Pirmasis sausio mėnesio savaitgalis ir kelios dienos prieš jį daliai vairuotojų tapo prakeikimu. Oras atvėso iki 20 laipsnių šalčio, o pro pirštus į automobilio priežiūrą žvelgiantys vairuotojai susidūrė su problemomis.


Faktas, kad sausio 4-8 dienomis išaugo viešojo transporto bilietų pardavimai, o taksistai už užkūrimą laidais neblogai pasipelnė. O gerai įsiklausius buvo galima išgirsti, kaip pypsi nepareigingų dyzelinių automobilių vairuotojų viešojo transporto kortelės troleibusuose.


Žiema dalį vairuotojų užklumpa netikėtai, kaip ir dideli šalčiai dalį jų užklumpa taip, tarsi apie juos niekas nekalbėtų savaitę prieš. Didelę dalį tų pačių vairuotojų ir pavasaris užklumpa netikėtai, kai prie 20 laipsnių „pliusinės“ temperatūros prisimenama, jog žieminės padangos tokiu metu nelabai geras apavas. Tada vasarą tik po prakaituotos kelionės prisimenama, jog vertėtų papildyti oro kondicionieriaus sistemą šaltnešiu, ir t.t.


Tačiau dabar aktualiausia tema – šaltis. Ir kartais vairuotojai su problemomis susiduria ne dėl to, kad yra visiškai apsileidę, o dėl elementaraus užmaršumo. 


Žiemą benzininiams automobiliams daugeliu atvejų egzistuoja viena problemų priežastis – akumuliatorius. Dyzeliniams jų net trys: akumuliatorius, pakaitinimo žvakės ir degalų filtras. Norint neturėti problemų, reikėtų pasirūpinti visais. 


Degalų filtrą dyzeliniams automobiliams keisti reikėtų ne rečiau nei kas porą metų. Pakaitinimo žvakes reguliariai tikrinti, o bent vienai sugedus, nedelsti ir pakeisti. Akumuliatoriaus būklę taip pat gali įvertinti kai kurie automobilių servisai, tačiau daugelis jų sėkmingai tarnauja po 5 ir daugiau metų. Tik ne visada jie yra prižiūrimi tinkamai, tad tarnavimo laikas sumažėja.


Pavyzdžiui, kai dyzelinis automobilis šaltu metų laiku naudojamas tik trumpoms kelionėms mieste. Kiekvienam užkūrimui prie neigiamos temperatūros sunaudojama daug akumuliatoriaus energijos, o vos pajudėjus, nemažai jos suryja salono šildymas, radija bei kiti elektros prietaisai. Jeigu nuvažiuojami keli kilometrai, automobilio generatorius nespėja įkrauti akumuliatoriaus tiek, kiek energijos šis išnaudojo variklio užvedimui. Vakare, grįžtant namo, ta pati istorija kartojasi, o per kelias tokio ciklo savaites galima visiškai iškrauti net ir geros būklės akumuliatorių.


Ką daryti? Tiek benzininių, tiek dyzelinių automobilių vairuotojai turėtų leisti savo transporto priemonėms įkvėpti užmiesčio oro ir kartą į savaitę bent pusvalandį pasivažinėti negesinant variklio. Jeigu to daryti nenorite, teks susitaikyti su rizika, jog akumuliatorius kažkurį šaltą rytą pristigs energijos ir teks šauktis kaimyno pagalbos. Arba taksisto.


Be akumuliatoriaus priežiūros ir kitų „Tėve mūsų“ vairuotojams, mechanikai paprastai rekomenduoja prieš žiemą pakeisti ir variklio alyvą, durelių gumas sutepti specialiu silikonu, o į spyneles pripurkšti drėgmę išstumiančio skysčio. Pamiršote tą padaryti, o galbūt nepakeitėte ir degalų filtro? Tą padaryti niekada nevėlu. Vėlu būna tik ryte, kai automobilis nebeužsikuria.


Šalčių šią žiemą dar bus. Termometro stulpelis galbūt ir nebekris žemiau -20 laipsnių ribos, tačiau bent dviženklį „minusą“ pasieks.