Naujasis BMW X2 buvo pristatytas visame pasaulyje beveik vienu metu. Uždanga nuo jo nukrito sausio viduryje vykstančioje Detroito automobilių parodoje, o sausio 17 dieną jis buvo parodytas ir klientams Lietuvoje.


Kas tai per automobilis? Iš esmės, tai BMW X1 (gaminamas ant tos pačios platformos), tačiau sportiškesnis – turi žemėjančią stogo liniją, jau matytą X4 bei X6 modeliuose. BMW atrado šį SAC (sport activity coupe) vadinamą segmentą ir iki šiol yra sėkmingiausias jo dalyvis.


Tokia savybė ženkliai sumažina automobilio praktiškumą – vietos sėdintiems ant galinės sėdynės ne tiek ir daug – bet nemažina pardavimų. Greičiau priešingai – BMW atstovai Lietuvoje jau teigia kelis modelius pardavę žmonėms, kurie automobilį matė tik nuotraukose. Pradinė BMW X2 kaina yra didesnė nei 40 tūkst. eurų, tad „pirkimas iš nuotraukos“ įrodo modelio patrauklumą.


BMW X2 komplektuojamas su keliais benzininiais ir dyzeliniais varikliais, kurių galia yra nuo 140 iki 231 AG. Keturių varančių ratų pavara ar automatinė pavarų dėžė – pagal pageidavimą.


Labiausiai BMW giriasi dėl naujojo X2 pakabos. Ši užtikrins, kad krosoveris būtų tarsi hečbekas – tiksliai reaguotų į vairo komandas, būtų stabilus posūkiuose ir kuo mažiau primintų didesnio pravažumo modelį. Papildomos įrangos sąraše yra ir „Dynamic Damper Control“ sistema, kuri automobilį 10 milimetrų nuleidžia arčiau žemės ir leidžia keisti pakabos nustatymus, pritaikant juos komfortiškam ar sportiškesniam važiavimui.


Papildomai bus galima užsisakyti ir „M Sport“ bei „M Sport X“ paketus, tačiau jie pakeis tik automobilio išvaizdą. Norint daugiau galios, teks palaukti BMW X2 M versijos (jeigu tokia bus).


Kaip ir kiti modernūs BMW, šis turi tokias sistemas kaip autonominis stabdymas su pėsčiųjų atpažinimo funkcija, automatinis artimųjų-tolimųjų šviesų perjungimas, aktyvi kruizo kontrolė ir t. t. Įdomi yra „Traffic Jam Assistant“ sistema – ji kontroliuoja automobilio greitį ir trajektoriją važiuojant iki 60 km/val. Greitis pasirenkamas pagal priekyje važiuojančią transporto priemonę, tik išlaikomas saugus atstumas iki jos, o į šonus nukrypti neleidžia eismo juostos sekimo sistema. Tiesa, jeigu bent vienas eismo juostos šonas nebus pažymėtas baltai, sistema neveiks.


Įdomi stiliau detalė – ant galinio statramsčio įmontuotas BMW ženkliukas. Klasikinių BMW gerbėjai gerai žino, kur tai buvo panaudota anksčiau – sportiškuose BMW 3.0 CSL bei 2000 CS modeliuose. Tačiau kad ir koks sportiškas jis bebūtų, vis tik tai – krosoveris. Ir galima stipriai kvestionuoti sprendimą įdėti klasikinio sportiško automobilio atributą ant krosoverio. Galbūt tuo norima parodyti, kad didesnio pravažumo modeliai sportiškumu jau prilygsta hečbekams bei kupė?