. Jūsų 10-15 metų automobiliai šiandieniniuose testuose nesurinktų nei 2 žvaigždučių - su laiku standartai tiesiog auga griežtyn. „Jimny“ iš tiesų pasirodė ne taip jau blogai. Tiesiog naujieji testai reikalauja pažangiausių elektroninių saugumo sistemų, kurių „Jimny“ pasiūlyti negali. Tiesa, pats dizainas taip pat nėra optimalus, o ekspertai turėjo priekaištų ir sėdynėms. Bet galite visą tai nubraukti - tie, kurie pirks naująjį „Suzuki Jimny“ (o tokių rikiuosis tūkstančiai) žvaigždučių neskaičiuoja.


„Suzuki Jimny“ saugumo bandymas

 


Nesvarbu ir tai, kad „Jimny“ yra labai mažas - jo ilgis siekia 3,645 metrus, įskaitant ant bagažinės durelių sumontuotą atsarginį ratą, o plotis - 1,645 metrus. Ant galinė sėdynės yra vietos vidutinio ūgio suaugusiems, bet bagažo tada geriau neturėti (bagažinės dydis - 85 litrai). „Suzuki Jimny“ yra tiesiog tragiškai nepraktiškas. Nepadeda ir tai, kad su skysčiais, guminiais batais ir keleiviais šis automobilis gali sverti ir 1,4 tonas, o turi tik 1,5 litrų variklį, išvystantį 75 kW.


Galiausiai, niekas nedžiugina ir automobilio viduje. Čia - mažai vietos, keleiviai turi trintis pečiais, o juodo plastiko jūra leidžia pažvelgti į pasaulį, kuriame uždraustas stilius. Žinoma, plastikai yra kieti ir pigūs, bet to ir reikėtų tikėtis. Ko tikėsis ne visi, tai „Suzuki Jimny“ vis dar nemėgsta važinėti asfaltu. Jo aerodinamika yra maždaug tokia, kaip sovietinio metalinio garažo, kuriam lėlti 100-130 km/h greičiu greitkeliais nereikia. „Jimny“ reikia, bet jo važiuoklės sistema tokia, kad net važiuojant tiesiai tokiu greičiu vairuotojas turi nemažai darbo. Situacija dar blogesnė, jei ima pūsti vėjas.


Žodžiu, „Suzuki Jimny“ nėra tobulas. Nors ne, negalima taip sakyti, nes iš tikrųjų jis kai kuriems žmonėms toks ir yra - absoliučiai tobulas, be žvaigždučių ir sąlygų.


Reikalas tame, kad „Suzuki Jimny“ yra vienintelis savo paties klasės atstovas. Tai - tikrų tikriausias visureigis. Ir ne, ne toks visureigis kaip „Nissan Kicks“ ar „Peugeot 2008“ - šie automobiliai yra didesni ir praktiškesni, bet jie nenuvažiuotų ten, kur nuvažiuos „Jimny“. Šis mažylis turi kopėčių formos rėmą, ant kurio tvirtinamas kėbulas - tokia konstrukcija, kuri iš esmės yra būtina geriems bekelės automobiliams, yra tiesiog būtina.  „Suzuki Jimny“ prošvaista siekia net 21 cm, o atakos kampai - 37 laipsniai priekyje ir 49 gale.


„Suzuki Jimny“ taip pat turi keturių varomų ratų pavarą, palėtintas pavaras, specialų bekelės režimą. Jis taip pat lengvai pasiduos modifikacijoms ir, gamintojo teigimu, neprieštarautų sniego grandinėms ant ratų. Koks kitas automobilis gali tai pasiūlyti?


Neskubėkite kelti rankų - „Mercedes Benz G-Class“, „Land Rover Defender“ ir „Jeep Wrangler“. Pirmas prieinamas tik labai turtingiems žmonėms, antrasis nėra labai patikimas, o ateinantis naujas modelis neturės rėminės bazės, o trečiasis irgi yra gana brangus ir didelis. „Suzuki Jimny“ tikrai yra vienintelis  savo klasės atstovas, bet, reikia pripažinti, kad tai yra gana nišinis automobilis.

 
Jį pirks žvejai, medžiotojai, aktyvaus laisvalaikio mėgėjai, galbūt ir elektros tinklus prižiūrinčios įmonės ar ūkininkų vaikai. Taip pat žinoma, kad juos tikrai pirks islandai. Islandijoje visureigis yra beveik būtina neišvengiamybė ir praeitos kartos „Suzuki Jimny“ ten yra gana populiarūs. Ypač nuomos rinkoje - juk turistams didelių automobilių nereikia, o šis yra labai patikimas, lengvai susidoroja su įvairiomis sąlygomis ir kainuos visai nedaug. „Suzuki“ paskelbė, kad tikisi per metus vien Jungtinėje Karalystėje parduoti 1000-1300 automobilių, nes maždaug tokie buvo praeito modelio pardavimai. Islandai tik kreivai nusišypsojo - tikriausiai tiek mažųjų visureigių reikės ir jų 180 kartų mažesnei šaliai.


O kodėl jis aplenks savo pirmtaką? Labai paprasta - dėl to, kad bus šiek tiek patikimesnis, šiek tiek kokybiškesnis ir atrodo labai gerai. „Suzuki Jimny“ neapsimeta niekuo, kuo nėra. Jis turi juodo plastiko bamperius ir ratų arkų apdailas, dideles groteles ir apvalias lempas - tai linktelėjimas seniesiems „Suzuki“ visureigiams. Jo kapoto dizainas buvo kuriamas žvalgantis į „Land Rover“ modelius, o statūs šonai yra tarsi moderni pirmųjų visureigių stiliaus interpretacija. Į bagažo skyrių patenkama per dureles, o ne dangtį, ant jų pritvirtintas atsarginis ratas - išorėje, kaip ir priklauso tikriems visureigiams.


Toks tas „Suzuki Jimny“ - tobulas, bet tik tam tikram žmonių ratui. Pasmerktas sėkmei, bet kažin, ar gamyklose gyvens 20 metų kaip to paties vardo pirmtakas. Absoliuti „Suzuki“ pergalė, nepretenzingas, neapsimetėlis, rimtas širdimi ir mielas išvaizda.


Šaltinis: Technologijos.lt