Elektromobilių skaičius Lietuvoje artėja prie tūkstančio. Teisūs buvo tie žmonės, kurie sakė, kad proveržis Lietuvoje įmanomas tik praėjus 4-5 metams po pirmųjų elektromobilių atsiradimo, kai į šalį pradės plaukti naudotos transporto priemonės. Ir šiandien tas proveržis jau vyksta.


Kelerių metų amžiaus elektromobilį Lietuvoje jau galima įsigyti už 10 tūkstančių eurų – Autogidas.lt skelbimų portale yra ne vienas už tokią ar mažesnę sumą parduodamas „Mitsubishi i-MiEV“ ar „Nissan LEAF“ modelis. Jie nuvažiavę iki 100 tūkstančių kilometrų, gali įveikti apie 100 km viena įkrova ir važiuoti (kol kas) nemokamai, jeigu naudojamasi viešojo įkrovimo stotelėmis.


Neblogas variantas kaip antram šeimos automobiliui? Vienas – didesnis, dyzelinis ar benzininis, skirtas tolimesnėms kelionėms, kitas – elektromobilis, skirtas važinėjimui mieste. Jis užsikuria bet kokiu oru, salonas šyla greitai, o eksploatacija kainuoja mažai – ne tik kad degalų pilti nereikia, bet ir stabdžių trinkelės dėvisi lėtai, nėra daugybės eiliniame automobilyje besidėvinčių detalių, nereikia keisti alyvos.
Dar prieš metus naudotų elektromobilių skelbimų buvo keliskart mažiau, o prieš dvejus – vos vienas kitas. Kas nutiko?


|Pirmoji priežastis – didėja naudotų elektra varomų transporto priemonių pasiūla. Nauji elektromobiliai yra labai brangūs – Lietuvoje parduodami (BMW i3, „Hyundai Ioniq“, „Nissan LEAF“, „Volkswagen e-Golf“ ir kt.) kainuoja per 30 tūkst. eurų, o apie populiariausius „Tesla“ modelius be 80 tūkstančių kišenėje svajoti neįmanoma. Naujausias „Tesla Model 3“ kainuoja gerokai mažiau, tačiau kol šios markės atstovybės nėra Lietuvoje, tol „Tesla“ yra egzotika: kasko draudimas kainuoja tūkstančius, o frančizė taip pat siekia keturženklę sumą, tad ekonominė nauda iš tokio automobilio naudojimo dar neįsivaizduojama.


2017-ųjų antroje pusėje buvo atnaujintas „Volkswagen e-Golf“, pasirodė visiškai naujas „Hyundai Ioniq“, antros kartos „Nissan LEAF“ – tai sumažino senesnių elektromobilių kainas. JAV nestipriai daužtą elektra varomą „Ford Focus“, pirmos kartos „Nissan LEAF“ ar kitą elektromobilį galima įsigyti už kelis tūkstančius eurų, o pridėjus pargabenimo ir remonto kaštus, galima „tilpti“ į 10 tūkst. Tai – jau normali suma už transporto priemonę, kurią gali mokėti ne vienas lietuvis. 


Kita priežastis – plintanti infrastruktūra. Lietuvoje bet kokiu elektromobiliu jau galima nuvažiuoti iš Vilniaus į Palangą: greitojo įkrovimo stotelės yra prie Vievio, Elektrėnų, Kauno, Raseinių, Kryžkalnio, Gargždų, Klaipėdos. Taip pat – Ukmergėje, Šiauliuose, Druskininkuose, Nidoje. Šiemet jų atsiras dar daugiau ir praktiškai visomis jomis naudojimasis – nemokamas. Įkrovimo stotelių žemėlapį rasite čia.


Galų gale, naujausi elektromobiliai primena vidaus degimo variklius turinčius automobilius ne tik pagal išvaizdą, bet ir nuvažiuojamą atstumą. 200 km lengvai įveikia kone bet kuris naujas elektromobilis, o daugelis nepersistengiant gali nuvažiuoti ir 300 km. Tai – jau pakankama rida Lietuvoje, o keliaujant slidinėti ar kitais tikslais į Vakarų Europą praktiškesnį automobilį galima išsinuomoti.